• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • carro90
    Petra 334 skrev 2014-07-13 18:28:12 följande:

Välkomna alla nya och grattis!

Carro90 - låter inte alls kul! Har du haft ont tidigare? Inga blödningar eller så? :/

Har haft ont i några dagar nu, känns som att det blivit värre de 2 senaste dagarna :( Inga blödningar, bara massa värk. Dock är tappen halvöppen o det kommer riktigt med krämiga flytningar, vet inte om det har något med det hela att göra. 
  • Kpax

Tog två test (direkt efter varandra, för säkerhets skull bara) förra lördagen, och det var inga som helst tveksamheter om att de var positiva. Jag tror att jag har bf 7/3, men det kan diffa på en vecka.

Zombietrött, väldigt lättirriterad, ömma bröst, molvärk och ett lätt illamående (som jag i vanliga fall kan känna om jag inte ätit något på länge).

I vanliga fall dricker jag mycket kaffe, och älskar vin, men de sugen är som bortblåsta, tack och lov!

Jag fyller 30 i år, och det är min och sambons första graviditet :)

• Petra 334
    carro90 skrev 2014-07-13 18:35:43 följande:
    Har haft ont i några dagar nu, känns som att det blivit värre de 2 senaste dagarna :( Inga blödningar, bara massa värk. Dock är tappen halvöppen o det kommer riktigt med krämiga flytningar, vet inte om det har något med det hela att göra. 
    Jag tror du ska undvika att känna på tappen. Och jag skulle nog ringt gyn idag och rådfrågat.
  • Malin1992

Jag har börjat blöda lite nu i v 8, jag har inte ont lr ngt men ska jag oroa mej lr inte? Isf vad ska jag göra?

• carro90
    Petra 334 skrev 2014-07-13 20:21:54 följande:
    Jag tror du ska undvika att känna på tappen. Och jag skulle nog ringt gyn idag och rådfrågat.
    Borde ju inte göra någon skillnad om man känner på den, tänker att vid sex blir den ju vidrörd hela tiden :)  Får se vad min bm säger idag, annars får det bli gynakuten. Vaknade vid 12 inatt o hade så grymt ont att jag funderade på att väcka sambon o åka in direkt! :( 
  • tovemaja

Låter jättejobbigt Carro! Åk in om du har så ont!

Malin, blödning som inte är kraftig sägs vara oerhört vanligt i tidig graviditet... har du inte ont skulle jag nog avvakta ett par dagar...

Går in i vecka 7 nu! 6+0..... bara småömma bröst som symptom. Måtte det gå bra hela vägen!

• carro90
    tovemaja skrev 2014-07-14 09:07:48 följande:

Låter jättejobbigt Carro! Åk in om du har så ont!

Malin, blödning som inte är kraftig sägs vara oerhört vanligt i tidig graviditet... har du inte ont skulle jag nog avvakta ett par dagar...

Går in i vecka 7 nu! 6+0..... bara småömma bröst som symptom. Måtte det gå bra hela vägen!

Barnmorsa ringde tillbaka o sa att jag skulle ringa gynakuten! Så jag ska va där kl 1 idag. Hon på akuten sa att det är vanligt att vissa kvinnor kan ha riktigt ont, men hon ville ändå att jag kulle komma in o kolla så jag slipper va orolig! Känns ändå skönt att det kan va normalt o att dom inte avfärdar en! :)

Sen ville bm att jag skulle ringa tillbaka när jag va undersökt för hon ville veta hur det gått! Underbara människor som inte bara skickar en vidare utan bryr sig om hur det går!  
  • Cicci91
    carro90 skrev 2014-07-14 09:54:16 följande:

Barnmorsa ringde tillbaka o sa att jag skulle ringa gynakuten! Så jag ska va där kl 1 idag. Hon på akuten sa att det är vanligt att vissa kvinnor kan ha riktigt ont, men hon ville ändå att jag kulle komma in o kolla så jag slipper va orolig! Känns ändå skönt att det kan va normalt o att dom inte avfärdar en! :)

Sen ville bm att jag skulle ringa tillbaka när jag va undersökt för hon ville veta hur det gått! Underbara människor som inte bara skickar en vidare utan bryr sig om hur det går!  

Vad skönt att du fick tid så snabbt! Det är säkert ingen fara men förstår att du vill kolla upp, man vill ju vara säker på att allt står rätt till därinne. har inte fått så mycket symptom än men hade jag haft så ont hade jag också ringt. Hoppas att det går bra idag! :)
  • jessi84

Plussade 2/7 på BIM-2

Jag hade lite känningar den helgen med lite illamående men det har gått över.

Nu har jag lite känningar i bröstvårtorna inget mer =(

Haft en känsla i brösten 2 ggr att de är varma och små tunga.

Är lite orolig och nervös att det ska vara något då man inte känner något men ska väl vara glad så länge man slipper symtom men funderar ju ändå.

Tog 2 vanliga gravtest som visa + sen 2 cb digitaltest som visa gravid 2-3

Svar på tråden Bf mars 2015