• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • boogiewoogie

På tal om smakisar .... det är HELT individuellt.. från barn till barn hur mycket de äter.. Såklart de första dagarna så börjar man o ge lite för att se hur de reagerar..om de tycker om det eller inte. Vår dotter tycker det är jättespännande och gott. Vi började en dag att ge henne lite mosad banan på fingret när vi satt i bilen ..hela hon sken upp :D Sen när hon fyllde 4 månader (för 1 vecka sen) så gav vi gröt 1-2 tsk (nestle -banan och majs)...älskade det och sken upp igen. Nu har vi börjat med att ge sötpotatis vid lunchtid...och hon verkar tycka att även det är spännande. De kan bli lite hårda i magen när man introducerar ny mat, inte så konstigt..vilket vår dotter också blev, så vi ska ge lite sviskonpure också.
    Men eftersom vår dotter är så intresserad av den nya maten o tycker det är kul så sa vår barnmorska att vi kan öka på med 1-2 tsk varje dag.. Men såklart, märker vi att de blir för mycket för magen så hoppar vi över en dag o bara ger ersättning..(som vi gjort från födseln typ) Så som sagt det ena barnet är inte det andre likt......

• Kela1981

I ämnet smakisar; Alice älskade persika/banan men har innan inte direkt gillat gröten så idag tänkte jag prova med gröt igen. I går fick hon kläm på att hon måste öppna munnen för att få in maten ha ha ha....

Riktigt arg blev hon igår när hon inte fick mer :)

• rosii
    ellami skrev 2014-10-28 19:13:49 följande:

På tal om sex någon annan som har fruktansvärt ont varje gång?? :/ känns så.. Trångt? Hur är det ens möjligt? Men ajajaja vad ont det gör..

Min bm sa att man kunde va lite torr där nere när man ammar, så glidmedel kanske är att pröva
  • rosii

Jag måste få skriva av mig. Gubbens bror och tjej ska ha barn igen, deras första kommer vara 2 år när den andra kommer. Jätte kul. Om dom skulle ta hand om den dom har redan! Dom har JÄMT barnvakt 3 av 4 helger, alltid någon som tar hand om barnet på dagarna, barnet bara skriker efter sällskap av föräldrarna det skär i hjärtat. Dom tycker dom har det sååå jobbigt nu med första, tror dom det blir lättare med en till bebis? Gud jag blir så upprörd!!! ALLTID barnen först, tyvärr delar inte dom samma filosofi

• soffipropp1987

Har klättrat på väggarna här hemma idag. Ungen som har kunnat eller haft tid att träffa oss idag. Vi tog oss ut på en timmes promenad som tur va. Sen blev det sång och senare bad för att fördriva tiden. Min fästman är u Tyskland till fredag kväll och han åkte i söndags. Det är så sjukt tråkigt att vara hemma ibland. Imorgon så blir det som tur är en mammagruppsträff!! Och mys med min syster och hennes son på eftermiddagen.

Igår va ci igång hela dagen, vi åkte till Göteborg och va på universeum och sen tog vi en lång promenad genom stan och då lite fika på det, va hemma ganska sent, så det va kanske meningen att vi skulle vara hemma idag och ha tråkigt...

• Juronjaure

VILKEN DAG!!!!! Ungen har gnällt, GNÄLLT, GNÄLLT!!! Eventuellt har hon ont i halsen, för det har jag haft, eller så är det bara 4-månaders-språnget... Men jösses! Lade henne på golvet, KRÄVDE att få komma upp efter 2 min. Babysitter, nej tack. Babygym, har slutat att ens försöka, dög de första 2-3 månaderna.  I knät när jag sitter, har aldrig funkat... Jo, ibland, med spännande leksaker. Plockade fram spännande leksaker, missnöjd bebis. böcker? Missnöjd bebis. Gå runt med bebisen på armen, brukar funkar, men idag...knappt! ... Vissa dagar är hon bara nöjd när vi går promenad, men jag kan väl inte promenera HELA dagarna?! Det skulle förresten inte funka, för hon är bara nöjd när hon sover, vilket hon gör i ca 30 min 2ggr per dag...

Gick ut på promenad och det blir PUNKA på den förbannade vagnen, IGEN!!! Fjärde gången sedan hon föddes, andra gången denna veckan. Nån sylvass TAGG från en buske eller nåt var orsaken. Trött mamma!

Men... Idag är det ett år sedan vi för första gången fick se vår lillputt. Då var hon 8,5 mm stor(?) och den pulserande lilla fläcken gav oss hopp om att den lille faktiskt skulle få stanna hos oss. Vilket mirakel! Vår lilla gnällbebis <3

• soffipropp1987

Smått frustrerad..

Mitt barn sover väldigt rörligt och han väcker sig själv. Nu va klockan 04.30... Bvc säger att jag för Guds skull inte ska börja mata på natten när vi väl har slutat, men det enda dom får min klarvakna skrikande bebis tyst är att amma. Vad fan gör man?! Nu sover han igen men jag blir så frustrerad. Köksfläkten hjälpte inte ett dugg och att byta blöja har fungerat innan men inte nu. Jag tror faktiskt inte att han va hungrig, men det är ju det enda som får honom tyst och trött igen. Suck :(

• hundtok
    soffipropp1987 skrev 2014-10-30 05:10:01 följande:

Smått frustrerad..

Mitt barn sover väldigt rörligt och han väcker sig själv. Nu va klockan 04.30... Bvc säger att jag för Guds skull inte ska börja mata på natten när vi väl har slutat, men det enda dom får min klarvakna skrikande bebis tyst är att amma. Vad fan gör man?! Nu sover han igen men jag blir så frustrerad. Köksfläkten hjälpte inte ett dugg och att byta blöja har fungerat innan men inte nu. Jag tror faktiskt inte att han va hungrig, men det är ju det enda som får honom tyst och trött igen. Suck :(

Gör som du tycker fungerar. Det är väl inte hela världen om han äter på natten?
  • soffipropp1987
    hundtok skrev 2014-10-30 06:24:08 följande:
    Gör som du tycker fungerar. Det är väl inte hela världen om han äter på natten?
    Nä han äter ju isf bara en gång. Det som är jobbigt är ju bara att han rör sig så mkt så att jag är vaken större delen av natten. Får nog flytta honom till ett annat rum snart om jag ska få sova.
Svar på tråden Junibebisar 2014