Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Vad duktiga ni är som gymmar, jag får vänta ett tag då jag försöker bli gravid så vill jag gärna ta det väldigt lugnt tom v 13.
Gjorde så när jag väntade sessan oxå.
Rosii stackars liten, man tycker så himla synd om dom :(
Kela usch hoppas du får sova, hon känner säkert av att du är annorlunda, dom är smarta dom små trollen!
Haha minns att bara några dagar efter jag plussade hade jag ett gympass inbokat med en vän, men ville inte riktigt berätta för henne än. Jag gick dit och låtsades vara proppmätt efter en sen lunch och promenerade lite halvlamt i en kvart, satt ner resten av tiden och ojjade mig över hur mätt jag var. Haha! Vågade inte mer än så, var så himla rädd om pyret att jag väl trodde att det var helt förbjudet att ens powerwalka :P lycka till med bebisverkstan <3 mysigt med en till. Har du fått tillbaka din mens än?
Jag är såå glad att min sambo är hemma igen! Han har bara varit borta en natt, men så skönt att han gör allt utom att mata ikväll. Har fått sån hemsk huvudvärk, så det är skönt att slippa göra något. Nu sover plutten men han sover lite oroligt så sambon får springa upp och ner för att stoppa i nappen hela tiden. Hoppas natten blir bättre än vad kvällen har varit.
Idag har vi varit på stan och shoppat lite, hade en body med ugglor på från Lindex i strl 62 som han växt ur för länge sen, men jag har älskat den så det fick bli en ny i strl 74 som passar nu :) ett par byxor och en hoodtröja med en fladdermus på. Till mig själv skulle jag egentligen inte köpt nånting men så blev det en alldeles underbar didrikson jacka! Det blev dyrt att unna sig något idag... Efter shoppingen mötte vi upp en mamma från vår mammagrupp som vi fikade med. Kul att skapa nya kontakter! :)
Vad har ni gjort idag?
Vad det har hänt mycket den senaste veckan!
Nu sover Malte hela nätterna utan matpaus, brukar få stoppa in nappen ett antal gånger bara och runt klockan 4 så blir han lite orolig och har svårt att komma till ro. I lördags lärde han sig att sitta själv
Nu till den tråkiga biten, han har blivit mammig! När inte jag är hemma på kvällen så har min man jättesvårt att natta honom. Han kan somna utan problem, men sen vaknar han och blir jätteledsen. Om jag tar över så slutar han direkt och somnar. Igår fick mannen lägga honom i vagnen och gunga honom till sömn.
Så tråkigt och det gör ju att man drar sig för att åka hemifrån på kvällen.
Vad det har hänt mycket den senaste veckan!
Nu sover Malte hela nätterna utan matpaus, brukar få stoppa in nappen ett antal gånger bara och runt klockan 4 så blir han lite orolig och har svårt att komma till ro. I lördags lärde han sig att sitta själv ![]()
Nu till den tråkiga biten, han har blivit mammig! När inte jag är hemma på kvällen så har min man jättesvårt att natta honom. Han kan somna utan problem, men sen vaknar han och blir jätteledsen. Om jag tar över så slutar han direkt och somnar. Igår fick mannen lägga honom i vagnen och gunga honom till sömn.
Så tråkigt och det gör ju att man drar sig för att åka hemifrån på kvällen.
Oj wow! Sitta? Är inte det jättetidigt? Vad härligt! Jag längtar tills Alice sitter själv :)
När får han sista maten innan natten? Alice åt ingenting i natt men då fick hon mat vid 22, åt dåligt av ersättningen men fick lite gröt också och sen behövde jag bara sätta in nappen några gånger under natten. Sen vaknade hon vid 7 och fick mat vid 7:30. Hoppas hon vill sluta äta på natten nu :/
Alice är också väldigt mammig och det kommer väl i perioder hela tiden men visst är det jobbigt. Nätterna accepterar hon inte sin far alls vilket säkert är mycket pga att han jobbar natt så oftast är det ju bara jag som tar henne. Man får väl kämpa på och försöka försöka försöka :) Jag lämnade dom en hel natt förra veckan och det hade tydligen varit hyfsat körigt vid läggdags :(
Måste få gnälla av mig..
Inatt vaknade hon massor och ville bara ha lite tröstvälling och somnade om.
Klockan 7 ville hon gå upp, duschade henne som vanligt och la henne på filten medans ja gjorde frukost, sedan startade skriket!
Hon skrek o skrek som en idiot, inte att hon hade ont eller va ledsen bara skrek så högt hon kunde,vilket jag tror va hennes sätt att prata... Herregud grannarna kommer anmäla mig om dom va hemma!
Sedan började jag blöda och det kom ut hinnor, så blev nog ingen bebis denna gg heller, och nu när ja la henne på skötbordet o skulle byta blöja så kissa hon ner mig och hela skötbordet och golvet så det rann ner på dom nya blöjorna...
Påväg från skötbordet spydde hon ner mig..
Hahaha ingen bra start idag :)
Idag har jag varit på jobbet och intervjuat kandidater. Ska få personalansvar när jag börjar jobba igen i januari. Skönt att vara på jobbet och känna sig intelligent igen, men också skönt att komma hem och sätta sig i soffan.
Just nu sover min tjej. Liksom igår är hon på väg mot en 2 timmar nap, vilket är helt nytt. Vanligtvis sover hon 40-50 min 3 ggr om dagen. Man kan ju hoppas att detta är en nu rutin för henne. Att få 2 timmar mitt på dagen är guld! Då hinner man både laga mat och äta den i lugn och ro.
Om natten fortsätter hon att vakna och äta. Kan bli en matning eller två. Det tycker jag är ok. Jag känner mig utvilad så jag vill inte klaga, även om jag hoppas att hon snart vill sova hela natten igenom. Särskilt som jag snart ska tillbaka till jobbet. Vill inte behöva amma om natten när jag ska till jobbet på morgonen.
Usch! Har en liten förkyld tjej här hemma :( Ingen feber än så länge men massa slem och snor och rinnande ögon. Stackars liten. Skulle egentligen varit på Bvc idag och fått andra dosen vaccin men fick skjuta upp det en vecka.
På det positiva nu då; i natt var andra natten i rad som hon inte vill ha någon mat. Med det sagt så är det ju inte så att hon sover 10 timmar utan att vakna :/ Men det är rätt skönt att slippa göra flaska och mata mitt i natten :) Hoppas detta nu inte är relaterat till förkylningen utan att hon faktiskt håller det även när hon blir frisk. Däremot har hon jättesvårt för att komma till ro på kvällen och det tar ca 1-2 timmar innan hon har somnat ordentligt :( På dagarna sover hon oroligare också. Sover ca 30-40 minuter i stöten när hon skulle behöva minst en timme, ibland går det att söva om henne men oftast inte och då är hon trött en timme senare igen. Hoppades på att sömnen skulle bli bättre nu när utvecklingssprånget är över, men icke.....inte än i alla fall :)