• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • MagicQueen
    jenniferhedstroms skrev 2014-07-14 15:00:20 följande:

Jag plussade för en vecka sen idag och är beräknad 10/3-15. Försökt i 11 månader så det var minst sagt efterlängtat.
    Är 21 år gammal och väntar första barnet tillsammans med min sambo som jag gifter mig med om tre veckor. Skrattande

Grattis till både graviditet och giftermål

Vi gifte oss i april iår och var på försenad bröllopsresa nu för 2 veckor sedan och det var just där på resan som våran lill* i magen blev till då jag plussade i lördags
  • marie 1983

Jag plussade för en vecka sen idag och är beräknad 10/3-15. Försökt i 11 månader så det var minst sagt efterlängtat.
    Är 21 år gammal och väntar första barnet tillsammans med min sambo som jag gifter mig med om tre veckor. Skrattande

Stort grattis till plusset o till det blivande brudparet :)
  • jessi84
    lisenlisen skrev 2014-07-14 14:19:03 följande:

Hej! 

Hänger gärna med i den här tråden! Plussade för en vecka sedan och BF är 12 mars. Känner enbart av den molande värken / stark mensvärk som många beskriver. Men jag är ju bara i vecka 6 (5+3). 

Plussade även i oktober förra året, men fick MF i vecka 6-7. Visst är det tråkigt, men jag tänker att det var något fel på embryot - naturligt urval. Det låter kanske dumt att säga att det finns något positivt med MF men jag måste faktiskt säga att jag inte alls är lika orolig den här gången då jag vet på ett ungefär vad det innebär med MF (skiljer sig säkert från gång till gång). Och visst gjorde ont (som svaga värkar) men inget extremt. Själva blödningen kom först och då kändes det som lite starkare mensvärk. Två veckor senare stöttes embryot ut och då kändes det som svaga värkar/mensvärk som kom och gick, mycket mer direkt smärta än vad jag har nu. MF-smärtan går i alla fall INTE att jämföra med hur det känns nu. På det sättet jag har nu är det en molande ihållande värk som kommer ibland under dagen. Ett par ggr har det känts som stick/hugg.

Tror och hoppas i alla fall att det kommer gå bra den här gången! Gravid Glad

Grattis =)
    Trist med mf
    Jag är också i V.6 (5+3) och har räknat ut att jag har bf 13/3 =)
    Just nu har jag inga symtom så blev lite funderingar imorse om det är något där men fått positivt på två stickor och positivt på 2 cb digital test så nog ska jag vara gravid, men skulle vilja ha något lätt symtom så man vet att något är där men är olika, jag vet. Har du bara dessa symtom?

Kommer nog ångra mig den dagen jag mår piss att jag sagt så =)

Hur gammal är du och var bor du? örsta barnet? Försökt länge? Många frågor =)
  • jessi84

Grattis =)
    Förstår om ni längtat =)
    Vi är gravid med första barnet beräknat till 13/3-15. Tog sig på 2:a försöket.
    Vilken vecka är du i? Några symtom? Bor?

Grattis till kommande giftermål =)
  • lisenlisen
    jessi84 skrev 2014-07-14 17:19:44 följande:
    Grattis =)
    Trist med mf
    Just nu har jag inga symtom så blev lite funderingar imorse om det är något där men fått positivt på två stickor och positivt på 2 cb digital test så nog ska jag vara gravid, men skulle vilja ha något lätt symtom så man vet att något är där men är olika, jag vet. Har du bara dessa symtom?

Det var det datumet jag räknade ut först så det kan hända att det är det som gäller för mig också - jag vet inte exakt när jag hade ÄL men jag vet första dagen i sista mensen och enligt familjelivs "uträknare" är det den 12:e då.

Ja alltså de
  • lisenlisen
    jessi84 skrev 2014-07-14 17:21:44 följande:
    Grattis =)
    Förstår om ni längtat =)
    Vi är gravid med första barnet beräknat till 13/3-15. Tog sig på 2:a försöket.
    Vilken vecka är du i? Några symtom? Bor?

Grattis till kommande giftermål =)
    jessi84 skrev 2014-07-14 17:19:44 följande:
    Grattis =)
    Trist med mf

Verkar inte som allt jag skrev kom med. Det är de enda symtomen jag haft hittills. Har dock känt mig VÄLDIGT trött de senaste två dagarna. Och kissnödig! Det har jag varit ganska länge. Den här konstiga värken som liknar mensvärk är dock det symtom som är tydligast.

Du är ju definitivt gravid! Jag var själv lite misstänksam på grund av vaga symtom så jag testade igår och det blev ett plus direkt när urinen gått igenom rutan. Kanske är två där inne ;) :P Är glad att jag INTE fått tillbaka det där fruktansvärda illamåendet! Och hoppas alla slipper det!

Jag är 26 år, bor i Sthlm med min man. Det är första barnet. Jag slutade med p-piller i maj men vi försökte inte seriöst då eftersom jag tänkte att det kanske dröjer innan ÄL kommer igång osv. Försökte däremot räkna ut ungefärlig ÄL i juni och det lyckades på första försöket :) Får hoppas att det håller sig den här gången och inte blir MF igen. 

Själv då? Bor, ålder osv.
  • lisenlisen
    Evening primrose skrev 2014-07-15 09:09:09 följande:

Hej!

Kanske joinar er idag eller snart!

Bim var i tors-lör så nu är jag ganska sen.

Spännande!

Lycka till då :) :) :) 
  • Evening primrose

Tack!

Mars är min otursmånad, skulle fått barn då förra året. Plussade starkt lite efter bim 16 juli 2012, mf en vecka senare. Fick sen barn i april förra året ist

Får se om d blir revenge nu!

♡ Lilla E ♡
Svar på tråden Bf mars 2015