Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Jag har testat att ge bara bröstmjölk ur flaskan men han vill inte ha det heller. Alltså han vet hur man ska dricka ur flaska för jag kan "lura" honom när han sover å då tar han någon klunk men han fattar ändå snabbt att det inte är tutte och totalvägrar! Här ska deg tydligen bara vara äkta vara :o
Min lilla prinsessa har upptäckt att man kan räcka tungan och blåsa så se låter super roligt och de dreglas en väldigt massa , så de gör hon massa
Ta tag i den lilla foten börjar också bli intressant hehe
Så stora alla barnen börjar bli, tiden går tok för snabbt tycker jag.
Soffipropp ja jag skulle kunna shoppa ihjäl mig om min man tiilät mig ;)
Både till bebis och mig.
Nica åh visst är det sött!! Min lilla sessa tycker själv hon är jätte rolig när hon gör pruttljud så här dregglas det oxå, men hon har inte hittat fötterna ännu :)
Skulle oxå lätt kunna shoppa dygnets alla timmar till både lillplutt och mig. Om man bara kunde bli rik
Och bara sådär över natten så kan min tjej också sitta. Skitballt! Hon har ju stått stadigt länge om hon hållit i sig, och rört sig hit och dit men alltid varit för övertung när hon ska sitta. Men nu så. Idag skulle hon absolut sitta upp rakt i vagnen när vi var och handlade, så ryggstödet behövdes inte alls, sen hängde hon över kanten med båda armarna för att försöka nå allt spännande som vi gick förbi. Galet vad fort allt går nu, så roligt! Natten var fruktansvärd, sambon som hade nattpasset fick inte sova nånting men det kanske var hennes nya skill som skulle fram
Visst börjar dom bli stora! A drar in benen under sig och skjuter ifrån när hon ligger på mage. När hon väl fattar att hon måste upp på armarna också så får nog denna mamman fullt upp ;)
Längtar tills hon sitter själv, men det tar nog ett tag till. Hon bara ramlar så fort man släpper henne ha ha ha...
Jag har infört en ny rutin här hemma. När hon har fått sin lunch (runt 12-12:30) så lägger jag henne i vagnen och sen går vi ut på promenad en timme. Hon somnar nästan alltid max 10 min efter att vi lämnat huset. Jätteskönt för både henne och mig så får jag komma ut varje dag också. Enda gången vi stannar inne är om det blåser storm och regnar :)
Förresten; när börjar bebisar sova förmiddag och eftemiddag? Alice är uppe i max 2 timmar och sen vill hon sova igen :(
Visst börjar dom bli stora! A drar in benen under sig och skjuter ifrån när hon ligger på mage. När hon väl fattar att hon måste upp på armarna också så får nog denna mamman fullt upp ;)
Längtar tills hon sitter själv, men det tar nog ett tag till. Hon bara ramlar så fort man släpper henne ha ha ha...
Jag har infört en ny rutin här hemma. När hon har fått sin lunch (runt 12-12:30) så lägger jag henne i vagnen och sen går vi ut på promenad en timme. Hon somnar nästan alltid max 10 min efter att vi lämnat huset. Jätteskönt för både henne och mig så får jag komma ut varje dag också. Enda gången vi stannar inne är om det blåser storm och regnar :)
Förresten; när börjar bebisar sova förmiddag och eftemiddag? Alice är uppe i max 2 timmar och sen vill hon sova igen :(
Alltså hjääälp! Hur nattar ni era bebisar? Jag blir tokig och min rygg går snart av pga allt vaggande!! Känns som att min bebis är den enda som inte vill somna ammandes eller genom att ligga nära mig. Nej nej här ska det kämpas och vaggas i en evighet för att få herrn att somna!
Alltså hjääälp! Hur nattar ni era bebisar? Jag blir tokig och min rygg går snart av pga allt vaggande!! Känns som att min bebis är den enda som inte vill somna ammandes eller genom att ligga nära mig. Nej nej här ska det kämpas och vaggas i en evighet för att få herrn att somna!
Är det någon som fått tillbaka mensen ? jag har börjat få lite mensvärk i några dagar nu, men har inte kommit ÄN i alla fall...