Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Vad snabba ni är på att ge mat till era små.. (Inget fel i det) men det jag hunnit härhemma (endast smak från mitt finger då) är lite kokt morot, avocado och banan.. :) jag går väldigt långsamt fram! Känner inte att jag behöver stressa på detta med smakportionerna, även fast det såklart är lite spännande! Gröt får det väl bli nån tesked av snart!
Ni som inte vaccinerat era barn.. Kommer ni att göra det eller avstår ni helt? Vi har nu fått en tid för den första sprutan (den som annars tas vid tre månader) då kommer hon vara fem månader.. Har då valt bort en av sprutorna (den med hepatit B och pneumokocker). Men nu börjar jag vela igen. Vet inte om jag vill ha det där ändå :/ åh dumma mig vad jag tycker att det här känns svårt fortfarande! Hur gör ni andra?
Min tjej sitter också själv sedan ett tag tillbaka, hon blir 5 mån nästa söndag. Dock lämnar jag henne inte själv sittandes utan nått mjukt att falla på
Vi har kört på ganska bra med mat och hon äter gröt med fruktmos på antingen morgon eller kväll samt burkmat till lunch. Orkar inte heller göra egen mat än.. Hon äter hela potioner nu vilket är skönt så jag kan lämna henne hos pappa utan att behöva pumpa hela tiden. Jag ammar såklart oxå men jag har börjat läsa en kurs på högskolan så det känns skönt att hon inte är beroende av mig heeela tiden när jag behöver åka iväg en stund
Angående vaccin har vi valt att ta det.
Hade en tesked katrinplommonpuré i gröten idag och det slank ner hur lätt som helst :) Vill inte byta från sempers gröt för jag är så nöjd med den och nu äter han ju så det är ju bra :)
Vad snabba ni är på att ge mat till era små.. (Inget fel i det) men det jag hunnit härhemma (endast smak från mitt finger då) är lite kokt morot, avocado och banan.. :) jag går väldigt långsamt fram! Känner inte att jag behöver stressa på detta med smakportionerna, även fast det såklart är lite spännande! Gröt får det väl bli nån tesked av snart!
Ni som inte vaccinerat era barn.. Kommer ni att göra det eller avstår ni helt? Vi har nu fått en tid för den första sprutan (den som annars tas vid tre månader) då kommer hon vara fem månader.. Har då valt bort en av sprutorna (den med hepatit B och pneumokocker). Men nu börjar jag vela igen. Vet inte om jag vill ha det där ändå :/ åh dumma mig vad jag tycker att det här känns svårt fortfarande! Hur gör ni andra?
På tal om vacciner
www.informationskriget.se/2014/11/11/immunolog-vacciner-fore-12-manaders-alder-helt-vardelosa/
Vet inte hur sant det här är? Känns ju isåfall ännu mer onödigt att vaccinera!? Har bara läst, inte källgranskat så ingen tror något annat.
Hade en tesked katrinplommonpuré i gröten idag och det slank ner hur lätt som helst :) Vill inte byta från sempers gröt för jag är så nöjd med den och nu äter han ju så det är ju bra :)
Jätteskönt! :D han mumsade i sig det som aldrig förr!
Angående vaccin så vet vi alla att några av oss valt att göra det och några inte. Jag har valt att göra det och L ska få sin andra dos om två veckor. Så alla får acceptera de andras val av att följa vaccinprogrammet eller inte punkt.