• SRMmamma87

BIM September 2014

Här samlas vi som hoppas på plus i September!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 16:39
    De som vill kommer fortsätta i denna tråden även för BIM Oktober.

• Svar på tråden BIM September 2014
  • Lizzie09
    Carerra skrev 2015-01-12 18:29:39 följande:

Hej tjejer! Fick ju vårt så efterlängtade plus i torsdags och igår började jag blöda, efter ett besök på gyn idag konstaterade de att det mycket troligt var början till missfall då blödningarna ökat. Är arg ledsen och uppgiven. Först har man väntat ett halvår på att få plussa och så blev det så här. Läkaren sa att de rekommenderade en mens innan vi försökte igen men hur har ni andra gjort? Kram på er

Åh nej vad tråkigt :( Vet hur det känns.. Stor kram!
  • Pyret 85
    Carerra skrev 2015-01-12 18:29:39 följande:

Hej tjejer! Fick ju vårt så efterlängtade plus i torsdags och igår började jag blöda, efter ett besök på gyn idag konstaterade de att det mycket troligt var början till missfall då blödningarna ökat. Är arg ledsen och uppgiven. Först har man väntat ett halvår på att få plussa och så blev det så här. Läkaren sa att de rekommenderade en mens innan vi försökte igen men hur har ni andra gjort? Kram på er

åh nej! Jag beklagar verkligen. Vet också precis hur det känns. stooor styrkekram till dig <3
  • Carerra

Lizzie09 och Pyret 85, har ni haft ett eller flera missfall? I vilken vecka? Började ni försöka direkt igen?

Först nu förstår jag vilket helvete ni haft <3

• Pyret 85
    Carerra skrev 2015-01-12 19:10:30 följande:

Lizzie09 och Pyret 85, har ni haft ett eller flera missfall? I vilken vecka? Började ni försöka direkt igen?

Jag har haft två mf, ett i augusti i v.7+6 och ett i  november i v.5+3.

Gyn sa till oss att vi borde vänta en mens emellan innan vi började försöka för att kroppen skulle ha tid att återhämta sig men vi började försöka direkt. Däremot så tog det sig inte på första försöket efter mf någon av gångerna så jag fick tid att återhämta mig iaf. Jag är nu på försök nr två efter andra mf. Blev gravid på försök nr två efter första mf.

Ja mf är verkligen ett helvete och vi finns här om du behöver kräka av dig <3
  • Pyret 85

Alltså, jag är testoman!!! Kunde ju såklart inte hålla mig från att testa. är på ÄL+7 nu, fortfarande väldigt tidigt, em-urin men jag tycker mig skymta ett svaaaaaaaagt streck.. säkert mina ögon som inbillar sig.

• Carerra
    Pyret 85 skrev 2015-01-12 19:18:16 följande:
    Jag har haft två mf, ett i augusti i v.7+6 och ett i  november i v.5+3.

Gyn sa till oss att vi borde vänta en mens emellan innan vi började försöka för att kroppen skulle ha tid att återhämta sig men vi började försöka direkt. Däremot så tog det sig inte på första försöket efter mf någon av gångerna så jag fick tid att återhämta mig iaf. Jag är nu på försök nr två efter andra mf. Blev gravid på försök nr två efter första mf.

Ja mf är verkligen ett helvete och vi finns här om du behöver kräka av dig <3
    Tack! Det blir nog en del kräk här. Ska försöka ta mig tillbaka till jobbet imorgon. Har inte särskilt ont och det känns bara värre att sitta hemma och grubbla. Min chef är jätterar och vet och tyckte att jag skulle vara hemma så länge jag behövde.

Hur lång tid tog det innan er ÄL kom igång efter MF?
  • Pyret 85
    Carerra skrev 2015-01-12 19:30:20 följande:
    Tack! Det blir nog en del kräk här. Ska försöka ta mig tillbaka till jobbet imorgon. Har inte särskilt ont och det känns bara värre att sitta hemma och grubbla. Min chef är jätterar och vet och tyckte att jag skulle vara hemma så länge jag behövde.

Det har tagit en månad innan ÄL kommit båda gångerna för mig.Stressa inte tillbaka till jobbet bara utan ta det i din takt. Jag har fått mf på en tisdag båda gångerna och stannat hemma veckan ut båda gångerna. Dels har jag mått dåligt psykiskt och dels har jag haft fysiskt ont och blödigt mycket. skönt med en förstående chef, det har jag också.
  • Lizzie09
    Carerra skrev 2015-01-12 19:10:30 följande:

Jag hade ett mycket tidigt mf i oktober, började blöda någon dag efter att mensen skulle kommit. Sedan hade jag ett i november, då var jag i vecka 6 :/ Vi valde att börja försöka direkt efter. Ja det är svårt att föreställa sig om man inte varit med om det :( Är så glad att denna grupp finns, det var här jag fann det stora stödet och kunde prata med andra som varit med om samma sak <3
  • Lizzie09
    Pyret 85 skrev 2015-01-12 19:20:03 följande:

Alltså, jag är testoman!!! Kunde ju såklart inte hålla mig från att testa. är på ÄL+7 nu, fortfarande väldigt tidigt, em-urin men jag tycker mig skymta ett svaaaaaaaagt streck.. säkert mina ögon som inbillar sig.

Haha, ska jag vara ärlig så testade jag också idag, även fast jag vet att det är nästintill omöjligt att det kan synas något redan! Men har så många tester hemma och behövde lugna mitt testbegär ;) Hade egentligen inte tänkt testa förrän fredag!

Vore ju fantastiskt om det tagit sig för er, hoppas det blir starkare framöver :)
  • Lizzie09
    Carerra skrev 2015-01-12 19:30:20 följande:

Ja det kan vara skönt att komma iväg och försöka tänka på annat, gör det som känns bäst för dig och din kropp <3

Det tog 1 1/2 vecka efter mitt MF innan ÄL kom igång igen
Svar på tråden BIM September 2014