Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Sen ett annat tips jag läste om var för såna bebisar som absolut måste ha napp, flaska eller bröst för att kunna somna om på natten och då skulle man ge det de behöver varje gång. Nu har inte jag testat än, men jag ska för det här gäller verkligen min tjej.
Så när hon vaknar och gnäller ska hon få nappen och när hon slutat suga så där intensivt som de gör första stunden de får den i munnen så ska man lirka ut nappen och antingen sätta ett finger under hakan med ett litet tryck så att munnen hålls stängd eller ett litet tryck nedanför underläppen. Det står att de kommer att protestera i början och då är det bara att stoppa in nappen igen efter en liten stund och göra om proceduren tills hon somnar utan nappen i munnen. Det stod att det kan ta 3-5 försök, men att det kommer att gå till slut. Gör man detta några nätter i sträck så kommer dem tydligen att vakna mer och mer sällan för att sugbehovet under natten kommer att minska. Så detta måste testas!
Alice ligger bara i vagnen om hon är trött så hon somnar. Annars är hon otålig.
Vad har du för vagn? Jag upptäckte att på vår liggdel så kan man höja huvudändan lite så hon kommer upp till halvsittandes. Så bullar man upp så hon sitter stabilt så är hon lite nöjdare än i liggande :) Det kanske finns på er också?
Jag och mannen var oxå på gymmet idag med bebben första ggn. På vårt gym har dom barnpassning från 2 år vissa tider och resterande tid får barn va i det barnrummet obevakade om föräldrarna tycker att kidsen klarar av det. Bebisar får man ha med i gymmet fram till kl 15 på dagarna.
Det gick bra iaf, lillan satt i bilstolen och sov 20 min o va vaken men glad 20 min
Känns härligt att va igång igen!
Huvva, min bebis har blivit förkyld. Fattas väl bara annat när mammsen & storasyster varit sjuk
höjt huvudändan för natten. Hon har lite feber & jätte snorig. Natten som var, var väldigt jobbig. Fick ge nappen ca 3 ggr i timman. Givetvis är min man borta och jobbar i veckan!
Jag blir dum på riktigt!!! Alice har varit helt omöjlig att natta ikväll. Har hållt på sen halv nio och nu tror jag äntligen att jag lyckats få henne att somna. Hon kommer inte till ro, ligger bara och snurrar, tappar nappen, ligger och pratar med sig själv. Ingenting fungerar! Det hjälper kanske inte att jag har en hejdundrandes huvudvärk och bara längtar efter att få gå och lägga mig :/ Måtte hon ha en bra natt så vi får sova lite båda två! Natti natti :)
Vad duktiga ni är som gymmar, jag får vänta ett tag då jag försöker bli gravid så vill jag gärna ta det väldigt lugnt tom v 13.
Gjorde så när jag väntade sessan oxå.
Rosii stackars liten, man tycker så himla synd om dom :(
Kela usch hoppas du får sova, hon känner säkert av att du är annorlunda, dom är smarta dom små trollen!
Vad duktiga ni är som gymmar, jag får vänta ett tag då jag försöker bli gravid så vill jag gärna ta det väldigt lugnt tom v 13.
Gjorde så när jag väntade sessan oxå.
Rosii stackars liten, man tycker så himla synd om dom :(
Kela usch hoppas du får sova, hon känner säkert av att du är annorlunda, dom är smarta dom små trollen!
Vaknade med samma huvudvärk som jag gick och la mig med :( Ingen träning idag med andra ord. Kanske en promenad lite senare men idag går det inte i många knop bläää....
Vaknade med samma huvudvärk som jag gick och la mig med :( Ingen träning idag med andra ord. Kanske en promenad lite senare men idag går det inte i många knop bläää....