• Milky

Nya vänner i Göteborg

Jag är en ensamstående mamma på 32 år. Har en fantastisk dotter på 3 år som hag har varannan vecka.
    Jag hoppas härigenom hitta nya vänner då detta är svårt i vuxen ålder. Tänkte att vi kanske kunde bli ett gäng som kunde ha en playdate med våra barn, sedan kanske, förhoppningsvis, även hitta på saker utan barnen!

• Svar på tråden Nya vänner i Göteborg
  • Milky

Några som skulle kunna på fredag tex? Jag kan hela dagen.

• lillaankan

10-11 passar mig bra. Nä jag undviker helst pliktan der var väldigt stort och mycker barn. Har dålig koll på andra bra ställen. Har ni något förslag?

• Stina

Jag har inte varit där själv, men jag har hört att det finns en fin lekplats någonstans i Trädgårdsföreningen. Där kör ju inga bilar, så det borde vara relativt tryggt för barnen, och alltså inte så stressande för mammorna. Jag kan komma på fredag den föreslagna tiden. Mitt ex har barnet då, så jag kommer ensam. Tänkte att det kan vara kul att ses ändå, nu när chansen dyker upp. Det känns som att det ändå är mest för min egen skull, och inte barnets... Ensamstående mamma som vill prata med jämlikar, liksom. 

• lillaankan

Sist jag var där var innan jag hade barn så jag kollade inte alls på lekplatsen. Men vi kan väl testa?

• Milky

Det låter väl bra! Ska vi säga vid den lekparken vid 10?

Tar med en picknickfilt som vi kan sitta på för jag vet inte om det finns bord att sitta vid.

Hade ni med lite fika el mellis sist?

Svar på tråden Nya vänner i Göteborg