• Innaj

Ägglossning Juni

Tänkte starta en tråd för oss som väntar på ägglossning nu i juni. Själv har jag inte 100 kontroll på cykeln pga uttag av spiral. Har försökt bli gravid under maj men inte lyckats. Hoppas någon vill följas åt och utbyta tankar och funderingar kring ägglossningen.

Hoppas att du som skriver i tråden har för avseende att stanna kvar i forumet och inte bara skriva en gång och inget mer.

Är 27 år och försöker få mitt första barn. Har lite dålig koll på alla termer och dagar hit och dit :D

• Svar på tråden Ägglossning Juni
  • Sassa89

Vet att detta är ett äl test men måste fråga ser detta positivt ut och kan äl test verkligen visa om man är gravid??

Vet att jag hade sex dagen efter äl denna månad då det visade två starka streck på Stickan men nu hade jag inge grav test hemma men har skickat efter!

Så testade bara med äl test och inte ska jag ha äl nu.. Men tkr detta ser litt positivt ut?!

Någon trevlig själ som tror sig vet??

• Madelia
    Sassa89 skrev 2014-06-23 09:17:43 följande:

Vet att detta är ett äl test men måste fråga ser detta positivt ut och kan äl test verkligen visa om man är gravid??

Vet att jag hade sex dagen efter äl denna månad då det visade två starka streck på Stickan men nu hade jag inge grav test hemma men har skickat efter!

Så testade bara med äl test och inte ska jag ha äl nu.. Men tkr detta ser litt positivt ut?!

Någon trevlig själ som tror sig vet?? phpnMptVI49460.jpg

På äl- test ska strecket som kommer upp vara minst lika starkt som kontrollstrecket för att det ska vara ett positivt äl-test. Mina äl-test ser ut sådär i princip hela månaden.

Med det inte sagt att det är samma för alla eller att du inte är gravid, men jag skulle vänta och göra ett grav. test när de kommer.

Massor lycka till :)
  • Ella8803
    Innaj skrev 2014-06-23 05:54:52 följande:

Kände du något när ägget fäste?

Symptom nu?

Nej, det ska möjligtvis varit i torsdags i så fall.

Har varit trött med illamående men idag mår jag som vanligt. Strecket var mycket starkare idag. :)
  • Ella8803

ÄL skrev 24-36 timmar efter stegring. Ta ÄL test morgon och eftermiddag i sju dagar. Då ser man tydligt när stegringen sker.

• Sassa89
    Madelia skrev 2014-06-23 12:03:19 följande:
    På äl- test ska strecket som kommer upp vara minst lika starkt som kontrollstrecket för att det ska vara ett positivt äl-test. Mina äl-test ser ut sådär i princip hela månaden.

Med det inte sagt att det är samma för alla eller att du inte är gravid, men jag skulle vänta och göra ett grav. test när de kommer.

Massor lycka till :)
    Va dum jag känner mig har läst om äl test flera ggr att det ska vara två likadana starka streck! Men blev nog helt till mig när jag skymtade ett till streck för tycker det inte borde vara där nu eftersom jag äl för någon vecka sen:)
  • LaMoi

Hej! Hoppar in här :) Jag och min sambo har försökt i två månader. Nu är jag lite orolig för att jag "inbillar" mig att jag kan vara gravid ;) har lite mensvärk och mådde illa så jag höll på att kräkas i går. Kan det kännas så när ägget fäster? bim är på torsdag.

• Innaj
    Sassa89 skrev 2014-06-23 19:27:32 följande:
    Va dum jag känner mig har läst om äl test flera ggr att det ska vara två likadana starka streck! Men blev nog helt till mig när jag skymtade ett till streck för tycker det inte borde vara där nu eftersom jag äl för någon vecka sen:)

Jag har läst att ÄL tester kan ge utslag om man är gravid också. Nu har du inte lång väntan kvar till det riktiga testet! :) vi är nog på samma datum, misstänker mens den 30. Känner ingenting fortfarande och håller mig borta från grav.testerna denna gång , ska vänta på om mensen dyker upp
  • Innaj
    LaMoi skrev 2014-06-23 19:46:11 följande:
    Hej! Hoppar in här :) Jag och min sambo har försökt i två månader. Nu är jag lite orolig för att jag "inbillar" mig att jag kan vara gravid ;) har lite mensvärk och mådde illa så jag höll på att kräkas i går. Kan det kännas så när ägget fäster? bim är på torsdag.

Välkommen!

Har tyvärr ingen erfarenhet av hur det känns när ägget fäster men det låter ju jätte lovande om det är i dagarna kring när ägget ska fästa! :)

Ägget fäster 8-10 dagar efter ÄL om jag förstått rätt.

Ska bli kul att följa dig/ ER allihopa!!!

Trevlig kväll
  • LaMoi
    Innaj skrev 2014-06-23 20:08:06 följande:

Välkommen!

Har tyvärr ingen erfarenhet av hur det känns när ägget fäster men det låter ju jätte lovande om det är i dagarna kring när ägget ska fästa! :)

Ägget fäster 8-10 dagar efter ÄL om jag förstått rätt.

Ska bli kul att följa dig/ ER allihopa!!!

Trevlig kväll

Tack :)

Ja det borde ju vart då OM det nu blir något :) vad nojig man blir :)

Jag har två barn sedan innan men nu när man verkligen går och väntar igen så känns det som man inte alls kommer ihåg hur det var dom två gångerna. Men som sagt antingen är det mensdags annars är det något på g :) hoppas hoppas!
  • Madelia
    Sassa89 skrev 2014-06-23 19:27:32 följande:
    Fast det är en hel vetenskap med alla dessa tester, så det är inte lätt att hålla reda på allt :)

Du får berätta hur det går sen :)
Svar på tråden Ägglossning Juni