• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • jessi84
    jenniferhedstroms skrev 2014-07-15 11:45:04 följande:

Tack så mycket! :)

Vad härligt. Det har varit mycket nu med bröllop och lägenhetsrenovering och flytt, så jag inbillar mig att min kropp har varit för stressad. när det blev lite lugnare så dök plusset upp :)

Jag är i v 6 (5+6). lite illamående dyker upp ibland, och även lite halsbränna. Fruktansvärt ont i brösten, men inte mer än så. Eftersom jag ständigt oroar mig för missfall så gör det inte saken bättre att jag inte har så mycket symptom.

Vi bor i Uppsala :)

Har du symptom, och vilken vecka är du i?

Va härligt att höra att det blev plus då du lugna ner dig =)

Nej, jag har inga symtom. Har haft lite små ömma bröstvårtor 2 dagar men börjar ge sig nu. Har kännt vid två tillfällen att brösten kännts varma och små tunga sen har jag haft mardrömmar i 2 dagar.

Jag är i v.6 (5+4)
  • lisenlisen
    jessi84 skrev 2014-07-15 12:48:03 följande:
    Tack =)

Jag har kännt lite i bröstvårtorna i 3 dagar men börjar ge sig lite. Inga andra symtom.

Jag räkna från sista mensens första dag som var 6/6 och då fick jag 13/3

Jag bor i Örebro sedan 10 år. Innan i Kumla 3 år. Kommer från Nyköping från början.

Är vårat 1:a barn. Har tänkt berätta för familjen ihelgen =) är i v.6 (5+4).

Har ni anlag för tvillingar i släkten?
    Skönt! Bara jag slipper illamåendet är jag nöjd. Visst, det är inte superkul att gå omkring med mensvärk hela tiden men det är ingenting jämfört med illamående. Jag räknade också från den 6/6! Men nu vet jag varför det blev 13:e första gången!  Jag hade fyllt i 29 dgr mellan mens, vilket stämmer. Glömde det andra gången jag testade, därför blev det den 12:e den gången. Så BF bör vara fredagen den 13:e mars :) 

Modigt att våga berätta! Men det beror på vilken relation man har till sin familj också :) På min mans sida finns det anlag för tvillingar. Men inte på min. Sj?
  • jessi84
    lisenlisen skrev 2014-07-15 13:25:22 följande:

Skönt! Bara jag slipper illamåendet är jag nöjd. Visst, det är inte superkul att gå omkring med mensvärk hela tiden men det är ingenting jämfört med illamående. Jag räknade också från den 6/6! Men nu vet jag varför det blev 13:e första gången!  Jag hade fyllt i 29 dgr mellan mens, vilket stämmer. Glömde det andra gången jag testade, därför blev det den 12:e den gången. Så BF bör vara fredagen den 13:e mars :) 

Modigt att våga berätta! Men det beror på vilken relation man har till sin familj också :) På min mans sida finns det anlag för tvillingar. Men inte på min. Sj?

Detta med 13/3 är bara något jag räknat ut själv så man vet aldrig.

Jag vill gärna berätta =) har en bra relation till båda våra familjer. Mina systrar vet hur mycket jag längtar efter egna barn så de kommer bli glada.

Har inte anlag för tvillingar.
  • carro90
    tovemaja skrev 2014-07-15 12:49:25 följande:

Carro: hur gick det igår?

Vi e hemma nu, lång o jobbig dag på akuten!  Igår fick jag veta att allt såg bra ut, och att embryot låg i livmodern, och så tog dom hcg-prov. Idag vid 10-tiden ringde en sköterska o sa att jag måste komma in direkt för vidare undersökning! Då visade provet från igår att mitt hcg va uppe på 11900, vilket är för högt för en graviditet i 5+4 o att det ev kunde tyda på att allt inte ligger rätt till! 

Så jag (halvt panikslagen) o sambon släpper allt jobb vi håller på med på gården o far in till Helsingborg. Väl där inne blir det en låååång väntan eftersom expertläkaren vi skulle träffa tydligen behövde genomföra en operation, så det blev några timmars sittande i väntrummet eftersom ingen visste när läkaren va färdig fick jag inte ens gå o äta lunch ifall operationen blev klar då. Sen fick vi komma in, det klämdes o kändes... Sen fick vi se ett embryo på 5mm och en gulkropp. Och ännu en gång fick vi höra att det med all säkerhet ligger i livmodern! 

Dom ringer tillbaka från akuten under eftermiddagen och berättar att mina hcg prover från idag ökat så som läkaren ville och var nöjd med detta! Så på fredag ska jag in igen, nytt hcg-prov och vul! 

• cherrykola
    jessi84 skrev 2014-07-15 14:29:43 följande:

Detta med 13/3 är bara något jag räknat ut själv så man vet aldrig.

Jag vill gärna berätta =) har en bra relation till båda våra familjer. Mina systrar vet hur mycket jag längtar efter egna barn så de kommer bli glada.

Har inte anlag för tvillingar.

Anlag för tvillingar spelar bara till om det är tvåäggstvillingar på kvinnans sida :) Pratade med barnmorskan om det sist pga att min mamma är (tvåäggs)tvilling
    You're such a puppet on string. You don't get it!
  • Tjollahopp
    carro90 skrev 2014-07-15 16:36:27 följande:

Vi e hemma nu, lång o jobbig dag på akuten!  Igår fick jag veta att allt såg bra ut, och att embryot låg i livmodern, och så tog dom hcg-prov. Idag vid 10-tiden ringde en sköterska o sa att jag måste komma in direkt för vidare undersökning! Då visade provet från igår att mitt hcg va uppe på 11900, vilket är för högt för en graviditet i 5+4 o att det ev kunde tyda på att allt inte ligger rätt till! 

Så jag (halvt panikslagen) o sambon släpper allt jobb vi håller på med på gården o far in till Helsingborg. Väl där inne blir det en låååång väntan eftersom expertläkaren vi skulle träffa tydligen behövde genomföra en operation, så det blev några timmars sittande i väntrummet eftersom ingen visste när läkaren va färdig fick jag inte ens gå o äta lunch ifall operationen blev klar då. Sen fick vi komma in, det klämdes o kändes... Sen fick vi se ett embryo på 5mm och en gulkropp. Och ännu en gång fick vi höra att det med all säkerhet ligger i livmodern! 

Dom ringer tillbaka från akuten under eftermiddagen och berättar att mina hcg prover från idag ökat så som läkaren ville och var nöjd med detta! Så på fredag ska jag in igen, nytt hcg-prov och vul! 

Oj vilken dag!!! Skönt att allt såg bra ut!!! : )

Bor du förresten i hbg??? :)
  • mylittleponny

Hej jag väntar mitt 3e barn har bf 17 mars 2015

Vi har redan berättat för barnen och familjen. Är ju lika bra utifall man mår dåligt framöver

Hittills har jag kunnat tränat som vanligt och inte mått illa eller dåligt alls. Jag hoppas det håller i sig

Någon annan som bor örebro län ? Jag bor några mil utanför .

• jessi84
    cherrykola skrev 2014-07-15 17:30:51 följande:

Anlag för tvillingar spelar bara till om det är tvåäggstvillingar på kvinnans sida :) Pratade med barnmorskan om det sist pga att min mamma är (tvåäggs)tvilling

Okej =)
Svar på tråden Bf mars 2015