BIM September 2014
Vart köper man det? Behöver man recept eller rådfråga läkare innan man provar själv om man märker att man har kort lutealfas?
www.femalebalanceshop.com/progesteronkram-progesterall
Vart köper man det? Behöver man recept eller rådfråga läkare innan man provar själv om man märker att man har kort lutealfas?
Gällande det här med progesteron så är jag lite kluven. Jag har läst fler än en vetenskaplig debattartikel där gynläkare vill göra det lättare för barnmorskor o.s.v. att skriva ut progesteron eftersom det många gånger kan hjälpa vid kort lutealfas o.s.v. Jag har kollat runt lite i ämnet eftersom jag själv har relativt kort lutealfas. Så hur som helst så talar det ju för att man självmedicinerar med det (antar jag) mer svaga preparaten som finns receptfritt.
På negativa sidan står ju det faktum att oavsett om man har det i kroppen så är det ju faktiskt ett steroidhormon. Kanske man i alla fall ska ringa 1177 och se vad de säger innan man börjar? Eller i alla fall känna att man försökt så länge att det mest troligt är något fel. Risken är väl att man börjar mixtra med något som egentligen fungerar.
Aja, det var bara mina tankar. Jag är kluven i frågan som sagt och dömer ingen oavsett hur man väljer att göra. Med tanke på hur känsliga vi varit på sistone så vill jag verkligen förtydliga det så ingen tar illa upp. Det här är ju bara mina funderingar som jag delar med mig av i all välmening.
Gällande det här med progesteron så är jag lite kluven. Jag har läst fler än en vetenskaplig debattartikel där gynläkare vill göra det lättare för barnmorskor o.s.v. att skriva ut progesteron eftersom det många gånger kan hjälpa vid kort lutealfas o.s.v. Jag har kollat runt lite i ämnet eftersom jag själv har relativt kort lutealfas. Så hur som helst så talar det ju för att man självmedicinerar med det (antar jag) mer svaga preparaten som finns receptfritt.
På negativa sidan står ju det faktum att oavsett om man har det i kroppen så är det ju faktiskt ett steroidhormon. Kanske man i alla fall ska ringa 1177 och se vad de säger innan man börjar? Eller i alla fall känna att man försökt så länge att det mest troligt är något fel. Risken är väl att man börjar mixtra med något som egentligen fungerar.
Aja, det var bara mina tankar. Jag är kluven i frågan som sagt och dömer ingen oavsett hur man väljer att göra. Med tanke på hur känsliga vi varit på sistone så vill jag verkligen förtydliga det så ingen tar illa upp. Det här är ju bara mina funderingar som jag delar med mig av i all välmening.
Nån som kan hjälpa! Har haft positiva äl-test i 2 dagar. Men inge älsekret? Är väldigt torr :/ är det någon mer som varit med om detta, minskar det chanserna att bli gravid? :/
Jag kommer sluta tipsa och skriva här på några dagar och hoppas att det blir bättre stämning här. det här var ju inte vad vi strävade efter! Att vissa ska tagga till på fasiken allt! Det är så jävla synd att det är så här, det här var ju världens bästa tråd tidigare ju! Varför är det så svårt att behålla en trevlig ton här inne? Vi alla måste tänka på att det är jätte svårt att visa riktiga känslor över internet. Vi SER inte varandra och vi HÖR inte varandra! Hur många gånger har man tillexempel inte blivit missförstådd på sms? Vi är ju alla här för samma sak! Alla som får tips vet ju att man har en egen vilja och väljer själv om man vill ta till sig tipsen eller inte. Vi ska Sprida kärlek och inte hat :)
Fick glad gubbe på cb idag på dag 14. Får de vanligtvis på dag 17 men de senaste 2 cyklarna har jag inte haft äl förräns dag 30-33. Så glad nu. Hursomhelst har inga äl flytningar?? Borde ja köpa fertilitets glidmedel?
Jo, jag är ganska påläst i ämnet och känner till gestagener ("onaturligt" progesteron) och dess koppling till ökad risk för bröstcancer. Biomedicin är vad jag läser på universitetet. Jag sa ju också hur mycket positivt jag läst om hur gynläkare vill öka möjligheten att skiva ut progesteron mer lättvindigt och det tyder ju så klart på att det är en kraftfull lösning med milda eller obefintliga biverkningar. Men trots det så vill jag helst att man kanske inte börjar tillsätta steroidhormoner på eget bevåg innan man försökt utan ett tag. Det var allt jag sa.
Förstår inte riktigt vad du menar med din fråga om jag tycker illa om andra "läkemedel"? Jag har väl inte sagt att jag tycker illa om något läkemedel alls?
Skulle gärna vilja veta om ni som närmar er BIM har några symtom? :)
God morgon! Jag känner definitivt igen mig i det där med molvärk och ilningar i ljumskarna. Tröttheten kan jag nog inte ta det på, tisdag morgon brukar jag vara allt annat än pigg ;) jag har en sur och märklig smak i munnen som kommer och går. Mina bröst bränner lite. Känns intr jätteömt men extra varmt och lite som träningsvärk. När ska du testa?
Vill någon analysera ett konstigt grav-test?