• Innaj

Ägglossning Juni

Tänkte starta en tråd för oss som väntar på ägglossning nu i juni. Själv har jag inte 100 kontroll på cykeln pga uttag av spiral. Har försökt bli gravid under maj men inte lyckats. Hoppas någon vill följas åt och utbyta tankar och funderingar kring ägglossningen.

Hoppas att du som skriver i tråden har för avseende att stanna kvar i forumet och inte bara skriva en gång och inget mer.

Är 27 år och försöker få mitt första barn. Har lite dålig koll på alla termer och dagar hit och dit :D

• Svar på tråden Ägglossning Juni
  • Roxx

Här är en till som hoppas på och bli gravid i juni:)

• Cissi2801
    Innaj skrev 2014-06-01 21:46:46 följande:

Tänkte starta en tråd för oss som väntar på ägglossning nu i juni. Själv har jag inte 100 kontroll på cykeln pga uttag av spiral. Har försökt bli gravid under maj men inte lyckats. Hoppas någon vill följas åt och utbyta tankar och funderingar kring ägglossningen.

Hoppas att du som skriver i tråden har för avseende att stanna kvar i forumet och inte bara skriva en gång och inget mer.

Är 27 år och försöker få mitt första barn. Har lite dålig koll på alla termer och dagar hit och dit :D

Hej!

Är nog lite sen, pga sambon har jobbat i Norge, har även varit med där i två veckor, plus att de bodde andra i samma lägenhet... Så sexlivet har fått vänta... Så jag hoppas på att de plussar nu i juli istället :D

Kanske lite fel tråd att svara på då, men jag följer gärna upp ändå!! Lycka till
  • Innaj

Kul att ni skrev! Hur långa är era cyklar? Jag har inte så mkt att jämföra med men i natt fick jag mens så min cykel är 25 dagar vet jag nu :) så fort mensen är slut så blire åka av här hemma :D förra månaden hade jag ingen "start datum" för mensen då jag tog ut min spiral men tog ägglossningstester och har ägglossning redan på dag 10 . Är lite fundersam om detta är normalt och om äggen hinner mogna tillräckligt verkligen? Vet ni något?

• Sassa89

Hej

Hade äl den 12 juni och sex dagen efter för att gubben min jobbar i Norge och inte är hemma om veckordagarna :(

vi försöker inte så väldigt än , men han vet att jag inte går på piller längre (slutade med dom i mars) och min mens är regelbunden skiljer bara någon dag bara som jag märkt av än..

Hoppas ändå att man kan pricka in att sätta ett frö en vacker månad :) kanske juni vem vet :) hoppas på det bästa iaf.. Vill ha ett vårbarn ;) Har sån barnlängtan ..

• Innaj
    Nallebjörnis skrev 2014-06-17 21:39:22 följande:
    Halloj hänger gärna på

Känns som jag hade ÄL idag så nu är det bara vänta och se

Spännande och välkommen! :) hade också ÄL igår (enligt appen) och drogs med fruktansvärd huvudvärk och idag känns magen uppblåst och ömmar.

Väntan är värst!
  • Madelia

Hej! Jag hänger också gärna på om det går bra, dock har jag redan haft min ÄL i juni, men är gärna med och följer fortsättningsvis isf :) är också 27 och har inga barn sedan tidigare

• Innaj
    Madelia skrev 2014-06-18 04:49:25 följande:
    Hej! Jag hänger också gärna på om det går bra, dock har jag redan haft min ÄL i juni, men är gärna med och följer fortsättningsvis isf :) är också 27 och har inga barn sedan tidigare

Hej! Missade du din ÄL eller han ni mysa?

Vi har inte berättat för någon i vår omgivning så tycker det är så bra med detta forumet :)

Lycka till allihopa!!!
  • Madelia
    Innaj skrev 2014-06-18 05:23:26 följande:

Hej! Missade du din ÄL eller han ni mysa?

Vi har inte berättat för någon i vår omgivning så tycker det är så bra med detta forumet :)

Lycka till allihopa!!!
    Nejdå, vi hann mysa flera gånger :) men vi har försökt ett tag så försöker att inte ha några jätteförhoppningar varje månad längre, även om man såklart hoppas massor innerst inne ändå.

Ja det är jättebra:) några av våra vet väl att vi har barn i tankarna, men det är inget jag vill diskutera vidare med dem förän man såsmåningom förhoppningsvis har ett roligt besked att ge.
  • liteavvarje

Hej får man hoppa in här? Slutade med mina p-piller förra veckan så är på dag 4 av min mens! Ägglossning bör bli i slutet av juni (om mensen nu kommer på dag 28-30)!

Både jag och sambon är 22 år :)

Svar på tråden Ägglossning Juni