• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Asjak
    nica skrev 2014-11-05 21:05:48 följande:

Fikar gärna nån dag ojämn vecka passar mig bäst

Haha jag vet inte ens vad det är för vecka nu :)

Nästa vecka på onsdag är enda dag jag är bokad, vad passar er?

Min lill tjej har sovit fyra nätter i rad nu från ca 22,23-05,06,30.......

Vad hände?? Min lilla sessa som vaknar 2-5 ggr per natt annars, hon har dessutom blivit mycke gladare och mer harmonisk nu när hon sover hela natten, så stolt mamma <3
  • soffipropp1987

Tjejer ni glömmer väl inte att det är kladdkakans dag idag? Alla vi mammor behöver nog lite kladdkaka en härlig fredag som denna :) puss på er

• Kela1981

Idag ska jag ta ledigt från mammarollen, åka till en tjejkompis och ha myskväll samt sova över. Jag älskar min dotter över allting på denna jord men faktumet att jag ska få sova en hel natt utan att bli störd gör mig helt varm inombords. Lite som ett barn på julafton. Det blir pasta, vin och ost och bara vuxenprat-inget annat :D

Tack för påminnelsen om kladdkaka ;)

• Kela1981
    Asjak skrev 2014-11-06 18:29:42 följande:
    Haha jag vet inte ens vad det är för vecka nu :)

Nästa vecka på onsdag är enda dag jag är bokad, vad passar er?

Min lill tjej har sovit fyra nätter i rad nu från ca 22,23-05,06,30.......

Vad hände?? Min lilla sessa som vaknar 2-5 ggr per natt annars, hon har dessutom blivit mycke gladare och mer harmonisk nu när hon sover hela natten, så stolt mamma <3
    Nästa vecka är vi uppbokade torsdag, fredag och helgen :)

Vad lyxigt med mer sömn! Alice sov jättebra ett par nätter när hon fått gröt på kvällen men sen strulade hennes mage lite så då slutade jag med gröten och då vaknar hon oftare också. Ska börja med gröten igen fast långsammare denna gången så magen hinner med :) Hoppas det håller i sig för dig nu så du får sova ordentligt :)
  • Asjak

Vad sägs om tisdag kan ni då? Vet ni något bra fik?

Inatt har lilla sessan vaknat fyra gånger så jag är helt slut, men glad för dom nätterna hon sov :)

Åhh vad härligt med tjejkväll, jag förstår dig verkligen!

Själv skulle jag inte kunna släppa min dotter ännu, var hos tandläkaren en timme i måndags och tyckte det va jobbigt :)

• nica
    Asjak skrev 2014-11-07 11:51:30 följande:

Inatt har lilla sessan vaknat fyra gånger så jag är helt slut, men glad för dom nätterna hon sov :)

Själv skulle jag inte kunna släppa min dotter ännu, var hos tandläkaren en timme i måndags och tyckte det va jobbigt :)

Nästa vecka kan jag inte alls..har mina pojkar varannan vecka och ta vara på varje sekund med dom.

Jag ska jobba lite till julen och har redan sån ångest över de...
  • nica

Bakar en kladdkaka idag med pannacotta på så får se hur det blir :-P

Kela hoppas du får en toppen kväll och kan slappna av

• Kela1981
    Asjak skrev 2014-11-07 11:51:30 följande:

Tisdag funkar för mig :) Är dock sämst på Lund. Har jobbat på Nova så det är typ dit jag hittar ha ha ha...

Ja det ska bli så jäkla skönt ikväll. Känner att jag måste öva på att släppa henne plus att hennes pappa måste få en chans att ta hand om henne utan att jag övervakar som en hök :)
  • smalljey
    Kela1981 skrev 2014-11-05 13:32:03 följande:
    Sluta stressa upp dig med tankar om vad du borde känna eller göra, det hjälper dig inte alls. Ingen vet hur man reagerar på att skaffa barn förrän man gör det. Det är ok att må skit ibland, vissa gör det oftare än andra men det betyder inte att du älskar henne mindre för det. Två steg fram och ett tillbaka är det allt som oftast men det går i alla fall framåt!

Det är ju superbra att du tog dig iväg till ditt jobb där du kan få hjälp och stöd! Se det som en styrka! Du gör något åt det istället för att sitta hemma och vara destruktiv :)

Skit i bebistiden! Jag tycker också den är skit, ser fram emot när hon blir lite större. Acceptera istället att du inte är någon renodlad "bebismamma". Det är vi fler som inte är så du är inte ensam. Hoppas du får nya krafter efter besöket på jobb. Styrkekram till dig <3
    Tack snälla du för dina ord, det var precis vad jag behövde höra!! Nu har min blivande man varit hemma med henne i 2 dagar och jag känner mig såå mycket lugnare och lyckligare redan. Att vakna upp och äta frukost tillsammans med båda henne och honom har varit guld värt! Att jag kan gå ifrån och bara göra som jag känner lite till och från under dan är helt fantastiskt. Plus att man hinner längta efter sin lilla bebis äntligen. Fantastiskt!
  • smalljey

Måste lägga upp denna på vår lilla tjej dom fick sin första pulka idag! Så spännande!

Svar på tråden Junibebisar 2014