• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • Stjärnhimmeln
    carro90 skrev 2014-07-10 19:47:31 följande:
    Oh, jag har en sak du kan fråga åt mig?! Min bm sa att jag skulle va extra noga med att skölja frukt o grönsaker. Men hur är det med bär som man äter direkt från buskar o träd hemma på gården, tänker på tex hallon, vinbär, björnbär o diverse körsbär. Är det lugnt o trycka i sig? 
    Kan försöka komma ihåg det:) dock tror jag det handlar om bakterier som vi inte ska ha i oss så de borde gälla allt. :)
  • enbyxaochenboll
    Petra 334 skrev 2014-07-10 21:52:05 följande:

Nu har vi inte varit på kontroll sedan 1-års men då vägde han nästan 10,3 och var 73cm. Tror dock han vuxit på både längden och bredden sedan dess. Tyvärr har han järnbrist fortfarande så vi tragglar på med järndroppar :( vilket gör att han äter sämre.

Då har han ju gått upp riktigt fint :)

Åh, vad jobbigt! I fick niferexdroppar (järn) tills han var ett halvår, sen har vi som tur var sluppit det. Jag blandade med lite bröst mjölk på en sked, fick inte i honom det annars
  • marie 1983
    A-Nichole skrev 2014-07-11 20:21:08 följande:

Hej, hur går man med i Facebook gruppen som är hemlig?

Du får lägga till Petra Högström på fb så lägger hon till dig i gruppen :)
  • Petra 334
    enbyxaochenboll skrev 2014-07-11 16:18:59 följande:
    Då har han ju gått upp riktigt fint :)

Åh, vad jobbigt! I fick niferexdroppar (järn) tills han var ett halvår, sen har vi som tur var sluppit det. Jag blandade med lite bröst mjölk på en sked, fick inte i honom det annars
    Z får 24 droppar om dagen så han öppnar munnen utan knot nu för det men är så tråkig med maten :/ vi var utan järn i 2 månader då åt han mycket bättre.. Hoppas det släpper det med.
  • Sparkliie
    Nixe skrev 2014-07-10 20:22:52 följande:

Hej! Kul med en mars-tråd! Glad Plussade idag (även om jag inte riktigt vågar lita på det än) som är BIM-5. Vår plan var egentligen att sätta igång och försöka först efter september och jag fick sån jättepanik när jag insåg att vi inte skyddat oss ordentligt nu så jag tog ett sånt dagen-efterpiller i rena hysterin över att "det-var-ju-inte-som-vi-PLANERAT".
    Turligt nog verkar det inte ha fungerat (eller kan det kanske sabotera ngt ändå?). Nu har chocken lagt sig lite iaf och jag gillar tanken på mars mer och mer även om det innebär att många planer får läggas om en del. Enligt graviditetsuträknaren blir det isf beräknat till den 23/3.  Är 26 år och bor i sthlm, blir första barnet om det håller sig. Sambon vet inte än, ska ta ett digitalt test i helgen och överraska även om han nog anar ngt.

Oj, du bör nog ringa sjukvårdsupplysningen och höra så inte fostret tagit skada av pillret
  • Nixe
    Sparkliie skrev 2014-07-11 22:45:47 följande:

Oj, du bör nog ringa sjukvårdsupplysningen och höra så inte fostret tagit skada av pillret

Står på deras sida att det inte är fosterskadande utan bara förskjuter ägglossningen OM man nu inte redan har haft den vilket jag tydligen hade haft. Så det ska vara lugnt, skönt nog.
  • lovley00

Hej alla. Grattis till alla plus â??. Gjorde test för ca 1tim sen och det vart inte det starkaste men ett klart plus ð???. Detta är mitt fjärde, sambons tredje med BF 18mars. Kul att kunna följas åt.

• Tiril94

Hej! Plussade för cirka en vecka sen är i vecka 6 (5+3) Jag och min sambo har försökt sen i december! och nu äntligen gick det! Är beräknad 10/3-15 :)

Svar på tråden Bf mars 2015