• Innaj

Ägglossning Juni

Tänkte starta en tråd för oss som väntar på ägglossning nu i juni. Själv har jag inte 100 kontroll på cykeln pga uttag av spiral. Har försökt bli gravid under maj men inte lyckats. Hoppas någon vill följas åt och utbyta tankar och funderingar kring ägglossningen.

Hoppas att du som skriver i tråden har för avseende att stanna kvar i forumet och inte bara skriva en gång och inget mer.

Är 27 år och försöker få mitt första barn. Har lite dålig koll på alla termer och dagar hit och dit :D

• Svar på tråden Ägglossning Juni
  • sweetcandy
    Malla83 skrev 2014-06-29 12:50:31 följande:

Grattis till alla er som plussat!! smile1.gif

Har BIM 12/7 så jag hoppas att det tagit sig. Har en lite längre cykel (ca 34 dgr) så man får ju vänta lite längre.. :-/

Har också lång cykel :( hade ÄL på dag 33 :O it sucks! :P
  • sweetcandy
    Madelia skrev 2014-06-29 11:07:40 följande:

Jag plussade imorse :) känner dock att jag inte riktigt kan glädja mig förän det gått en tid och risken för mf inte är så stor. Men jag hoppas verkligen att det går vägen den här gången :)

GRATTIS :D
  • sweetcandy

En vecka kvar till BIM.. Idag mår jag illa..

Stod och skrapa panel på huset, började snurra i huvudet på mig så gick in och la mig i soffan, mår jätte illa nu.. Hoppas hoppas hoppas det är ett bra tecken!!

• KristinaJ
    Innaj skrev 2014-06-01 21:46:46 följande:

Tänkte starta en tråd för oss som väntar på ägglossning nu i juni. Själv har jag inte 100 kontroll på cykeln pga uttag av spiral. Har försökt bli gravid under maj men inte lyckats. Hoppas någon vill följas åt och utbyta tankar och funderingar kring ägglossningen.

Hoppas att du som skriver i tråden har för avseende att stanna kvar i forumet och inte bara skriva en gång och inget mer.

Är 27 år och försöker få mitt första barn. Har lite dålig koll på alla termer och dagar hit och dit :D

Ägglossning i morgon eller på tisdag, inte köpt test, men känner alltid en eller två dagar innan. 

Hade bestämt sedan länge att vi skulle testa första gången sommaren 2014, så detta är första försöket för oss med :) Spännande! 

Är 30 och aldrig varit gravid förr. 
  • KristinaJ
    missis skrev 2014-06-29 02:15:26 följande:

Hej.

Jag vill gärna också vara med er :)

Jag och min sambo har förstärkt sedan vi fick ma i januari så det här blir alltså 5'e försöket. Började äta rosenrot och bidrottningsgele den här månaden så får se om det hjälper. Just nu inväntar vi ägglossning som borde ske vilken dag som helst. Har tidigare använt mig av cl med dubbel indikator men insåg den här månaden att jag har gjort fel då jag varken har börjat testat tidigt utan testat bara nån dag innan ägglossning och dessutom testat på kvällen. Inte konstigt att den alltid har visat med fast smile. Vilket den också gjorde i förrgår trots att mina stickor från graviditetskollen inte visar något alls. Känner mig så dum som inte fattade detta förens nu.. Hoppas på ett plus denna gång så jag slipper alla dessa ägglossningstest. Jag som lovade mig själv att inte hålla på o testa utan låta det bli som det blir. Sedan fick jag ma och blev som besatt.

Lägg gärna till mig:

33 år, 5'e försöket. Första barnet.

Har du tagit ägglossningstest alla månader nu? Jag är likadan, 30 år, första försöker nu i juni, och lovat mig att inte köpa massa tester och så (brukar känna på mig). Men känner att händer det inte direkt (och det gör det ju antagligen inte) så kommer jag garanterat balla ur direkt och släppa alla mina tidigare löften om att "det får sköta sig självt" haha :) 
  • Innaj
    KristinaJ skrev 2014-06-29 16:08:14 följande:
    Ägglossning i morgon eller på tisdag, inte köpt test, men känner alltid en eller två dagar innan. 

Hade bestämt sedan länge att vi skulle testa första gången sommaren 2014, så detta är första försöket för oss med :) Spännande! 

Är 30 och aldrig varit gravid förr. 

Hej! Spännande är det! :) har BIM idag så får se om mensen dyker upp :S

Ska bli kul att följa dig!
  • missis
    KristinaJ skrev 2014-06-29 16:10:39 följande:

Har du tagit ägglossningstest alla månader nu? Jag är likadan, 30 år, första försöker nu i juni, och lovat mig att inte köpa massa tester och så (brukar känna på mig). Men känner att händer det inte direkt (och det gör det ju antagligen inte) så kommer jag garanterat balla ur direkt och släppa alla mina tidigare löften om att "det får sköta sig självt" haha :) 

Gör inte det. Jag har testat varje månad :/ Hoppas på att all naturmedcin jag äter ska hjälpa till nu :)
  • KristinaJ
    missis skrev 2014-06-29 16:33:56 följande:
    Gör inte det. Jag har testat varje månad :/ Hoppas på att all naturmedcin jag äter ska hjälpa till nu :)
    Ska försöka låta bli. Håller tummarna för dig :) 
  • hallandsdäga

Här blir det inget denna omgången, mensen tyckte det var roligt att bli sen två dgr, precis när jag fick köpt mig ett test så kom den. 

• Malla83
    sweetcandy skrev 2014-06-29 15:38:41 följande:

Har också lång cykel :( hade ÄL på dag 33 :O it sucks! :P

Oj, hur lång cykel har du? Är iaf glad över att jag gått från mens var tredje-fjärde månad till 34 dgr mellan gångerna... Det ger en hopp om att det ska bli lite lättare. Har dock inte fått utslag på ÄL-Stickan hittills men vi kör på iaf..
Svar på tråden Ägglossning Juni