• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Eeeel

Nej jag tror inte heller jag är det. Positiva test ska ju inte behöva redigeras alls. Ville mest bara visa på mitt framredigerade spök. Är på bim -2 eller -3.

• Zora
    ronja111 skrev 2014-09-05 10:53:58 följande:

Detta är information från ägglosning.nu och det finns även samma information på många andra tillförlitliga sidor på webben. Men allas kroppar är unika och det kan säkert finnas individuella skillnader

Ok, jo jag har läst samma sak på någon sida jag också, men som sagt tror jag det är mer vanligt att den där temperatursänkningen inte kommer vid Äl utan att man "bara" får höjningen när Äl skett.
  • Zora

Apropå tempmetoden tänkte jag visa två av mina kurvor. Första är från förra månaden och man ser ganska tydligt temphöjningen efter Äl (även om den var lite smygande här) och sedan ser man när mensen närmar sig att tempen sjunker.

• Zora

Andra är från den här månaden, så där vet jag ju ännu inte hur det går men man ser höjningen efter Äl. Den här månaden körde jag Äl tester också för att få det ännu mer säkerställt när Äl var.

Tänkte det kanske kunde vara intressant att visa hur det ser ut om någon är sugen på att börja tempa

• Gummsan

Ni som är test galningar som mig. När hade ni börjat testa om ni hade äl typ i måndags?

• Beth1
    Paulas mamma skrev 2014-09-05 08:12:52 följande:

Ledsen idag! Är idag på dag 17 och ingen stegring på ÄL testet än. :( nu har jag bara en sticka kvar. Köpte clearblues digitala. Verkar inte som jag har nån ägglossning. Min cykel är oftast på 28-30 dagar och nu har jag tappat hoppet helt för denna månad

Samma här! Är på dag 18 och ännu ingenting på Stickan förutom en supertunn linje som har sett likadan ut varje dag. Trodde att det skulle bli äl i tisdags eftersom jag hade molande värk hela dagen och lite äggviteflytningar. Tycker även att tappen känns öppen...

För mig är det första cykeln på massor år som jag kollar. Har inte haft mens innan med minipiller och hann aldrig få mensen innan jag blev gravid sist. Känner mig helt lost...

Är det bara att fortsätta testa nu eller?
  • Beth1
    Zora skrev 2014-09-05 11:34:23 följande:

Andra är från den här månaden, så där vet jag ju ännu inte hur det går smile1.gif men man ser höjningen efter Äl. Den här månaden körde jag Äl tester också för att få det ännu mer säkerställt när Äl var.

Tänkte det kanske kunde vara intressant att visa hur det ser ut om någon är sugen på att börja tempa smile1.gifphpKwz6Ux74767.jpg

Jag har funderat på det nu när jag aldrig får utslag på äl-stickorna. När ska man börja i så fall?
  • fantasifull
    Eeeel skrev 2014-09-05 11:08:28 följande:

Nej jag tror inte heller jag är det. Positiva test ska ju inte behöva redigeras alls. Ville mest bara visa på mitt framredigerade spök. Är på bim -2 eller -3.

Precis vad jag också tänkte. Men så länge du inte gått över BIM kan man alltid hoppas ! Du kan ha lågt hormon.
  • Zora
    Beth1 skrev 2014-09-05 12:15:13 följande:
    Jag har funderat på det nu när jag aldrig får utslag på äl-stickorna. När ska man börja i så fall?
    Du kan börja när du vill egentligen, men kan ju vara enklast att börja första mensdagen kanske (om du tror att Äl är passerad den här månaden) Det viktiga är att tempa alla dagar (eller så många som möjligt) för annars kan man missa höjningen och det blir svårare att se mönster. Också viktigt att ta tempen vid samma tid varje morgon när du precis vaknat. Inte kliva upp.

Använd samma termometer jämt och tar du i munnen så lägg den på samma sätt varje gång. Jag brukar lägga den långt in under tungan på höger sida, men det är ju som man vill.
  • Zora

En sak till, tempmetoden visar när Äl varit och då är det redan för sent att göra bebis. Men tempar man flera månader så ser man mönster, vilken dag Äl brukar inträffa och om den varierar mycket. Vet man ungefär när man bör ha Äl så börja testa med Äl stickor lite innan så har man en bra chans att lyckas.

Den här månaden var första gången jag körde med Äl stickor och det stämde överens med tempen.

Svar på tråden BIM September 2014