• Innaj

Ägglossning Juni

Tänkte starta en tråd för oss som väntar på ägglossning nu i juni. Själv har jag inte 100 kontroll på cykeln pga uttag av spiral. Har försökt bli gravid under maj men inte lyckats. Hoppas någon vill följas åt och utbyta tankar och funderingar kring ägglossningen.

Hoppas att du som skriver i tråden har för avseende att stanna kvar i forumet och inte bara skriva en gång och inget mer.

Är 27 år och försöker få mitt första barn. Har lite dålig koll på alla termer och dagar hit och dit :D

• Svar på tråden Ägglossning Juni
  • Miracle09

Hej

Jag undrar lite om ägglossning. Jag bör ha imorgon eller fredag men känner inte av det alls och har inga äl symtom över huvud taget. Förra månaden och månaden innan dess (längre tillbaka minns jag inte), hade jag jättemycket äl värk och kände av att det var på g ca 3-4 dagar innan. Fick värk och flytningar och ömma bröstvårtor. Nu känner jag ingenting. 
    Är det normalt att man känner mindre vissa månader eller är det så att jag inte har någon ägglossning denna månaden?

Hade sex idag, så hoppas jättemycket på att den är imorgon.

• LaMoi
    hallandsdäga skrev 2014-06-25 20:34:51 följande:

Inte jag heller, testade med.. Såklart negativt här med, men hoppet finns fortfarande :) 

Vi får hoppas att vi är sånna som testen inte visar något på förrän bim+7 eller något ;)

Håller tummarna för er alla :)
  • Innaj
    LaMoi skrev 2014-06-25 22:43:35 följande:
    Vi får hoppas att vi är sånna som testen inte visar något på förrän bim+7 eller något ;)

Håller tummarna för er alla :)

Testade också igår och strecket lös med sin frånvaro :,( det känns så himla tungt när man måste börja om igen :,(

Blir inga nya tag förens i augusti :,(

Hoppas på bättre lycka för er!
  • ellyangel
    {#emotions_dlg.flower}BIM-Lista{#emotions_dlg.flower}

26/6, Hallandsdäga, 23 år, 1:a försöket (paus och tidigt MF nov-13) 1:a barnet
    26/6 lamoi, 30 år, första försöket, 3e barnet
    27/6 Madelia, 27 år, 8:e försöket, 1:a barnet
    30/6 Innaj, 29 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    3/7 Nallebjörnis 31 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    6/7 sweetcandy, 26 år, 2:a försöket, 2:a barnet
    8/7 Syren, 28 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    9/7 Ellyangel, 23 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    12/7 liteavvarje, 22 år, 1:a försöket, 3:e barnet
    Drömmen finns fortfarande där, där den funnits så länge
  • LaMoi
    Innaj skrev 2014-06-26 05:57:21 följande:

Testade också igår och strecket lös med sin frånvaro :,( det känns så himla tungt när man måste börja om igen :,(

Blir inga nya tag förens i augusti :,(

Hoppas på bättre lycka för er!

Ja det är tungt! Fruktansvärt! Jag håller tummarna för dig och er andra.

Idag är det bim men ingen mens här än. Det är dock femte dagen med mensvärk.
  • sweetcandy
    Miracle09 skrev 2014-06-25 21:43:31 följande:

Hej

Jag undrar lite om ägglossning. Jag bör ha imorgon eller fredag men känner inte av det alls och har inga äl symtom över huvud taget. Förra månaden och månaden innan dess (längre tillbaka minns jag inte), hade jag jättemycket äl värk och kände av att det var på g ca 3-4 dagar innan. Fick värk och flytningar och ömma bröstvårtor. Nu känner jag ingenting. 
    Är det normalt att man känner mindre vissa månader eller är det så att jag inte har någon ägglossning denna månaden?

Hade sex idag, så hoppas jättemycket på att den är imorgon.

Det är nog ganska normalt att det känns lite olika från gång till gång :)

Eller så kanske den är sen den här månaden? :)

Har du regelbunden menscykel?

♥ James 130905 ♥
  • Miracle09
    sweetcandy skrev 2014-06-26 11:06:36 följande:

Det är nog ganska normalt att det känns lite olika från gång till gång :)

Eller så kanske den är sen den här månaden? :)

Har du regelbunden menscykel?

Ja, nästan alltid väldigt regelbunden med 30 dagar och ÄL 14 dagar före nästa mens. 
    Känner inget idag heller :(
  • sweetcandy
    Miracle09 skrev 2014-06-26 11:17:24 följande:
    Ja, nästan alltid väldigt regelbunden med 30 dagar och ÄL 14 dagar före nästa mens. 
    Känner inget idag heller :(

Okej, inte helt omöljigt att ÄL hoppade över den här gången. Läste någonstans att det är vanligast att man har ca 10st ÄL/år om man har regelbundet. (dock vet jag inte hur säker den källan var)

Köp ÄL stickor och testa med :) Jag köpte digitala stickor, dom tycker jag personligen visade tydligast :)

Ska hålla tummarna för dig :)

♥ James 130905 ♥
  • Miracle09
    sweetcandy skrev 2014-06-26 11:58:15 följande:

Okej, inte helt omöljigt att ÄL hoppade över den här gången. Läste någonstans att det är vanligast att man har ca 10st ÄL/år om man har regelbundet. (dock vet jag inte hur säker den källan var)

Köp ÄL stickor och testa med :) Jag köpte digitala stickor, dom tycker jag personligen visade tydligast :)

Ska hålla tummarna för dig :)

Åååh vad tråkigt :( hoppas verkligen bara att det är att jag känner mindre eller att den är senare än vanligt. Tack för du håller tummarna :) 
  • sweetcandy
    Miracle09 skrev 2014-06-26 12:11:43 följande:
    Åååh vad tråkigt :( hoppas verkligen bara att det är att jag känner mindre eller att den är senare än vanligt. Tack för du håller tummarna :) 
    Ja hoppas det är så?

Jag fick min ÄL på dag 33! Dock hade jag väldigt oregelbunden men innan jag fick sonen och nu efter så har jag bara haft mens en gång
Svar på tråden Ägglossning Juni