• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • Truestar
    Hallon16 skrev 2014-07-24 10:25:56 följande:

Vet inte hur du klarar av att jobba i denna värme och med hemskt illamående! Herregud, jag fruktar den dagen när semestern är över!!

Har ni andra berättat att ni är gravida för familj och vänner? Jag vill gärna vänta till efter v. 12, men ska bila ner till Danmark med hela familjen i helgen och vara där i en vecka. Tvivlar på att jag kommer lyckas hålla det hemligt när jag lider av både illamående/kräkning och trötthet.

Ne ja förstår inte heller att ja klarar av att jobba haha men imorn är sista dagen sen semester...

Börjar även nytt jobb 11 aug en provanställning på 6 månader.. Hur gör man ska ja berätta att ja är gravid?! Man kan väl inte bli nekad jobb bara för man är gravid??

Vi har berättar för närmaste familjen å vännerna,kändes bäst så..

Min mormor hade dagarna innan vi berättat gått och sagt till min mamma att hon trodde jag var gravid haha så endel känner väl på sig ;)
  • Villhaenbebbe

Vet inte hur du klarar av att jobba i denna värme och med hemskt illamående! Herregud, jag fruktar den dagen när semestern är över!!

Har ni andra berättat att ni är gravida för familj och vänner? Jag vill gärna vänta till efter v. 12, men ska bila ner till Danmark med hela familjen i helgen och vara där i en vecka. Tvivlar på att jag kommer lyckas hålla det hemligt när jag lider av både illamående/kräkning och trötthet.

Jag har berättat för min kollega/vän som också är gravid. Kunde inte hålla mig när hon pratar om sin graviditet :) hon blev jätteglad och det ska bli så kul att följas åt!!

Jag vill vänta till vecka 12 innan jag berättar för vänner och familj (min mamma fyller år då så skulle vara kul att berätta på hennes födelsedag) men kommer inte kunna hålla mig.. :)
  • Makane

????Hej! Hoppas jag kan hänga på er här! Jag har precis fått veta att jag är gravid, bf 29/3. Någon annan som är beräknad i slutet av mars?

• Villhaenbebbe
    Makane skrev 2014-07-24 12:49:49 följande:

????Hej! Hoppas jag kan hänga på er här! Jag har precis fått veta att jag är gravid, bf 29/3. Någon annan som är beräknad i slutet av mars?

Japp jag har BF den 28/3 om jag räknat rätt :) 
  • Villhaenbebbe

Jag har en fråga, ni som har fåt bröstförändringar som tidigt symptom; 
    Hur har era bröst förändrats? Har det varit själva bröstvårtan som ändrats eller hela brösten? 

Haha, kanske en dum fråga men jag märkte igår att mina bröstvårtor blivit större och det ser läskigt ut.. 
    Jag känner liksom inte igen dom.. Mina bröst har inte vuxit alls vad jag märkt! Bara bröstvårtan haha

• johanniiis

Vi har berättat för föräldrar och syskon, tanken var bara föräldrarna, men jag kunde inte hålla mig när jag träffade mina syskon. Vänner planerar jag vänta med till efter v13, även om det är svårt och hålla tyst. Fick sitta och ljuga hos en av mina vänner igår när hon undra om jag var gravid då jag inte tål värmen alls, jag fick skylla på åldern haha... inte för 32 är någon ålder men ja :)
  • johanniiis
    Villhaenbebbe skrev 2014-07-24 13:03:48 följande:

Hur har era bröst förändrats? Har det varit själva bröstvårtan som ändrats eller hela brösten? 

Haha, kanske en dum fråga men jag märkte igår att mina bröstvårtor blivit större och det ser läskigt ut.. 
    Jag känner liksom inte igen dom.. Mina bröst har inte vuxit alls vad jag märkt! Bara bröstvårtan haha

För mig är det bara brösten som har växt än så länge, tycker mig inte se någon större skillnad på bröstvårtan,  men det kanske inte blir det när hela bröstet växer :)
  • niobit
    Villhaenbebbe skrev 2014-07-24 13:03:48 följande:

Mina är tyngre och gården är större samtidigt otroligt ömma till och från.
  • lovley00

Inga förändringar inget illamående än här förutom humöret, är en PMS käring hahaha nä man ska inte skratta stackars familj runt mig. Är i v7 nu.

• Makane
    Villhaenbebbe skrev 2014-07-24 12:59:10 följande:

Japp jag har BF den 28/3 om jag räknat rätt :) 

vad kul! Har du barn sedan innan?

Jag har bara berättat för min syster än, men kommer berätta för fler inom kort. Jag fick missfall i mars och fick fullständig panik av att må så dåligt och inte kunna säga varför. Så därför känner jag att jag inte vill ljuga den här gången. Jag lägger inte direkt upp det på Facebook, men de som står mig närmast kommer få veta när vi ses nästa gång.
Svar på tråden Bf mars 2015