Ansluter mig till denna underbara gnälltråd!
Är gravid i v 35 med bf den 30 augusti. Graviditeten har varit för jävlig, spykaskad från vecka 6 till 16 med viktnedgång som följd - och då var jag på gränsen till underviktig innan graviditeten. Låg i soffan och grät hela tiden, kändes som att vara konstant bakfull och magsjuk samtidigt 24 timmar om dygnet.
Därefter kom järnbristen som ett brev på posten med konstanta svimningar och andfåddheten från helvetet. Tack vare järntabletterna blev jag dessutom förstoppad. Foglossningen gjorde entré runt vecka 25 och smidigheten sjönk till samma nivå som ett kylskåp.
Nu är järnvärdena lite bättre, men jag är konstant trött och sover nästan ingenting på nätterna eftersom jag måste gå upp 200 gånger och kissa.
Dessutom är jag såå jävla TRÖTT på alla dessa människor som tycker sig ha rätt att helt plötsligt kommentera min kropp och varenda liten förändring som de tycker sig se. I början var det "guuud vilken liten mage, är du verkligen gravid?! Det måste vara något fel, skulle oroa mig om jag var du. Oj vad blek du är." Och nu är det istället "Alltså NUUUU syns det verkligen i både ansikte och på ben och armar, VILKEN MAGE, du är så stooooooor". Och jag är typ minimal, har bara lagt på mig 9-10 kg så vet ärligt talat inte vad dom snackar om. Jag blir arg och ledsen på dessa kommentarer om min kropp - jag bygger ett barn, hallå?!
Sen detta konstanta taffsande på magen - ÄCKLIGT!!!!!
Jag är TRÖTT på att vara gravid - trött på att inte kunna sova, trött på att vara förstoppad, trött på att vara trött, trött på att ha ont, trött på att ingen fattar hur dåligt man mår.
Åh, nu känns det bättre! :D TACK för att ni finns ;)