• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Reggi

Gjorde ett test nu på morgonen med Apotekets egna och kontroll strecket syndes och efter 1 min syndes ett lodrätt streck som var rosa och var där tills efter ca 4,5 min och efter 5 min borta. Någon som vart med om det förut? Är på bim-2

• VioloLaviose

Ger upp. Har alls menssymptom och test idag bim-10 visar så negativt att det skrattar åt mig. Blivit förkyld också :(

Är så förbannad att jag inte kunnat hålla mig ifrån att testa. Onödiga pengar

Ska tröstäta thaimat till lunch

• Pyret 85
    Reggi skrev 2014-09-05 06:54:21 följande:

Gjorde ett test nu på morgonen med Apotekets egna och kontroll strecket syndes och efter 1 min syndes ett lodrätt streck som var rosa och var där tills efter ca 4,5 min och efter 5 min borta. Någon som vart med om det förut? Är på bim-2

Jag hade nog tagit ett nytt test av en annan sort. typ CB digital för att vara säker.
  • Bebben84
    Reggi skrev 2014-09-05 06:54:21 följande:

Det kan tyvärr ha varit ett "vandringsstreck" :(
  • Pyret 85

Varning för äckelinlägg!

Hade ju snoraktiga flytningar häromdagen men sen har det inte hänt mer så jag har ju nästan gett upp hoppet om ÄL. Men nu precis när jag var på toa så hade jag äntligen äggviteflytningar så nu håller jag tummarna för att ÄL är på gång. Är ju på dag 25 idag. Får ta ett ÄL-test ikväll när jag kommer hem. Har "mensvärk" idag också.

Väldigt lång cykel denna månaden, jag som i vanliga fall har 28 dagar.

• Det vackraste
    Alvolina skrev 2014-09-04 23:31:42 följande:

Jag brukar kunna bekräfta att ÄL har varit med hjälp av tappen. Har aldrig räknat fel efter att jag började med det.

Samma här. Kollar bara tappen nu. Den börjar stängas när äl har varit, före äl öppnas den mer och mer och blir mjukare.
  • Reggi
    Bebben84 skrev 2014-09-05 07:26:34 följande:

Det kan tyvärr ha varit ett "vandringsstreck" :(

Okej aldrig hört talas om det, men får vänta några dagar och ser om mensen kommer eller inte. Skönt jag ska jobba idag så tankarna är någon annanstans under dagen
  • Zora
    ronja111 skrev 2014-09-04 23:46:26 följande:

Lite kort om tempen Såg det var någon som funderade tidigare

Fram tills ägglossningen har kroppen sin vanliga temperatur. Precis när ägget lossnar sänks temperaturen och når den lägsta nivån under en kvinnas cykel. Strax efter höjs temperaturen igen och blir högre än normalt. Ökningen ligger ofta mellan 0.3 till 1 grads höjning. Kroppstemperaturen håller sig hög i ungefär tre dagar för att sedan sjunka långsamt. Om temperaturen inte sjunker och mensen uteblir är du troligtvis gravid.

Ett tillägg bara. Att tempen sjunker till en lägsta nivå när ägget släpper stämmer inte. Eller det kan kanske stämma på vissa, men jag har aldrig upplevt det under alla år jag tempat, utan tempen ligger på sin vanliga temp fram till Äl och när Äl skett stiger den och ligger sedan kvar på den högre nivån.
  • Bebben84
    Pyret 85 skrev 2014-09-05 07:29:02 följande:

Varning för äckelinlägg!

Hade ju snoraktiga flytningar häromdagen men sen har det inte hänt mer så jag har ju nästan gett upp hoppet om ÄL. Men nu precis när jag var på toa så hade jag äntligen äggviteflytningar så nu håller jag tummarna för att ÄL är på gång. Är ju på dag 25 idag. Får ta ett ÄL-test ikväll när jag kommer hem. Har "mensvärk" idag också.

Väldigt lång cykel denna månaden, jag som i vanliga fall har 28 dagar.

Härligt!!! :)
Svar på tråden BIM September 2014