BIM September 2014
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Här samlas vi som hoppas på plus i September!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.
Hittade denna bra info om hcg!
"HCG bildas av den del av fostret (alltså INTE av mamman) som ska bli livmoder. Dessa celler börjar bilda hCG dag 5 eller 6 efter befruktning. Innan dess finns alltså inget hCG alls i kroppen. Det är detta hormon som grav-testen mäter. Fostret börjar fästa till livmodern dag 6 efter befruktningen. Blodkärl börjar bildas mellan fostret och mamman i livmodern först på dag 10-11 och det är alltså först då som det kan börja komma ut hCG från foster till mammans blod så att det därmed kan filteras i njurarna och komma ut i urinen så att man kan mäta det. Med andra ord kan man mäta hCG i urinen innan förväntad mens, men i terorin kanske max 4 dagar innan man väntar den. Dessutom dubbleras halten av hCG varannan till var tredje dag till att börja med. Därför kommer många i ett tidigt skede att testa negativt trots graviditet, halten av hormon är för låg för att testerna ska kunna mäta den. Från sjukvården rekommenderar man test 1-2 veckor EFTER att mensen uteblivit just av dessa skäl"
Är väl ändå "...som ska bli moderkakan", eller? :) Livmoder har man väl redan haha ^^
Kul info i övrigt. Tycker äl+11 stämmer rätt så mycket på pricken på när det kan börja synas på test :)
Hittade denna bra info om hcg!
"HCG bildas av den del av fostret (alltså INTE av mamman) som ska bli livmoder. Dessa celler börjar bilda hCG dag 5 eller 6 efter befruktning. Innan dess finns alltså inget hCG alls i kroppen. Det är detta hormon som grav-testen mäter. Fostret börjar fästa till livmodern dag 6 efter befruktningen. Blodkärl börjar bildas mellan fostret och mamman i livmodern först på dag 10-11 och det är alltså först då som det kan börja komma ut hCG från foster till mammans blod så att det därmed kan filteras i njurarna och komma ut i urinen så att man kan mäta det. Med andra ord kan man mäta hCG i urinen innan förväntad mens, men i terorin kanske max 4 dagar innan man väntar den. Dessutom dubbleras halten av hCG varannan till var tredje dag till att börja med. Därför kommer många i ett tidigt skede att testa negativt trots graviditet, halten av hormon är för låg för att testerna ska kunna mäta den. Från sjukvården rekommenderar man test 1-2 veckor EFTER att mensen uteblivit just av dessa skäl"
Såg nog bara i syne igår. Tempen sjönk idag så är nog ganska säker på att mensen kommer om någon dag. :(
Min temp sjönk med 0.4 grader idag och var alltså nere på 36.0 (36,5 om jag plussat på 0,5 som man eg ska). Kör varannan dag med sexet så lär ju förhoppningsvis inte missa ÄL iaf.
Såg nog bara i syne igår. Tempen sjönk idag så är nog ganska säker på att mensen kommer om någon dag. :(
Äntligen!
Nu måste ÄL börja närma sig. Dag 9 i cykeln nu. Kom överens med min trötta gubbe att vi kör varannan dag nu ett tag framöver och han behöver inte göra nåt om han inte orkar, haha!
Nu är det bara att hålla tummarna :)
Man säger ju att hoppet är det sista att lämna en! Är på ÄL+10 idag och beräknad BIM. Än så länge inget blod.
Tycker äl+11 stämmer rätt så mycket på pricken på när det kan börja synas på test :)
Min app har markerat morgondagen som BIM så får väl se...
Vad du och Pyret tjatar.. ;)
Vi får väl se imorgon. Har ett från billiga-tester kvar. Det svaga jag fick med dagens går inte få med på kort. Inte om jag ens redigerar.
Släng upp ditt så slänger jag upp mitt ;p
Nej nej nej! Hoppas mensen blir borta trots tempsänkning. Kram