• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • CarolineSC
    Malin1992 skrev 2014-07-14 06:28:10 följande:

Jag har börjat blöda lite nu i v 8, jag har inte ont lr ngt men ska jag oroa mej lr inte? Isf vad ska jag göra?

Jag gick också in v8 nu och hade imorse brunaktiga flytningar.. Inte alls mycket dock men dom syntes på pappret.. Nu har det inte kommit något sen dess..

Men jag har läst runt lite och tydligen är det jätte vanligt i början utav graviditeten.. Det kan vara blodkärl som spruckit då livmodern växer eller att man har känsliga slemhinnor.

Så länge det inte gör ont i magen och det är färskt blod som kommer så bör det inte vara någon fara om jag förstått allt rätt.. Dock kan man ju inte undgå att oroa sig..

Någon som har någon erfarenhet utav detta?
  • cherrykola

Nu har jag bokat tid för Inskrivning. Den 23:e ska jag till barnmorskan :) Spännande!

Förutom det så mår jag som en gammal sill. Mat är inte gott :(

You're such a puppet on string. You don't get it!
  • MagicQueen
    jessi84 skrev 2014-07-14 12:21:10 följande:

Plussade 2/7 på BIM-2

Jag hade lite känningar den helgen med lite illamående men det har gått över.

Nu har jag lite känningar i bröstvårtorna inget mer =(

Haft en känsla i brösten 2 ggr att de är varma och små tunga.

Är lite orolig och nervös att det ska vara något då man inte känner något men ska väl vara glad så länge man slipper symtom men funderar ju ändå.

Tog 2 vanliga gravtest som visa + sen 2 cb digitaltest som visa gravid 2-3

Jag känner inte heller nått speciellt. Fått gå upp o kissa tidigt innan kl ringt och lite illamående på morgonen. Annars ingenting.

Å jag är toknojjig ned tanke på mina tre tidiga mf tidigare...
  • Malin1992
    CarolineSC skrev 2014-07-14 12:24:35 följande:
    Jag gick också in v8 nu och hade imorse brunaktiga flytningar.. Inte alls mycket dock men dom syntes på pappret.. Nu har det inte kommit något sen dess..

Men jag har läst runt lite och tydligen är det jätte vanligt i början utav graviditeten.. Det kan vara blodkärl som spruckit då livmodern växer eller att man har känsliga slemhinnor.

Så länge det inte gör ont i magen och det är färskt blod som kommer så bör det inte vara någon fara om jag förstått allt rätt.. Dock kan man ju inte undgå att oroa sig..

Någon som har någon erfarenhet utav detta?
    Okej tack för svar :)
  • jessi84
    MagicQueen skrev 2014-07-14 12:45:15 följande:

Jag känner inte heller nått speciellt. Fått gå upp o kissa tidigt innan kl ringt och lite illamående på morgonen. Annars ingenting.

Å jag är toknojjig ned tanke på mina tre tidiga mf tidigare...

Tror du det är vanligt att inte känna något? Detta är första graviditeten. Har ej haft missfall förut och hoppas verkligen inte jag får det. Det ska gå vägen detta =)

Mådde lite småilla i början men inte nu. Så fundersam då jag ej känner något.

Ska till BM på fredag.

Vi har tänkt att berätta för sambons och min familj ihelgen. Kanske dumt då man ej känner något?
  • MagicQueen
    jessi84 skrev 2014-07-14 13:01:47 följande:
    Tror du det är vanligt att inte känna något? Detta är första graviditeten. Har ej haft missfall förut och hoppas verkligen inte jag får det. Det ska gå vägen detta =)

Mådde lite småilla i början men inte nu. Så fundersam då jag ej känner något.

Ska till BM på fredag.

Vi har tänkt att berätta för sambons och min familj ihelgen. Kanske dumt då man ej känner något?
    Ja jag tror nog att det är ganska vanligt ändå att inte känna nått såhär tidigt.

Många är ju gravida i många veckor innan dom får reda på det och har inte känt nått
  • jessi84
    MagicQueen skrev 2014-07-14 13:12:31 följande:

Ja jag tror nog att det är ganska vanligt ändå att inte känna nått såhär tidigt.

Många är ju gravida i många veckor innan dom får reda på det och har inte känt nått

Mmmm, förstår det men funderar en del men ska försöka släppa det för inte bra att gå och grubbla för mycket på det.
  • lisenlisen

Hej! 

Hänger gärna med i den här tråden! Plussade för en vecka sedan och BF är 12 mars. Känner enbart av den molande värken / stark mensvärk som många beskriver. Men jag är ju bara i vecka 6 (5+3). 

Plussade även i oktober förra året, men fick MF i vecka 6-7. Visst är det tråkigt, men jag tänker att det var något fel på embryot - naturligt urval. Det låter kanske dumt att säga att det finns något positivt med MF men jag måste faktiskt säga att jag inte alls är lika orolig den här gången då jag vet på ett ungefär vad det innebär med MF (skiljer sig säkert från gång till gång). Och visst gjorde ont (som svaga värkar) men inget extremt. Själva blödningen kom först och då kändes det som lite starkare mensvärk. Två veckor senare stöttes embryot ut och då kändes det som svaga värkar/mensvärk som kom och gick, mycket mer direkt smärta än vad jag har nu. MF-smärtan går i alla fall INTE att jämföra med hur det känns nu. På det sättet jag har nu är det en molande ihållande värk som kommer ibland under dagen. Ett par ggr har det känts som stick/hugg.

Tror och hoppas i alla fall att det kommer gå bra den här gången! Gravid Glad

• jenniferhedstroms

Jag plussade för en vecka sen idag och är beräknad 10/3-15. Försökt i 11 månader så det var minst sagt efterlängtat.
    Är 21 år gammal och väntar första barnet tillsammans med min sambo som jag gifter mig med om tre veckor. Skrattande

Svar på tråden Bf mars 2015