• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • johanniiis
    Hallon16 skrev 2014-07-23 20:39:38 följande:
     Finns en hel del du kan testa mot förstoppning. Katrinplommon brukar funka jättebra för en del. Annars finns det laktulos att köpa receptfritt på apoteket, det är som olja för tarmen. Funkar inte det finns laxoberal-droppar som funkar väldigt effektivt. Sen finns det även microlax att köpa receptfritt på apoteket. Hoppas det löser sig med magen!
    katrinplommon försökte jag äta, höll på spy, har testat kiwi funkar inte alls. Skulle vilja köra på naturlig väg utan massa medel, men det verkar som ett besök på apoteket ligger nära till hands :)
  • johanniiis
    carro90 skrev 2014-07-23 20:39:45 följande:
    Jag har... inte alls kul, även om det inte orsakar något större besvär än så länge så känns det ändå lite skönt o ha det på rutin. Ska till apoteket så fort jag får tid o köpa mikrolax :) Min mor som e sjuksköterska o jobba på förlossningen säger att illamåendet kan öka om man går runt o är förstoppad. Så jag får hoppas att det hjälper "i båda ändar" ;)
    Ja fy det är inte alls kul. Lider väl inte så mycket av det ännu, förutom lite buksmärtor då och då, helst nattetid då man vill sova, många timmar på toaletten utan resultat.  :(  är inne på tredje dagen utan nu, så blir väl köpa något och förhoppningsvis ha skitkul i helgen :)
  • cherrykola
    Uppsara skrev 2014-07-23 17:17:59 följande:

Bor också i Uppsala, gick på Årsta förra gången men väljer nog Hjärtat denna gång. När bör man ringa? Är i v 6+4

Kul med fler Uppsalabor :)
    You're such a puppet on string. You don't get it!
  • Truestar

Uuhh Idag är en sån dag som jag önskar jag hade kunnat dra täcket över skallen igen.. Illamåendet är verkligen som värst, å värmen gör det inte bättre.. Sen var min kollega sjuk idag så fick med mig en mindre snart person idag på jobb vilket resulterar i att humöret inte vart på topp heller.. Jag jobbar för två för att kollegan fattar noll... Jobbar med hemstädning så är ju tungt ändå liksom..

Tack för jag får skriva av mig hahah

Hoppas ni andra här har en helt underbar dag ????????

• Truestar

Ja skrev massa hjärtan efter min fråga men vart bara massa frågetecken haha konstigt...

• Stjärnhimmeln
    Truestar skrev 2014-07-24 08:18:23 följande:

Ja skrev massa hjärtan efter min fråga men vart bara massa frågetecken haha konstigt...

Va det sidans symboler eller telefonens? :) tror inte det går o använda telefonens symbolskrivbord :)
  • Truestar
    Stjärnhimmeln skrev 2014-07-24 08:28:01 följande:
    Va det sidans symboler eller telefonens? :) tror inte det går o använda telefonens symbolskrivbord :)
    Aha då är ja med.. Använde telefonens haha :)
  • Uppsara
    ImseVimseSpindel skrev 2014-07-23 21:25:32 följande:

Vi är 25 båda två. Vi gör också KUB för att få se lilla skrutten.

Varför inte bara göra ett vanligt VUL hos gynekologen isf, nupp/kub kostar väl bara onödiga pengar?

Jag tror jag ska boka en tid hos min gyn nu och kolla så hjärtat slår
  • ImseVimseSpindel
    Uppsara skrev 2014-07-24 09:04:20 följande:

Varför inte bara göra ett vanligt VUL hos gynekologen isf, nupp/kub kostar väl bara onödiga pengar?

Jag tror jag ska boka en tid hos min gyn nu och kolla så hjärtat slår

Här i Örebro är det gratis att göra KUB:)
  • Hallon16

Vet inte hur du klarar av att jobba i denna värme och med hemskt illamående! Herregud, jag fruktar den dagen när semestern är över!!

Har ni andra berättat att ni är gravida för familj och vänner? Jag vill gärna vänta till efter v. 12, men ska bila ner till Danmark med hela familjen i helgen och vara där i en vecka. Tvivlar på att jag kommer lyckas hålla det hemligt när jag lider av både illamående/kräkning och trötthet.

Svar på tråden Bf mars 2015