• efefe

Sluta gymma i tights !

Var iväg och gymmade idag när tanken slog mig att mitt gym mest liknar en halvsliskig bordell. Ni kvinnor får i fortsättningen klä er i mjukisbyxor eller träningsoverall när ni gymmar. Eller träna på enskilda gym/hemma. 

• Svar på tråden Sluta gymma i tights !
  • Sezzie

Haha trodde detta var en skämttråd först! Skulle aldrig få för mig att träna i mjukisar! Det är för varmt & svetten syns! Jag vill känna mig bekväm & ha praktiska snygga gymkläder & om det stör dig TS så får du väl träna hemma Solig

• Anton Chigurh
    Sezzie skrev 2014-05-17 16:17:00 följande:
    Haha trodde detta var en skämttråd först! Skulle aldrig få för mig att träna i mjukisar! Det är för varmt & svetten syns! Jag vill känna mig bekväm & ha praktiska snygga gymkläder & om det stör dig TS så får du väl träna hemma Solig
    Det var det också, med det har övergått i allt mer "allvar". 

Ja, så skulle jag uttrycka saken.
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Nidingbane

Kan det vara därför så många löptränar idag? FlörtTänk bara så vanligt detta med Tights är hos de som löptränar idag. För att inte tala hos alla de som har tagit träningen och motionen till en mer avancerad extrem nivå. Själv tycker jag att t ex knä-böjen i ett ben-pass t ex känns mycket skönare med Compression Tights.

• efefe

Man ska träna bra hårt för att svetten ska synas genom vanliga byxor. Antingen har ni för små byxor eller så är ni för feta och svettas enbart genom lågintensiv aktivitet. Inte ens efter 10 km löpning syns svett genom mjukisbyxor, herregud hur mycket tar ni i på gymmet? 

• lille Birger
    Pathfinder skrev 2014-05-17 14:52:25 följande:
    Jag har ingen personlig åsikt om Lady Dahmer, däremot tycker jag det är tråkigt att när argumenten börjar tryta så kan man (i det här fallet lille Birger) istället ta till sexistiska kommentarer om en kvinnas kropp istället.

"Yey! Kan man inte 'vinna' intellektuellt över kvinnorna kan man trakassera de sexuellt istället."

Moget.
    Pathfinder, jag blir tvungen att anta att du antingen är berusad eller att du råkade skriva den meningen i fel tråd. Jag brukar själv peka ut när andra debattörer övergår från att argumentera till att använda andra metoder, men då jag gör det i ett sammanhang där det pågått en debatt och ena parten plötsligt börjar bli osaklig. I det här fallet har det inte pågått någon debatt mellan mig och Lady Dahmer. Mina argument (och allas som förespråkar jämställdhet och har ett IQ över 80) vinner alltid över Lady Dahmers och utöver det så recenserar jag dessutom hennes kropp. Utöver det.

Självklart kan du försöka motbevisa detta genom att hitta något argument jag skrivit och använt mot LD, eller mot andra feminister för den delen och motivera varför det inte håller, men ska jag vara helt ärligt tror jag att inte att du kommer försöka göra det. För du vet ju redan själv att det du skrev inte stämmer.
  • November Rain

Ni bör ha tights så ofta som möjligt, ett mycket bra plagg! Fast ibland så kan ni behöva gå i lite ledigare klädsel också ibland  Cool Solig

• Noname00

Jag gillar när tjejer tränar på gymmet i tights, det får mig att le och träna bättre.
    Kommer det någon i mjukisar så händer samma sak.

Fram för mer kvinnor på gymmet.

• Mysigast
    diamonden skrev 2014-05-15 20:26:49 följande:

hehe jag förstår faktiskt ts! och då är jag ändå tjej. det FINNS tjejer som uppenbarligen tar på sig kläder FÖR att killar SKA kolla. på samma sätt som det finns killar som stönar för att tjejerna ska kolla...

båda fenomenen är lika töntiga =) 

Vad brukar du ha då? :)
  • CFly

Jag tycker alla ska få ha på det dem vill. 

Men jag förstår TS när det finns folk som tar på sig eller gör saker bara för att man vill att andra ska spana in dem. Man får känslan av att en del vill visa upp sig. Då kan jag hålla med om irritationen. 

Är man där för att träna så fine. Men jag har varit med om folk som är på träningsstället, går omkring, snackar med polare, sätter sig på nån maskin och fortsätter snacka, kanske göra 1-2 rep. = blir inte ens svettig, tar inte ens i, det ska se ut som att man tränar. Reser sig igen och går omkring och snackar och sträcker på sig. 

Detta tillsammans med supertighta, modekläder. 

Vad är meningen? Då kan jag faktiskt misstänka att man bara är där för att man gillar uppmärksamheten och blickarna mer än att verkligen träna. 

• CFly

Tjejer jag pratat med säger att tights är så himla sköna att ha på sig. 

Som kille har jag flera ggr velat om jag ska prova, för det skulle jag vilja. Men, jag vågar helt enkelt inte, jag  är rädd för stämpeln man får, vad folk tycker och tänker. En sån här tråd gör inte saken bättre. 

Svar på tråden Sluta gymma i tights !