Bf mars 2015
Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)
Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)
Jag vet ju exakt så när som på någon timme när mitt barn blev till eftersom vi gjort ivf, ändå säger ultraljudet att den är ett-två dygn yngre. Inte mycket att oroa sig för, det intressanta är att de så beslutsamt går efter vad ul säger, även i mitt fall. Men jag fick ju tillbakatvådagarsodlat och det hade delat sig korrekt för den tiden. Så vissa växer olika, bara sjukvården som har svårt att erkänna det ;)
Jag vet ju exakt så när som på någon timme när mitt barn blev till eftersom vi gjort ivf, ändå säger ultraljudet att den är ett-två dygn yngre. Inte mycket att oroa sig för, det intressanta är att de så beslutsamt går efter vad ul säger, även i mitt fall. Men jag fick ju tillbakatvådagarsodlat och det hade delat sig korrekt för den tiden. Så vissa växer olika, bara sjukvården som har svårt att erkänna det ;)
Ujja, mina har diffat ett hekto från lättast till tyngst så alla har i princip vägt 3100 g, tre var 48 cm och en var 47 cm. Återstår att se hur denna blir.
Vecka 11+4 idag! Var på KUB igår och allt såg bra ut. Hen var riktigt livlig i magen! Fick 1/3700, så inte "toppresultat" men inte heller lågt så det känns bra och jag är inte orolig. Har fortfarande bf 15/3, men vi har ju gjort IVF så vårt "tillverkningsdatum" är exakt :)
Men alla skämtar om midsommar då vi gjorde äggplock måndagen efter midsommar :)
Nu har jag äntligen semester så nu reser vi bort för sol och bad i 3 veckor!
Mår inte alls illa längre utan tvärtom riktigt bra! Så just nu känns allt toppen!
Beklagar verkligen till er som fått missfall!
Och kämpa på alla ni som mår illa eller har andra krämpor.
I Stockholm är de jättenoga att inte ändra Bf pga storlek vid UL när man gjort IVF. Man ver ju när befruktningen skedde och en cell delar sig oavsett när den fäster.
Det är befruktningen som är det viktiga.
Fick till och med brev från min IVF läkare att ta med till BM ang. det.
Annars blir statistiken fel ang. att IVF ger för tidigt födda barn om barnet t.ex är litet så bm flyttar fram bf och så föds barnet vid egentliga bf, men ses som förtidigt född.
Likaså kan man gå över tiden mer än man ska.
Nu var personalen på Mama Mia jättebra och väl insatta i IVF så varken bm eller UL-bm har pratat om nått annan bf.
Har hört att det är olika i olika Landsting. Men tänker man på vad konsekvenserna blir för forskning, statistik ang. IVF så kan det göra en hel del.
21% diff + eller - i tillväxt har jag läst är normalt. Känns ju sjukt om alla barn skulle vara exakt. :)
Tror, som du säger Lejonhierta, att jag på KUB-UL låg på 11+1 i längd när jag var 11+2 ...men hon gick på mina datum.
(Och 11+3 är jag ju i idag!)
Ångrar mig igen, 11+4 :)
Idag var jag och min blivande sambo på KUB-UL. Det gick väldigt bra, 1 på 20 000 så det verkar vara ett friskt barn som sprattlade mycket! Vi fick dessutom med oss 5 bilder från UL, underbart!
Idag var jag och min blivande sambo på KUB-UL. Det gick väldigt bra, 1 på 20 000 så det verkar vara ett friskt barn som sprattlade mycket! Vi fick dessutom med oss 5 bilder från UL, underbart!