thefee skrev 2014-07-21 13:00:54 följande:
Oj vad skönt att andra klagar också. Känns som att alla bara älskar att vara gravida och man absolut inte får klaga för man ska ju vara glad och tacksam över att bli gravid. Hade nog förväntat mig att det skulle vara tungt under sommaren som gravid men vissa dagar skulle man nog ge allt för att det skulle vara dags att pluppa ut nån bebis. Har varit så nojjig hela graviditeten att det ska vara något fel med bebisen eller att det ska bli en svår förlossning eftersom allt gick så bra med sonen. Någon annan som är så?
Jag har också varit orolig och nojig! Orolig för missfall, orolig när det varit mindre livat där inne under vissa timmar, oroade mig innan RUL för att hjärtat inte skulle slå eller att man skulle hitta ngt som inte såg bra ut.. Ramlade framåt o slog i magen i typ v 23 och fick jätteont och blev JÄTTERÄDD innan jag blev undersökt och dom kunde konstatera att allt var okej. Blev nästan lika orolig när min BM gått på sem och en annan BM mätte sf. Och sa att "oj, nu har inte magen växt någonting. Jag bokar in dig för ett TUL. I nästa vecka." (Den veckan var lång med många nojiga tankar!) Sen visade det sig att bebis i af var så pass normalstor som h*n kan vara, -2% typ.
Ger mig. Listan kan göras hur lång som helst! Det ska bli så skönt när jag åtminstone kan hålla liten i mina armar. Har inga illusioner så, man kommer väl fortsätta vara orolig och nojig för minsta lilla. Men då är h*n i af på utsidan och jag kan göra allt i min makt för att h*n ska må bra! :)
Var och köpte en vattenbaserad färg som jag FÅR använda. Så idag (eller ikväll när det blir svalare) SKA jag måla om spjälsängen :)