• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • Pyret 85

Här får man inte KUB förrän man fyllt 33. så det blir ingen sneak peak på den lill* i magen.

• Hallon16
    Uppsara skrev 2014-07-23 17:17:59 följande:
    Bor också i Uppsala, gick på Årsta förra gången men väljer nog Hjärtat denna gång. När bör man ringa? Är i v 6+4
    Vad kul att du också är ifrån Uppsala! Jag är ringde idag, är troligen i v. 7-8. Nu i semestertider verkar det vara svårt att tajma in något som passar mottagningen och mig. Fick en tid den 8/8, enda dagen både jag och min sambo kunde. Då ska vi dock ha ett lite längre samtal, så det blir både hälsosamtal och provtagning.

Jag valde tillslut barnmorskemottagningen Sinnligt i luthagen. Den ligger närmare mig, men Hjärtat verkar också vara bra. :)
  • cherrykola
    Hallon16 skrev 2014-07-23 18:01:20 följande:

Vad kul att du också är ifrån Uppsala! Jag är ringde idag, är troligen i v. 7-8. Nu i semestertider verkar det vara svårt att tajma in något som passar mottagningen och mig. Fick en tid den 8/8, enda dagen både jag och min sambo kunde. Då ska vi dock ha ett lite längre samtal, så det blir både hälsosamtal och provtagning.

Jag valde tillslut barnmorskemottagningen Sinnligt i luthagen. Den ligger närmare mig, men Hjärtat verkar också vara bra. :)

Visste inte att det fanns i Luthagen. Bor i Luthagen :)
    You're such a puppet on string. You don't get it!
  • Hallon16
    johanniiis skrev 2014-07-23 19:15:43 följande:

Har med bf i mars, runt den 13:e om man utgår från sista mensdagen.

Någon annan som har besvär med förstoppning?

Finns en hel del du kan testa mot förstoppning. Katrinplommon brukar funka jättebra för en del. Annars finns det laktulos att köpa receptfritt på apoteket, det är som olja för tarmen. Funkar inte det finns laxoberal-droppar som funkar väldigt effektivt. Sen finns det även microlax att köpa receptfritt på apoteket. Hoppas det löser sig med magen!
  • carro90
    johanniiis skrev 2014-07-23 19:15:43 följande:

Har med bf i mars, runt den 13:e om man utgår från sista mensdagen.

Någon annan som har besvär med förstoppning?

Jag har... inte alls kul, även om det inte orsakar något större besvär än så länge så känns det ändå lite skönt o ha det på rutin. Ska till apoteket så fort jag får tid o köpa mikrolax :) Min mor som e sjuksköterska o jobba på förlossningen säger att illamåendet kan öka om man går runt o är förstoppad. Så jag får hoppas att det hjälper "i båda ändar" ;)
  • Tjollahopp

Läste att det var bra att äta en kiwi om dagen för att hålla magen i form!!! Lactulos är ju annars rätt bra oxå

Svar på tråden Bf mars 2015