hur ofta badar era barn?
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
Hur ofta badar ni era barn? Tycker min dotter blir jätte smutsig under en dag. Och hon badar och tvättar håret varje dag. Hört andra föräldrar som typ badar barnen en gång i veckan. :-/
En frisk hud behöver inte smörjas in efteråt. Behöver man smörja in barnet efteråt, så har man antingen badat sönder huden eller så är det ett barn med torr hud från början (och då ska det inte badas varje dag)
Sedan jag minskat med duschandet behöver jag endast under de kallaste (och torraste) dagarna smörja in min hud och då endast smalbenen.
Min 5-åring badar nästan dagligen, ibland flera gånger under en dag. Använder aldrig tvål eller schampo.
Nåja, jag är lite äldre och har en tonåring idag. Men jag skulle inte ta det som en komplimang, jag är uppfostrad på detta sätt och nej, inget som jag ville ta med mig när jag själv fick barn. Snarare ser jag det som ett avskräckande exempel.
Döttrarna är 4, 8