• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • rosii

Jag är glad idag efter vägningen, 25 kilo har jag gått ner. Lillan är 4.5 månader. Jag gick upp 30 så 5 kilo har jag kvar...

Och ang mat.. lillan äter gröt en ggn om dagen med fruktpuré, hon älskar mat & sträcker på armar och sträcker ut tungan när vi äter. Så himla sött magen funkar jättebra.

• Asjak

Rosii åh vad duktig du är!!!

Herregud 30 kilo, kändes det mycket tyngre att gå och bära på när det kom så fort?

Jag gick upp 15 men kände inte så stor skillnad.

Kela tur du skrev onsdag för jag hade fått för mig att det va på tisdag :) hade kunnat bli kul!

Är det någon mer som vill hänga på till Nova Lund i lund på insdag så säg till!

• Kela1981
    rosii skrev 2014-11-15 22:20:49 följande:

Jag är glad idag efter vägningen, 25 kilo har jag gått ner. Lillan är 4.5 månader. Jag gick upp 30 så 5 kilo har jag kvar...

Och ang mat.. lillan äter gröt en ggn om dagen med fruktpuré, hon älskar mat & sträcker på armar och sträcker ut tungan när vi äter. Så himla sött smile1.gif magen funkar jättebra.

Wow! Snyggt jobbat!!! Jag gick upp 17 och har 4,5 kvar men dom sista kilona är sega att bli av med :(
  • Gulas

Jag har inte vägt mig på några månader.. Gick upp 34 kg och jag vet att nästan hälften är kvar eller nått.. Jag trodde allt skulle försvinna med amningen, men så fel jag hade, haha! Jag har som mål att känna mig "normal" igen till sommaren. Ska börja träna på gym i vår när lilleman äter mer mat och kan vara hemma med pappan. Jag äger ingen pump så än så länge sitter jag och bebis ihop konstant, men det gör mig inget :)

• smalljey

Uscha, ligger med feber och superont i halsen. Vilken ångest man får när man är sjuk nuförtiden för man är så rädd att smitta pluttan. Även om man undviker att pussa på henne nu så flyger ju bacilluskerna runt i hela lägenheten. Blä!

Är så avundsjuk på er som har kommit igång med träning och jobbar på formen. Själv gick jag bara upp ca 8 kg och blev av med 10-12 efter nån vecka. Dock har jag en del att ta av sen innan och kilona kryper sakta uppåt nu för att jag är så fullständigt slut att jag inte orkar röra mig mer än typ promenader till affären eller hem till folk, och det blir tyvärr en del snabba kolhydrater/läsk/onyttigheter många dagar för att få en quickfix i energin. Men jag kan ju försöka sluta med det åtminstone så kanske nåt överflödskilo trillar bort åtminstone. Längtar efter att vara hyfsat utvilad så man orkar med åtminstone lite powerwalks.

• nica

Kela- håller tummarna att allt är bra till dess

De med maten har jag inte riktigt börjar med utan "bara" gröt på morgonen och de är på 1/2 potion nu som hon inte brukar äta upp. När hon ska börja med maten blir de nog att kombinera lite lagar lite mat och fryser in och köper lite

Vaccin har jag valt att ge till mina pojkar och nu även till dottern. Jag har inte läst på faktiskt då de bara nojjar upp mig. Gäller all typ av medicin. Dock så provar jag inga "nya" vacciner.

De med extra kilon träning m.m. ni som tränar är super duktig förstår inte hur ni får tid över till de. Träning får de bli för min del nån dag då jag prioritera de :-P

• Kela1981
    smalljey skrev 2014-11-16 05:37:39 följande:

Uscha, ligger med feber och superont i halsen. Vilken ångest man får när man är sjuk nuförtiden för man är så rädd att smitta pluttan. Även om man undviker att pussa på henne nu så flyger ju bacilluskerna runt i hela lägenheten. Blä!

Är så avundsjuk på er som har kommit igång med träning och jobbar på formen. Själv gick jag bara upp ca 8 kg och blev av med 10-12 efter nån vecka. Dock har jag en del att ta av sen innan och kilona kryper sakta uppåt nu för att jag är så fullständigt slut att jag inte orkar röra mig mer än typ promenader till affären eller hem till folk, och det blir tyvärr en del snabba kolhydrater/läsk/onyttigheter många dagar för att få en quickfix i energin. Men jag kan ju försöka sluta med det åtminstone så kanske nåt överflödskilo trillar bort åtminstone. Längtar efter att vara hyfsat utvilad så man orkar med åtminstone lite powerwalks.

Krya på dig, jag håller tummarna för att du inte smittar din plutt :)

Snart är du också ute och power walkar ska du se ;)
  • Asjak

Krya på dig Smalljey!

Min snutta har börjat skratta idag, mitt hjärta smälter det är det sötaste jag hört :)

Tidigare har hon bara gjort sina glädje tjut och kanske ett "ha" när hon blev glad.

Jag börjar fundera om jag orkar en bebis till nu direkt, bara på grund av sömnen då Isabelle fortfarande vaknar och vill äta 2-3 ggr per natt, och tänk om nästa är likadan!

Jag är som i koma hela dagarna.

Svar på tråden Junibebisar 2014