• Innaj

Ägglossning Juni

Tänkte starta en tråd för oss som väntar på ägglossning nu i juni. Själv har jag inte 100 kontroll på cykeln pga uttag av spiral. Har försökt bli gravid under maj men inte lyckats. Hoppas någon vill följas åt och utbyta tankar och funderingar kring ägglossningen.

Hoppas att du som skriver i tråden har för avseende att stanna kvar i forumet och inte bara skriva en gång och inget mer.

Är 27 år och försöker få mitt första barn. Har lite dålig koll på alla termer och dagar hit och dit :D

• Svar på tråden Ägglossning Juni
  • Nallebjörnis
    Innaj skrev 2014-06-18 03:25:09 följande:

Spännande och välkommen! :) hade också ÄL igår (enligt appen) och drogs med fruktansvärd huvudvärk och idag känns magen uppblåst och ömmar.

Väntan är värst!
    Tack
    Ja eller hur.
    Ja denna väntan....
    *Michaela Victoria 091216*
  • Rossarna

Hej! Här passar jag mig också in, vi ska göra vårt första försök den här månaden. Jag fyller 28 i år och har insett att många andra här på fl är mycket yngre.. :) kul för dem! Men jag var nog inte redo då. Redo och redo, hur vet man det egentligen. Känns som ett enormt ansvar som löper livet ut, inte bara några mysiga bebismånader. Någon annan som tänker så? Hur som så kör vi nu, för tänk så mysigt med en krabat till våren :) naiv och positiv som man är nu så här i början, haha. Men men ska bli kul att följa er tjejer, hur ligger ni till?

• Sassa89

Hade sex dagen efter äl då jag är fullt säker på att jag hade det med två starka streck på Stickan!

Så får väl se om man hade tur eller inte annars prövar jag nästa månad ;)

Ska ha mens runt den 27e nu så får väl se;)

• Madelia
    Rossarna skrev 2014-06-18 21:43:49 följande:

Hej! Här passar jag mig också in, vi ska göra vårt första försök den här månaden. Jag fyller 28 i år och har insett att många andra här på fl är mycket yngre.. :) kul för dem! Men jag var nog inte redo då. Redo och redo, hur vet man det egentligen. Känns som ett enormt ansvar som löper livet ut, inte bara några mysiga bebismånader. Någon annan som tänker så? Hur som så kör vi nu, för tänk så mysigt med en krabat till våren :) naiv och positiv som man är nu så här i början, haha. Men men ska bli kul att följa er tjejer, hur ligger ni till?

Jag blir också 28 iår :) och min sambo är 4 år äldre än så. Fördelen är ju att man hunnit med ganska mycket innan, men nu är jag mer än redo och har alls ingen lust att vänta längre. Eller redo och redo, det är väl svårt att vara för en sådan grej:)

Jag har BIM om en vecka.
  • ellyangel

Hej! Jag hakar gärna på här. Jag är 23 och fästmannen är 35. Vi är på andra försöket nu men är lite osäker på hur lång cykel jag har. Förra månaden var det 36 dagar. innan jag åt piller så låg den på 28-30 dagar.

Har testat med ägglossningstest men det är än så länge bara ett svagt andra streck. ÄL på söndag enligt Appen. 

Drömmen finns fortfarande där, där den funnits så länge
  • Innaj
    Rossarna skrev 2014-06-18 21:43:49 följande:

Hej! Är 29 och känner också att man hunnit få allt i ordning och så vidare :)

Har iof vart barnsugen hela mitt vuxna liv, dock haft förnuftet att vänta på den rätta mannen i livet. :)

Glad midsommar på er <3
  • Ella8803

Hej!

Hade ÄL 12 juni och hade sex 11 juli. Får se om det tar sig. Detta är andra försöket, min karl jobbar också veckovis i Norge så det är svårt ibland. Är 26 år och har en dotter på 15 månader.

Har Bim den 26 juni. Tänkt testa mig på måndag. Plussade 11 dagar efter ÄL med dottern.

Nu har jag otroligt ont i magen och mår illa. Men vet inte vad det kan bero på.

• Ella8803
    Ella8803 skrev 2014-06-20 12:23:47 följande:

Hej!

Hade ÄL 12 juni och hade sex 11 juniFår se om det tar sig. Detta är andra försöket, min karl jobbar också veckovis i Norge så det är svårt ibland. Är 26 år och har en dotter på 15 månader.

Har Bim den 26 juni. Tänkt testa mig på måndag. Plussade 11 dagar efter ÄL med dottern.

• Innaj
    Hej!

Hade ÄL 12 juni och hade sex 11 juli. Får se om det tar sig. Detta är andra försöket, min karl jobbar också veckovis i Norge så det är svårt ibland. Är 26 år och har en dotter på 15 månader.

Spännande! Jag känner inte ett dugg :( antar det inte tog sig denna gången heller, och i juli ska mannen iväg på semester under ÄL, så får vänta till augusti !! :( känns så himla tungt just nu och man ska börja om igen :(
  • Nallebjörnis

Hej!

Håller tummarna !
    *Michaela Victoria 091216*
Svar på tråden Ägglossning Juni