• my2girls

Klago/gnälltråd för oss höggravida

Här får man gnälla av sig nu när man är höggravid och få empati till på köpet. För oss som sliter varje dag, knappt kan gå, har svullna händer och fötter, svettas som dårar med mera.

Självklart är vi tacksamma för det mirakel vi väntar och snart är dem här hos oss men tills dess är det ok att vara en klagomur, i alla fall här ;)

• Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida
  • my2girls

Välkomna alla nya! Jag är bara tacksam över att ni ansluter er . Bara att gnälla på haha

• July

Barnmorskan på undersökningen fixade fram en plats på förlossningen så nu ligger vi här för igångsättning. Dem sätter igång med cocktails, precis fått andra dosen. Alla jag träffat hittills har sagt att det tar 1-2 dygn innan värkarna sätter igång, men har redan börjat komma.. Hoppas att det blir en snabbis och inte att det bara blir utdraget. :) Hoppas ni har det bra i värmen idag, idag är den faktiskt uthärdlig för min del, snart över!!

• Limaliie
    July skrev 2014-07-22 15:12:46 följande:

Barnmorskan på undersökningen fixade fram en plats på förlossningen så nu ligger vi här för igångsättning. Dem sätter igång med cocktails, precis fått andra dosen. Alla jag träffat hittills har sagt att det tar 1-2 dygn innan värkarna sätter igång, men har redan börjat komma.. Hoppas att det blir en snabbis och inte att det bara blir utdraget. :) Hoppas ni har det bra i värmen idag, idag är den faktiskt uthärdlig för min del, snart över!!

Lycka till! Skönt att de hade plats redan idag. Vad menar du med cocktails? Undrar för jag ska antagligen själv sättas igång nästa tisdag kan ju vara trevligt och veta lite.
  • thefee

July. Åh vad roligt hoppas allt går bra! Är så avundsjuk just nu!! :)

Vi åkte till en djurpark idag som finns här nära var där lite över en timme men oj så trött jag är nu. Benvärk, ont i ryggen och ännu värre foglossning än innan vi åkte. Så mycket för att man försökte göra nånting tillsammans hel familjen under semestern. Så skönt att bara ligga med fötterna upp i en solstol i skuggan sålänge maken tvättar bilen och sonen sin traktor.

• larssonkaa

Åh, LYCKA TILL nu! :)
  • Livets under

Åh va härlig läsning!! Har inte hunnit gå in o skriva igen förräns nu. Man blir typ glad av att höra fler hatar värmen! ;)
    Illamåendet för min del blir sjukt mycket värre när tempen visar uppåt 30 grader...
    Är på semester o har hyrt en stuga med familjen (make o lillkillen på 3år i härlig trotsålder..) o håll i er- ingen toa i stugan!! Den är utanför.. Men det får gå, är bara en natt kvar o det gick hyfsat denna natten som va. Men är nog inte roligaste sällskapet som inte klarar av värmen på stranden, sitta för länge handduken osv.. Haha
    Men men håller i tanken det bara är tre-fyra veckor kvar! (Beroende på om man går över tiden eller ej).
    Blev igångsatt med lillkillen som slutade i akutsnitt. Vägrar igångsättning denna gången då det oftast slutar i snitt när de gör så- man är ofta inte ens mogen i tappen o då blir det bara en utdragen process som slutar i snitt iaf.. Ska inte skrämma upp nån, bara att man inte ska gå o tro som jag gjorde att när de väl sätter igång är allt löst på ett kick. Gick ju bra till slut för mig med, men denna gången får de snitta direkt om det inte går igång av sig självt! :)
    Nu dags för mat! ;)

• Neithotep

Vilken härlig tråd.. skönt att inte vara ensam om att vara leds! Är i V. 35 men är såå redo att inte vara gravid längre. Idag har vi 30c i skuggan här, 28 grader inomhus.. det är en pärs än var jag är! 

Angående igångsättning så vet jag inte om det skiljer så mycket mellan Umeå (som jag läste om tidigare i tråden) och Lycksele där jag valt att föda, men jag har fått gå på överburenhetskontroll på BF+15, skulle allt sett normalt ut skulle jag fått vänta till BF+21 innan igångsättning skulle vart aktuellt men det blev igångsättning på BF +17.

Har blivit igångsatt två gånger utav tre och första gången slutade det i akutsnitt (BF+10) och andra gången blev det vaginal förlossning (BF+17). Skulle aldrig välja snitt innan jag testat igångsättning även fastän den förlossningen som slutade i akutsnitt så försökte de i tre dagar att sätta igång, men det är ju bara så häftigt att föda barn vaginalt, inget kan ju riktigt toppa den känslan när man får upp bebis på magen efter att ha kämpat i flera timmar, tycker inte riktigt att det var samma känsla med snittet.. 

• Hjärta i norr

Lycka till July! Är avis, vill också få vräka min lille/lilla nu!!!

Har tagit en kalldusch här hemma, såå skönt i denna värme. Orkade inte klä på mig efteråt så gjorde en provisorisk sarong av ett svalt skönt underlakan *asg* skulle kunna gå näck om det inte var för risken att någon dyker upp spontant här hemma.
  • my2girls

Tror jag nått bristningsgränsen typ. Har varit inne HELA dagen med barnen och varit världens tråkigaste mamma. Men å andra sidan händer det nästan aldrig att vi sitter inne en hel dag...fast detta evigt dåliga samvete :-/. Klarar inte av att va hemma ensam meeeeeer! Vill ärligt tala bara lägga mig å gråta, tycka synd om mig själv. Samtidigt som ja tänker "skärp dig nu för f*n vad gnäller du över, finns folk som har det mycket värre". Dessa hormoner hahaha.

Stort lycka till nu med igångsättningen, skönt!

Svar på tråden Klago/gnälltråd för oss höggravida