Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hur gör ni förresten med barnmaten? Köpa färdig i burk eller göra själv?
Jag har tänkt mig att göra själv och har hittills svängt ihop lite grönsakspureer, tänkte prova göra köttpure idag :)
Från det att hon blir 6 månader och börjar äta hela portioner så kommer jag att ge henne mat från Childfood Factory. Det är ekologisk barnmat som förvaras i frysen. Känns på något sätt bättre än burkarna som ser ut som geggamojja ;) Eller så kanske jag fortsätter göra egen mat, vem vet. Men jag har aldrig direkt varit någon mästerkock så vi får väl se :)
Vet inte hur tidigt det är, hans storebror satt själv när han var 3 månader ungefär.
Han äter en portion gröt vid 18, sen äter han 210 ml ersättning vid 19.30 ungefär och brukar normalt somna när han äter.
Känns lite dumt att ta över varje gång han blir ledsen, men samtidigt kan man ju inte sitta i soffan och lyssna på när han skriker bara för att.
Jag har tänkt mig att göra själv och har hittills svängt ihop lite grönsakspureer, tänkte prova göra köttpure idag :)
Från det att hon blir 6 månader och börjar äta hela portioner så kommer jag att ge henne mat från Childfood Factory. Det är ekologisk barnmat som förvaras i frysen. Känns på något sätt bättre än burkarna som ser ut som geggamojja ;) Eller så kanske jag fortsätter göra egen mat, vem vet. Men jag har aldrig direkt varit någon mästerkock så vi får väl se :)
Tre månader? Helt själv?
Då måste han väl vart den tidigaste bebisen ngnsin :)
Hur tränade du dom att sitta?
Ja har kuddar och filtar runt henne och håller henne runt midjan så hon själv får hålla uppe en del av kroppen
Vad snabba ni är på att ge mat till era små.. (Inget fel i det) men det jag hunnit härhemma (endast smak från mitt finger då) är lite kokt morot, avocado och banan.. :) jag går väldigt långsamt fram! Känner inte att jag behöver stressa på detta med smakportionerna, även fast det såklart är lite spännande! Gröt får det väl bli nån tesked av snart!
Ni som inte vaccinerat era barn.. Kommer ni att göra det eller avstår ni helt? Vi har nu fått en tid för den första sprutan (den som annars tas vid tre månader) då kommer hon vara fem månader.. Har då valt bort en av sprutorna (den med hepatit B och pneumokocker). Men nu börjar jag vela igen. Vet inte om jag vill ha det där ändå :/ åh dumma mig vad jag tycker att det här känns svårt fortfarande! Hur gör ni andra?