• Innaj

Ägglossning Juni

Tänkte starta en tråd för oss som väntar på ägglossning nu i juni. Själv har jag inte 100 kontroll på cykeln pga uttag av spiral. Har försökt bli gravid under maj men inte lyckats. Hoppas någon vill följas åt och utbyta tankar och funderingar kring ägglossningen.

Hoppas att du som skriver i tråden har för avseende att stanna kvar i forumet och inte bara skriva en gång och inget mer.

Är 27 år och försöker få mitt första barn. Har lite dålig koll på alla termer och dagar hit och dit :D

• Svar på tråden Ägglossning Juni
  • sweetcandy
    Malla83 skrev 2014-06-29 17:18:21 följande:
    Oj, hur lång cykel har du? Är iaf glad över att jag gått från mens var tredje-fjärde månad till 34 dgr mellan gångerna... Det ger en hopp om att det ska bli lite lättare. Har dock inte fått utslag på ÄL-Stickan hittills men vi kör på iaf.. smile1.gif
    Innan jag fick min son hade jag en cykel på snitt 35-37 dagar. Så har alltid haft en lång cykel :) Skönt när man inte försöket bli gravid :P

Nu har jag haft mens 1 gång sen efter FL (James blir 10 månader nästa vecka) så tror kroppen är lite seg på att komma igång!

Men jag är så glad att jag fick utslag på ÄL testen, för när jag var hos gyn i början av maj så var mina äggstockar inte aktiva :)
  • Nallebjörnis
    sweetcandy skrev 2014-06-29 15:41:44 följande:

En vecka kvar till BIM.. Idag mår jag illa..

Stod och skrapa panel på huset, började snurra i huvudet på mig så gick in och la mig i soffan, mår jätte illa nu.. Hoppas hoppas hoppas det är ett bra tecken!!

Håller tummarna
    *Michaela Victoria 091216*
  • Nallebjörnis
    hallandsdäga skrev 2014-06-29 16:49:59 följande:

Här blir det inget denna omgången, mensen tyckte det var roligt att bli sen två dgr, precis när jag fick köpt mig ett test så kom den. 

Attans då =/
    *Michaela Victoria 091216*
  • sweetcandy
    madeliana skrev 2014-06-29 18:37:44 följande:

phpZYrlEv28528.jpg

Det ser ut så :) mitt såg också ut så, var jätte svagt innan, tog ett digitalt då som visade glad gubbe :))
  • Sassa89
    madeliana skrev 2014-06-29 18:37:44 följande:

phpZYrlEv28528.jpg

Hej

Tkr jag har hört att båda strecken ska vara lika starka?! Testa även imorn :) och se om de har blivit nån förändring.

Du kan ju alltid sexa på ändå ;)
  • lindsay01

Hade ÄL igår, gjorde inget test men jag känner det i magen samt ser/märker skillnaden på flytningarna. Nu får jag bara hålla alla tummar att det blir något i magen! Ska bli så kul att följa denna tråd. 

• Rossarna

[quote=73532043][quote-nick]madeliana skrev 2014-06-29 18:37:44 följande:[/quote-nick][/quote]

Blev det starkare? Jag har också fått ett liknande men tolkade det som negativt... Men håller just på att se hur lång cykel jag har, trodde det skulle bli ÄL i helgen men det blev nog inte. Får avvakta lite och vänta och se.. Hur går det för er andra tjejer?

• LaMoi

Hej hej!

Måste bara dela med mig av mina funderingar och mina "problem"!

Jag hade bim 26/6, har haft mensvärk sedan förra söndagen.... Ingen mens har kommit... Men i dag framåt kvällen fick jag rosa/bruna flygningar... Kommer lite ljusrosa när jag kissar. Har fortfarande mensvärk... Och ibland gör det rejält ont..

Mensen brukar ju komma och sen blöda ordentligt första två dagarna, inte så här.

Vad tror ni är det mens på g eller mf :( eller kan jag vara gravid?

Svar på tråden Ägglossning Juni