• Milky

Nya vänner i Göteborg

Jag är en ensamstående mamma på 32 år. Har en fantastisk dotter på 3 år som hag har varannan vecka.
    Jag hoppas härigenom hitta nya vänner då detta är svårt i vuxen ålder. Tänkte att vi kanske kunde bli ett gäng som kunde ha en playdate med våra barn, sedan kanske, förhoppningsvis, även hitta på saker utan barnen!

• Svar på tråden Nya vänner i Göteborg
  • Stina

Jag kollade på Trädgårdsföreningens hemsida, och lekparken ser verkligen riktigt fin ut. Men det framgår inte riktigt om det finns bra "åskådarbänkar" för föräldrarna. En picknickfilt låter toppen! Jag kan ta med en extra ifall det kommer många morsor. Det hade nog varit trevligt med lite fika också. Är det kanske lättast om alla tar med eget, så behöver vi inte oroa oss för allergier och sånt, eller att alla kommer med 20 kanelbullar var? Jag har kort brunt hår, och kommer att stå som något annat ufo i lekparken, i och med att jag inte har mitt barn med mig. Så ifall någon av er ser mig, kan ni bara hojta till.

• Stina

Nu såg jag på SMHI att vädret ser ut att bli minst sagt otrevligt. På norska YR, däremot, verkar det mycket bättre. Vi får väl chansa på att norrmännen har rätt. Ifall det ösregnar, och vi behöver ställa in, har ni varandras telefonnummer då? Jag har Milkys, i alla fall.

• Mlaejnaa

Hej,

Trädgårdsföreningen är jättefin. Det finns någon bänk och bord men inte mycket så bra med filtar. Vill gärna komma men min dotters pappa är här från Australien där han bor så det känns inte rätt att ta henne ifrån honom men jag kanske kommer själv så att vi får träffas.
    Mvh,
    Elisabet

• väntar i evigheter

Kul! Jag kommer med mina pojkar. Är inte ensamstående men känner inte så många i stan så det ska bli roligt att träffa lite nya människor med barn. Om det skulle ösregna kan vi väl kolla läget här för jag har ingens nummer! Har långt brunt hår och vit vagn eller regnbågsfärgad sjal.

• pluvdo

Lägger in samma inlägg här som jag postade i en annan, tidigare tråd förut. Hoppas att det är okej.

"Om någon gillar att sjunga så är jag med i ett par gratiskörer som söker fler deltagare. Inga seriösa körer, men det beror nog delvis på att de är såpass små att  det inte går att göra så jättemycket av dem. Den ena håller till i Biskopsgården och den andra i Hisings Backa."

Sedan så skulle sonen (blev fyra i april) och jag kanske vilja komma på någon av era träffar framöver också. :)

• pluvdo
    pluvdo skrev 2014-08-07 16:18:43 följande:

Lägger in samma inlägg här som jag postade i en annan, tidigare tråd förut. Hoppas att det är okej.

"Om någon gillar att sjunga så är jag med i ett par gratiskörer som söker fler deltagare. Inga seriösa körer, men det beror nog delvis på att de är såpass små att  det inte går att göra så jättemycket av dem. Den ena håller till i Biskopsgården och den andra i Hisings Backa."

Sedan så skulle sonen (blev fyra i april) och jag kanske vilja komma på någon av era träffar framöver också. :)

Dock inte imorgon för vi är inte lediga. :)
  • MallanQ

Våran lilla tjej ska ta sitt första vaccin imon förmiddag så vi kan tyvärr inte:(

Hoppas man är välkommen när/om ni ska träffas nån mer gång :)

Någon som vill dela med sej av egna erfarenhet gällande 3-månaders vaccin förresten? Är väldigt nervösa här hemma idag, biverkningar och allt ni vet...

• lillaankan
    MallanQ skrev 2014-08-07 19:37:15 följande:

Våran lilla tjej ska ta sitt första vaccin imon förmiddag så vi kan tyvärr inte:(

Hoppas man är välkommen när/om ni ska träffas nån mer gång :)

Någon som vill dela med sej av egna erfarenhet gällande 3-månaders vaccin förresten? Är väldigt nervösa här hemma idag, biverkningar och allt ni vet...

Båda mina har fått feber efter alla vaccin och vart ömma i benen där dom fick. Gick över på drygt 2 dagar.
  • JejjeH

Ni är så ambitiösa med träffar! så tråkigt att jag missar denna också. Men snaaaart är vi i Göteborg. :)

• lillaankan

Hej, tänkte kolla om det blir något idag? Vädret är ganska varierande här men det regnar inte.

Svar på tråden Nya vänner i Göteborg