• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Milie

Idag upptäckte jag en mini-mini-mini-blödning. Superlite som bara var där helt plötsligt. Hände inget mer med den. Jag är på cykeldag 18 och ÄL+5 eller 6, och det vore så sjukt jävla skönt om det var en nidationsblödning!

Scrollade tillbaka i appen till cykeln då jag misstänkte att det tog men blev något supermegatidigt missfall. Då kände jag en kraftig hugg från ingenstans så jag höll på ramla av soffan. Det var också cykeldag 18!

Hoppashoppashoppashoppas att det är något och att det håller i sig.

• NILE90
    Pyret 85 skrev 2014-09-29 17:26:37 följande:

Jag tror att båda ni är gravida!!

Är ju egentligen fel av mig att ta ett test på eftermiddagen, tre dagar innan BIM och efter att jag hela dagen druckit massa vatten...men jag gjorde det i alla fall. Testet ser blankt ut, jag bestämmer mig för att öka lite kontraster och får kanske kanske fram en liten antydan till streck...fast mest troligen inte.
  • NILE90
    SecretlyMe skrev 2014-09-29 17:09:59 följande:

Jadu, tror det är en tröst man gärna inbillar sig men tror faktiskt på att det är fel på billigatester med tanke på vilken nivå de mäter.

Känner mig lustig och konstig. Har idag haft yrsel och varit svimfärdig. Fått ligga i sängen sen jag slutade jobba. Trött och energilös, orkar ingenting. Tempen är stabil och mensvärken kommer och går, den är rejäl när den väl sätter igång; jag har haft det här sen 4 dagar efter ägglossning.

Okej, trist att höra.. Vi får väl hoppas på nästa månad båda två.

Du är gravid...;)
  • SecretlyMe

Vad du och Pyret tjatar.. ;)

Vi får väl se imorgon. Har ett från billiga-tester kvar. Det svaga jag fick med dagens går inte få med på kort. Inte om jag ens redigerar.

Släng upp ditt så slänger jag upp mitt ;p

NILE90 skrev 2014-09-29 17:50:30 följande:

Du är gravid...;)

• SecretlyMe

Du är för go, vet du det? Kram!

Pyret 85 skrev 2014-09-29 17:26:37 följande:

Jag tror att båda ni är gravida!!

• SecretlyMe

Hoppas det är nidblödning!

Jag fick blodstrimmor igår.. Men en tempdipp på äl+4 kan inte ge nidblödning nu.

När tänker du testa? :)

Milie skrev 2014-09-29 17:45:29 följande:

Idag upptäckte jag en mini-mini-mini-blödning. Superlite som bara var där helt plötsligt. Hände inget mer med den. Jag är på cykeldag 18 och ÄL+5 eller 6, och det vore så sjukt jävla skönt om det var en nidationsblödning!

Scrollade tillbaka i appen till cykeln då jag misstänkte att det tog men blev något supermegatidigt missfall. Då kände jag en kraftig hugg från ingenstans så jag höll på ramla av soffan. Det var också cykeldag 18!

Hoppashoppashoppashoppas att det är något och att det håller i sig.

• Milie
    SecretlyMe skrev 2014-09-29 18:19:14 följande:

Hoppas det är nidblödning!

Jag fick blodstrimmor igår.. Men en tempdipp på äl+4 kan inte ge nidblödning nu.

När tänker du testa? :)

Vilken dag är du på? Såvida jag inte får några symtom så kommer jag inte testa innan BIM som är om 7 dagar.
  • SecretlyMe

Dag 29, äl+10. Har bim på onsdag :)

Okej, låter vettigt :) mot för en annan som testat febrilt haha.

Milie skrev 2014-09-29 20:09:59 följande:

Vilken dag är du på? Såvida jag inte får några symtom så kommer jag inte testa innan BIM som är om 7 dagar.

• SRMmamma87

Hittade denna bra info om hcg!

"HCG bildas av den del av fostret (alltså INTE av mamman) som ska bli livmoder. Dessa celler börjar bilda hCG dag 5 eller 6 efter befruktning. Innan dess finns alltså inget hCG alls i kroppen. Det är detta hormon som grav-testen mäter. Fostret börjar fästa till livmodern dag 6 efter befruktningen. Blodkärl börjar bildas mellan fostret och mamman i livmodern först på dag 10-11 och det är alltså först då som det kan börja komma ut hCG från foster till mammans blod så att det därmed kan filteras i njurarna och komma ut i urinen så att man kan mäta det. Med andra ord kan man mäta hCG i urinen innan förväntad mens, men i terorin kanske max 4 dagar innan man väntar den. Dessutom dubbleras halten av hCG varannan till var tredje dag till att börja med. Därför kommer många i ett tidigt skede att testa negativt trots graviditet, halten av hormon är för låg för att testerna ska kunna mäta den. Från sjukvården rekommenderar man test 1-2 veckor EFTER att mensen uteblivit just av dessa skäl"

• Bebro001

Hej alla. Fick tidigt missfall v5 förra månaden. Nu är jag på BIM+2. Ingen mens. Haft lätt lätt mensvärk 4-5 dagar från och till. Kissar mkt , mycket flytningar, haft lätt illamående och lite känslig för lukter (vilket jag även kan få innan mens). Innan missfallet hade jag väldigt mkt mer ont och extrem trötthet, en helt annan känsla än nu. Andra symtom:. Har PCOS och är näst sista försöket innan IVF.

Hade även ett hugg i magen 5 dagar efter ÄL och bruna flytningar 6 dagar efter ÄL (höll i sig 2 dagar).

Ska testa imorn men tror på negativt. Känsla. Hoppet finns dock. //beq

Svar på tråden BIM September 2014