• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • nica

Kela, Asjak- då bokar vi då

Smalljey- hoppas det håller i sig Jag tror din dotter har svårt att komma till ro p.g.a hon har bråttom i utvecklingen (verkar det som) så de är mycket som ska beabetas för en bebis.

• ellami
    Kela1981 skrev 2014-11-08 13:20:41 följande:
    Alice började få tänder när hon bara var 3,5 månad så jag känner igen det där. Tar han nappen? Om han tar nappen så kanske det inte är tänder. När Alice hade ont i halsen så tog hon nappen men vägrade flaskan och bara skrek skrek skrek.

Prova gnugga på lite flytande panodil på tandköttet och se om det hjälper. Om inte så kanske det är värt att undersöka om han har ont i halsen. Då ska dom också få flytande panodil men jag hade åkt in och fått honom kollad först så det inte är något annat. Det är ju ändå förkylningstider :/

Lycka till <3
    Jo han tar nappen. Jag har också lite ont i halsen så kanske kan vara det då? Men vad gör dem om man åker in, hur kan de kolla det?
  • Kela1981
    ellami skrev 2014-11-09 08:51:36 följande:
    Jo han tar nappen. Jag har också lite ont i halsen så kanske kan vara det då? Men vad gör dem om man åker in, hur kan de kolla det?
    Dels så kollar dom i halsen (precis som dom gör på oss vuxna) sen tog dom en massa prover på Alice för att utesluta infektion m.m. Hon vägrade att äta på 17 timmar(!) så det var lite smått panik. Precis innan dom skulle sätta sond på henne så fick hon flytande Ipren och det lindrade i halsen på vägen ner så då började hon äta igen :) Hon hade inte någon feber eller så så det var bara en förkylning som satt sig i halsen på henne. Men det är ju inte så lätt att lista ut :/

Lycka till :)
  • Kela1981
    smalljey skrev 2014-11-09 00:17:06 följande:
    Men oj, jäklar vilken skillnad! smile1.gif

Vi är förvånade över vår bebis som börjar kännas lugnare och tryggare. Hon snackar som fasiken och kommunicerar på ett helt annat sätt än tidigare. Hon har de senaste dagarna varit jättelätt att få att sova på någon timme eller två 1-2 ggr/dag. Har bara behövt lägga henne i vagnen med nappen så har hon tittat på oss en stund och sen lagt sig tillrätta och somnat. Natten känns liiiite liiiite bättre...hoppas, hoppas att detta är något bestående nu! *håller alla fingrar och tår*
    Åh vad skönt för er! Hoppas nu det håller i sig, jag håller alla fingrar och tår ;)
  • smalljey

Åh inatt har hon vaknat varannan timma bara! 1, 3, 5, 7 och så vaknade hon som en solstråle vid 9. Hon rycker inte och vrider och vänder inte, utan mest bara gnäller tills hon får napp eller mat och somnar lugnt om efteråt. Glad och hoppfull mamma idag! Vågar inte ropa hej än, men kaaanske att det börjar lugna ner sig. Tror oxå att hon har så bråttom i utveckligen och att det är det som stör, men det borde ju sakta av i fart kanske?

• Humlan26

Smalljey: Vår bebis (4 månader) sover också dåligt, inte riktigt som din, men nästan. Har beställt boken som du skrev om men inte fått den ännu. Tycker du att den har hjälpt er något?
    Vår bvc-kontakt har också pratat om att somna utan bröstet (helammar) (tar ej napp), men det är ju omöjligt. Han bara gråter då. Nåt tips?

Första barnet född 9/7
  • ellami
    Humlan26 skrev 2014-11-09 11:58:09 följande:

Smalljey: Vår bebis (4 månader) sover också dåligt, inte riktigt som din, men nästan. Har beställt boken som du skrev om men inte fått den ännu. Tycker du att den har hjälpt er något?
    Vår bvc-kontakt har också pratat om att somna utan bröstet (helammar) (tar ej napp), men det är ju omöjligt. Han bara gråter då. Nåt tips?

Första barnet född 9/7
    Min bebis somnar oftast utan bröst (helammar också), pappan nattar ofta, men det hjälper inte här tyvärr.. Han vaknar ändå stup i kvarten!

Smalljey så roligt att höra att det blivit lite bättre, håller tummar och tår att det bara går uppför nu! Är det nån metod du kör?
  • rosii

Min mjölk sinar, jag är så ledsen. Samtidigt skulle jag tycka det skulle vara skönt att bara ge flaska då hon nu äntligen börjat sova hela nätter, meeen jag vill också vara "duktig" & delamma minst till ett år. Men hon vill inte vänder bort sig & blir jätte arg. Är hon inte halvt sovande verkar hon inte ha tid att mjölken ska rinna till & blir jätte ledsen och jag med. Hon är 4.5 månad och det känns så tidigt att ge upp men om hon är ledsen och vänder sig bort, kan jag ens göra nått då?

• Asjak

Rosii du har ingen pump så du själv kan hjälpa till att öka flödet igen?

Svar på tråden Junibebisar 2014