Sluta gymma i tights !
Var iväg och gymmade idag när tanken slog mig att mitt gym mest liknar en halvsliskig bordell. Ni kvinnor får i fortsättningen klä er i mjukisbyxor eller träningsoverall när ni gymmar. Eller träna på enskilda gym/hemma.
Var iväg och gymmade idag när tanken slog mig att mitt gym mest liknar en halvsliskig bordell. Ni kvinnor får i fortsättningen klä er i mjukisbyxor eller träningsoverall när ni gymmar. Eller träna på enskilda gym/hemma.
När jag började träna hade jag ett par vida träningsbyxor och en vid t-shirt (det vill säga, det som fanns hemma). När jag köpte nya träningskläder blev det tights. Det är ett fantastiskt plagg, som natt och dag. Det är inte vackert men det finns inte många människor som är vackra när de tränar iallafall.
Det finns många särpräglade människor på gymet, de som inte kan hantera det får helt enkelt hitta andra vägar att hålla sig i form.
VARFÖR skulle man vilja träna i mjukisbyxor? Mjukisbyxor andas inte alls på samma sätt som en funktionsbyxa och det är betydligt skönare att springa/cykla med tighta byxor som andas. Jag skulle aldrig i hela livet få för mig att gå och gymma i mjukisar.
Går du själv till gymmet i sunkiga mjukisar?
HA! Jag fungerar tvärtom. Nu ska jag BARA gymma i tights!
Tränar bara i tights, det är bekvämast, utseendet spelar ingen roll... Mjukisar är varma, fladdriga och omedgörliga! Om du stör dig får du titta åt ett annat håll!
Mjukisbyxor ??
När jag tränar blir jag rejält svettig! att då träna i mjukisbyxor vore riktigt jobbigt, dels skulle det bli asvarmt eftersom mjukisbyxor oftast är rätt tjocka och varma, dels skulle de bli dyblöta eftersom det är bomull och bomull suger åt sig svetten.
Sen är det obekvämt och bysligt att röra sig i mjukisbyxor.
Jag tränar i tajts för att det är det som sitter bäst, är mest bekvämt, hanterar svetten bäst.
Man FÅR FAKTISKT (för att sno dina ord) ha tajts på gymet :)
Jag har tajts när jag tränar för min skull, inte för att nån ska titta på mig, eller störa någon. Om någon blir störd av det, är det dennes problem snarare än mitt.
Så ett tips till dig är att sköta dig själv och sluta titta på kvinnor i tajts och gör det du ska på gymet istället. Träna!
Jag kanske missar något, men varför? Jag har läst dina kommentarer ts och förstå att du stör dig på att folk vill gymma i luftiga o bekväma kläder.. Men blir inte de DITT problem? Det liter så, så gymma du hemma så slipper du se folk i träningskläder..
Sluta glo då! Jösses vilka problem folk kan ha!
Jag har tights på grund av en jäkligt uppenbar anledning: RÖRLIGHET och smidighet.
Mjukisbyxor klarar jag inte alls av. Tjock, varmt och bara i vägen!