• Anonym (Bröllop)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Vilket är det mest bisarraste/pinsammaste/tråkigaste/mest konstiga stämning... bröllop ni har varit på?

Själv blev jag bjuden på ett bröllop av en före detta kollega som jag inte umgicks med alls (utöver jobbet då). Under bröllopet så skulle bruden hålla ett "roligt" tal om folk på festen men ingen skrattade och den tysta stämningen gjorde att bruden överdrev skämten ännu mer så till slut blev det riktigt plågsamt att lyssna på.  Tyst
    Sedan skulle några vänner till bruden "skoja" om brudparet men gjorde det på ett förnedrande sätt så bruden fick tårar i ögonen och försvann under "numret". Stämningen var ganska tryckt under resten av festen och det blev aldrig någon riktigt höjdpunkt under den kvällen. Stackars brudpar.

Jag kommer nog aldrig mer våga gå på ett "främmande" bröllop även om det var snällt såklart av kollegan att bjuda mig.

Har ni några erfarenheter av "skräckbröllop"?

• Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
  • Anonym (%)

Var på ett bröllop till några ytligt bekanta för ett helt gäng år sedan. Där vigseln var hopslaget med dopet och prästen hela tiden säger fel namn till barnet och även kommenterar att de borde gift sig innan dom gjort barn... Sen på festen så bjöd dom på hembränt och hemgjort vin det var procent så det hette duga men det var även mycket buffémat som smakade bra men de flesta blev fulla som alikor den kvällen. Själv hade vi alkoholfritt bröllop;)

• Anonym (haha 2)
    Greylinda skrev 2014-05-31 21:38:57 följande:
    Bakgrundsfakta: Min pappa skilde sig från sin exfru, som ''flydde'' till staterna med deras tre barn. Efter några år så kom två av dom tillbaka (mina bröder) och min pappa träffade inte sin exfru på många, många år...

Så... när min äldsta bror skulle gifta sig bjöd han hela amerikanska släkten på sitt bröllop. Stort med andra ord. 

När brudparet vigs var min bror så nervös att han glömt att klippa av prislapparna på sina skor och kostym. Så det satt där och dingla och ingen ville ju säga till han så det hördes lite menande fnissningar.

Sen när vigseln var över och brudparet skulle fotas så gick alla gäster och hälsa på varandra. Farsan hälsar på en äldre kvinna och presenterar sig och kvinnan blir tvärilsk och ba ''Ja, men det är väl såklart att jag vet det!'' Då hade pappa hälsat på sin exfru och inte känt igen henne och ba ''Hej, Gösta heter jag!''. Min mamma som stod bredvid småfnissade lite generat åt pappas misstag och exfrun var irriterad på pappa resten av kvällen, haha. 
    Haha förlåt, men va? Hur kan man inte känna igen en person som man varit gift och har barn med även om det gått "många, många år"? Hur många år hade det gått egentligen? :) Sjukt roligt för övrigt och synd att hon inte kunde se det komiska i det. 
  • Anonym (eller inte...)

Det tråkigaste bröllop jag varit med om var när min exmans kusin gifte sig. Jag, min exman, vår son (som då var 1,5 år) och svärmor drog iväg till denna tillställning. Det var kyrka, brudskål, 3-rätters, tårta, dans och fri sprit på ortens finaste hotell (läs enda...).
    Till bordet fick jag min son. Kan ju vara smart, men min exman fick sin mamma till bordet och jag fick sitta helt ensam (brudparet hade en son som var lika gammal så viss koll kunde de haft). Musiken var skyhög så jag kunde inte vistas i rummet då pojken sov i min famn. Jag fick ingen avlastning alls av varken fader eller svärmoder! Fick alltså sitta i baren där de fulla gubbarna höll till. Och jag kunde inte åka ifrån då vi skulle sova hos släktingar och det var långt dit.
    Har undrat många gånger varför jag och pojken skulle med över huvud taget... Svärmor kunde sagt som hon oftast annars gjorde: "vi har bestämt att det endast är de närmaste som ska närvara". Jag var alltid utesluten! Kan bero på att jag inte var en riktig kvinna, alltså en sån som ensam ansvarar för hem och barn.

• The Fugly

Jag var på min dåvarande sambos pappas bröllop. Bruden blev helt plakat och började tafsa på min sambo, som alltså var hennes nyblivne makes son. Det äktenskapet blev inte särskilt långvarigt.

• Persica
    Mrs LW skrev 2014-06-01 13:33:17 följande:
    Ja vi blev riktigt besvikna faktiskt.. Då kände vi ännu mer att vi skulle ha kört på idén och gift oss utomlands bara vi 2 istället. smile5.gif

Det skulle jag definitivt också göra, resa bort och gifta mig med kärleken samtidigt ska ha smekmånaden är helt perfekt. Visst först tänkte jag på familjemedlemmar skulle vara närvarande på mitt bröllop, inga vänner med. Nåväl...

När gifte ni er?   

• Mrs LW
    Persica skrev 2014-06-02 00:07:50 följande:

Det skulle jag definitivt också göra, resa bort och gifta mig med kärleken samtidigt ska ha smekmånaden är helt perfekt. Visst först tänkte jag på familjemedlemmar skulle vara närvarande på mitt bröllop, inga vänner med. Nåväl...

När gifte ni er?   

Det kan jag varmt rekomendera!

Förra helgen.. Så det är väldigt nytt.

• Persica
    Mrs LW skrev 2014-06-02 00:13:51 följande:

Det kan jag varmt rekomendera! smile1.gif

Förra helgen.. smile2.gif Så det är väldigt nytt.

• Anonym (Flera)

Har varit med om flera. Bröllop som blivit försenade av släktingar som kommit sorgesklädda (till ljus klädsel?) försent till bröllopet och som sedan supit så illa att de sedan sabbat festen och bröllop där enbart prästen sjöng med i psalmerna och brudparet inte ens kysstes efteråt. Ett bröllop tacklades bruden illa av sin son och föll nästan över prästen.

• Anonym (Flera)

P.S. Kom på att jag glömde paret som reste bort och gifte sig. Det slutade med att bruden fick ett blått öga efter att en man som skulle starta en motorbåt tappade startsnöret och drog till henne med sin armbåge. Dessutom fick hon inte de blommor hon ville ha pga. språkförbistringar.

• Söder73

Ett bröllop jag var på var i en bygdegård. De hade inte spolat i kranarna på väldigt länge så alla som var nyktra samt barnen som druckit av vattnet blev magsjuka... Dessutom träffade jag på brudgummen 2 månader senare på krogen.. När han satt och hånglade med en annan tjej...

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?