• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • madib

Jag känner hur det hugger lite i magen och det känns precis som det gjorde då jag väntade mitt första barn innan jag plussade.

Men det kan väl inte visa positivt på gravtest än inte, eller hur?

Tänkte om man kanske skulle testa sig imorgon.

Tack för ditt svar bebbem84

Bebben84 skrev 2014-09-04 22:11:25 följande:

Ja du kan absolut ha fått en nidis :)

• Bebben84
    madib skrev 2014-09-04 22:24:02 följande:

Jag känner hur det hugger lite i magen och det känns precis som det gjorde då jag väntade mitt första barn innan jag plussade.

Tack för ditt svar bebbem84 smile2.gif

Tror det är lite tidigt. Vänta några dagar till. Om du kan ;)
  • Alvolina
    Bebben84 skrev 2014-09-04 15:24:16 följande:

Hmm, hård tapp. Hur ska jag tolka det? Första månaden som jag känner på tappen och jämför. Innan ÄL var den mjuk, nu är den hård. Har ni så innan mens?

Det ska vara så. Efter ÄL är ju tappen stängd och hård för att eventuellt stänga inne en graviditet. Blir det inte så öppnas den för mensen.
  • Bebben84
    Alvolina skrev 2014-09-04 23:27:52 följande:
    Det ska vara så. Efter ÄL är ju tappen stängd och hård för att eventuellt stänga inne en graviditet. Blir det inte så öppnas den för mensen.
    Aaaah ok tack :)
  • madib

Jaa ska försöka vänta med att testa.

Får se hur länge jag kan hålla mig

• Alvolina
    Bebben84 skrev 2014-09-04 23:28:36 följande:
    Aaaah ok tack :)
    Jag brukar kunna bekräfta att ÄL har varit med hjälp av tappen. Har aldrig räknat fel efter att jag började med det.
  • ronja111

Lite kort om tempen Såg det var någon som funderade tidigare

Fram tills ägglossningen har kroppen sin vanliga temperatur. Precis när ägget lossnar sänks temperaturen och når den lägsta nivån under en kvinnas cykel. Strax efter höjs temperaturen igen och blir högre än normalt. Ökningen ligger ofta mellan 0.3 till 1 grads höjning. Kroppstemperaturen håller sig hög i ungefär tre dagar för att sedan sjunka långsamt. Om temperaturen inte sjunker och mensen uteblir är du troligtvis gravid.

• fantasifull
    Alvolina skrev 2014-09-04 23:27:52 följande:
    Den känns väldigt öppen vid ÄL, efter stänger den sig. Några dagar senare öppnar den sig igen.. Inte så mycket dom vid ÄL men ändå lite. Den här månaden är jag gravid och får känslan av att den är lite öppen ändå, men jag vet inte. Svårt att avgöra hur den "ska" vara tycker jag:)
  • fantasifull
    madib skrev 2014-09-04 22:24:02 följande:

Tack för ditt svar bebbem84 smile2.gif

Jag plussade så här, BIM -5. Men tror BIM -8 äe lite tidigt, vända iaf några dagar:)
  • NILE90
    Glädje skrev 2014-09-04 21:55:19 följande:

Ja jag har faktiskt tänkt att om mensen kommer nu så ska jag köpa en bra termometer och börja tempa nästa cykel, kör du mun eller rumpa eller i öra, tips på bra termometer?

Billiga-tester har erbjudande på en bra termometer nu, jag köpte den därifrån, den visar två decimaler istället för en som de flesta "vanliga" febertermometrar gör.
Svar på tråden BIM September 2014