Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hjälp nu är min bebis definitivt inne i en utvecklingsspurt. Hon gråter högljutt och hjärtskärande i sömnen hela nätterna igenom. Det går inte att amma henne lugn för hon är inte vaken. Ibland funkar det att vagga, ibland funkar det inte. Det jag vill är att plocka upp henne men då blir det bara värre för då väcker jag henne. Jag testade att lägga henne bredvid mig i sängen inatt, men det gjorde ingen skillnad.
Blir inte många timmar sömn för tillfället zzzzzz
Fler som har det så här helt plötsligt ?
Natten blev okej., gröt 21 sen somna hon direkt efter och vakna vid 01.00 för lite amning och sen nån mer gång när det räckte med att stoppa i proppen! (Nappen)
Jag har försökt men min son vägrar flaskan :( har velat bara helamma men efter 3-4 månader av katastrofsömn försökte jag ge ersättning några kvällar men det är bara tvärstopp. Han kan ibland ta några klunkar men när han inser att det är flaska och inte tutte kämpar han emot, blir arg och skriker! Jag får helt enkelt hoppas på att det blir bättre nu när maten och gröten introduceras..
Hej
Vad äter era bebisar nu? Jag helammar fortfarande, hon får smaka lite frukt, bröd och potatis ibland men annars är det bara bröstmjölk. Min man är från England och hans föräldrar säger att hon borde äta gröt och sånt nu.
Min skrutt är 5 månader den 24 november, så tills julafton får hon endast smaka lite vitt bröd och lite gröt med gluten i, samt vår mat om den är rätt konsistens tex potatismos,fisk, köttfärssås det får hon smaka från mitt finger.
Annars äter hon ersättning.
Vi kan ju samla ihop alla bebisar som inte vill sova så kan vi turas om och ta en natt var ;)
Min kille har nyss fyllt 4 månader och vi äter gröt en gång om dagen, annars ammar jag. Fått smaka lite potatispuré också.
Inatt låg jag vaken med en lite pojke som bara drar ut sin napp, och när han väl har somnat och jag kan lägga mig till rätta så börjar han igen. Det slutade med att sambon fick ta över och jag fick sova från 5 till 7.20. Då bytte jag blöja och vi la oss igen och somnade om till 8.40!! Känner mig ändå rätt utvilad :)
Är det någon mer än jag som har sånt shoppingbegär?! Köpte precis kläder på nätet från hm till min lilla plutt, jag o sambon va i stan i fredags o shoppade kläder till L då också. Det är ju farligt att sitta hemma o ha mobiler och surfplattor... Om inte annat så blir det dyrt i längden.
Min kille har nyss fyllt 4 månader och vi äter gröt en gång om dagen, annars ammar jag. Fått smaka lite potatispuré också.