• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • ronja111
    Beth1 skrev 2014-09-05 12:15:13 följande:

Jag har funderat på det nu när jag aldrig får utslag på äl-stickorna. När ska man börja i så fall?

Börja när du vill. Men det kan krävas "en cykel" för att få koll

Jag hade tur och råkade få med (som jag tror iaf) när ägget släppte denna månad. Då sjönk tempen till 36,3 sedan gick den upp till 37,2 dagen efter och för mig har den stannar där i kring. (Normal temp 36,5-36,7) Så därför jag hoppas denna gång.

Men som Zora skriver så märker man det ofta på tempen EFTER ÄL skett. Så då kan du ju behöva vänta till nästa månad för att "pricka in" den

Lycka till!!

Ps. Detta är självklart lättare om man har någorlunda regelbunden cykel.
  • lnzmra

Min temp är idag på ÄL+10 37,3 vanlig temp är för mig runt 36 alltså har jag haft ÄL?

Om jag nu inte skulle vara gravid när sjunker temperaturen?

Har alla ömma bröst?

• Det vackraste

Skit i testen.

Har du 28 30 dgr cyk så har du 99, 99% säkert äl också. :)

Lätt att missa med ältest, kolla tappen ist.

När den börjar stängas igen har äl precis varit, ce ett dygn före.

Tror du haft äl nyss jag.

Beth1 skrev 2014-09-05 12:12:08 följande:

Samma här! Är på dag 18 och ännu ingenting på Stickan förutom en supertunn linje som har sett likadan ut varje dag. Trodde att det skulle bli äl i tisdags eftersom jag hade molande värk hela dagen och lite äggviteflytningar. Tycker även att tappen känns öppen...

För mig är det första cykeln på massor år som jag kollar. Har inte haft mens innan med minipiller och hann aldrig få mensen innan jag blev gravid sist. Känner mig helt lost...

Är det bara att fortsätta testa nu eller?

• fruannie

Bim +2 och mensen lyser fortfarande med sin frånvaro. Vill inte tro att ett negativt test på bim kan bli positivt efter bim. De står ju ändå på testen att om man testar på bim så visar den 99% säkerhet om det finns en graviditet. Skulle man kunna ha sån tur att va 1 på 100. Man läser ju om låghormonare osv men tänker att om de är 2000 kvinnor som skriver så är de ju 20 som kan plussa sent. Och tror de är betydligt fler som skriver. Förlåt för min bitterhet, men blir så frustrerad när mensen inte behagar dyka upp och bara fördröjer hela nästa försök.

• sasa83

En sak jag inte tänkt på är att jag senaste veckan har sur smak i munnen och halsbränna. Inte tänkt på det tidigare. Kan det vara symptom? Har bim på måndag

• sanara88

Nu känner jag mig mer trygg på att jag är gravid,svagt plus på rfsus test och glad gubbe på äl test. Detta borde jag väl kunna lita på? :D Bim på måndag :)

• Bebben84
    sanara88 skrev 2014-09-05 14:26:38 följande:

Nu känner jag mig mer trygg på att jag är gravid,svagt plus på rfsus test och glad gubbe på äl test. Detta borde jag väl kunna lita på? :D Bim på måndag :)

Men trodde du redan plussat :O
  • Bebben84
    sanara88 skrev 2014-09-05 14:26:38 följande:

Jag tog också ett ÄL-test imorse som visade ett starkare streck än jag fått vid ÄL men hört överallt att det betyder INTE att jag är preggo. Så tar det hela med ro. Det visar sig liksom :)

Men ditt test från RFSU låter väldigt lovande :)
Svar på tråden BIM September 2014