Inlägg från: Malinbarre |Visa alla inlägg
  • Malinbarre

BIM September 2014

Malinbarre skrev 2014-09-17 20:47:48 följande:

Solklart pluss ju :)

Grattis :)
  • Malinbarre
    Pyret 85 skrev 2014-09-18 04:19:16 följande:

Har vaknat flera gånger och behövt kissa men har ju fått somna om igen så när jag vaknade kl 4 var jag tvungen att gå upp och ta testen. Och vet ni? Där är en svaaaag linje, lika svag som när jag pulsade sist på ÄL+10. Går knappt att få med på bild. Syns tydligare i verkligheten.

Ser ni något?

Jag anar ett streck :D åh hoppas hoppas hoppas!!! Det hade ju varit underbart :D.
  • Malinbarre

Alltså vilken underbar gynläkare jag har fått chansen att träffa! Under mina två graviditeter har fått komma på hur många vul/ul jag har velat/ behövt och igår mailade jag henne och frågade om det fanns någonting som hon kunde göra/skriva ut för att öka chansen för en lyckad graviditet (när jag plussar nästa gång) och jag trodde inte hon skulle vilja hjälpa oss. Men när jag vaknade idag så hade hon skrivit ett jätte fint mail där hon berättade att det finns två recept på Apoteket att hämta för mig, progesteron och trombyl. Åh vad det känns skönt! Nu ska jag bara få ägglossning och lyckas att bli gravid en tredje gång! Spännande :D någon som privat något av det? :)

• Malinbarre
    Det vackraste skrev 2014-09-18 12:07:33 följande:

Ojojoj bara sådär? :) Har ni försökt länge? Det finns förstående läkare!

Hon har konstaterat båda våra missfall och det verkar som att hon bryr sig väldigt mycket. Hon skriver ex kram på dig i sina mail hehe och jag får en kram varje gång vi ses Haha. Men nej egentligen inte eller i mitt hjärta och själv har vi försökt länge, från februari -14. Dlev gravid direkt men missfall i april, gravid igen i juli missfall slutet av augusti.
  • Malinbarre
    NILE90 skrev 2014-09-18 13:18:51 följande:

Från FASS: "Trombyl kan, som många antiinflammatoriska läkemedel (s.k. NSAID), försvåra möjligheten att bli gravid och rekommenderas därför inte till kvinnor som försöker bli gravida."

Var tvungen att googla för att se vad trombyl va, tyckte jag kände igen det (förmodligen från farmors eller mormors medicinaskar). Men jag antar att din gynläkare vet vad som är bra för dig :) 

Hoppas du blir gravid snart igen och får behålla! :) 

Jag är sjuksköterska och är väldigt insatt i läkemedel :) det har gjorts forskning på varför man får upprepade missfall, en grej är just (förutom kromosom fel) små små blodproppar i livmodern. Forskningen har visat på ett väldigt bra resultat, flera kvinnor med upprepade missfall har fött friska och välskapta barn med behandling av acetylsalicylsyra :) får jag ett tredje missfall i rad så kommer jag få utredning, och efter det börja med ex trombyl. Men varför inte börja direkt när jag får chansen :D
  • Malinbarre
    Manelma skrev 2014-09-19 09:39:48 följande:

Tycker det är så svårt att fånga på bild. Va tvungen att ta två tester bara för att se att det inte är en som visar konstigheter. Åh va nervös jag kommer va imorgon!!!! Tack alla!!

Grattis :)
  • Malinbarre
    Millannn skrev 2014-09-19 07:54:30 följande:

BIM-2 och negativt test imorse... Ni kan väl ta bort mig från listan antar jag :/

Första graviditen för mig, i april -14, så var mitt test toknegativt på bim-2 och svagt på bim-1 så ge fasiken inte upp!
  • Malinbarre
    Fian88 skrev 2014-09-19 08:15:57 följande:

Skriver samma sak igen . Har molvärk i magen vilket jag inte brukar ha mellan ägglossning och mens. Är det möjligt att känna det så tidigt om det nu tagit sig? Ägglossning för en vecka sedan. När jag testade positivt med sonen gjorde jag det efter att ha haft molvärk i en vecka utan att mensen dök upp. Fasen, försökt få mig själv att INTE överanalysera allt hela tiden men är så svårt att låta bli! Ska i alla fall verkligen försöka hålla mig från att testa innan bim!

Jag tror absolut att du kan känna redan. Men det är också många som känner molvärk mellan äl-mens utan att vara gravida. Jag säger så här: det är individuellt och jätte svårt att svara. Jag brukar inte svara på sånt här inlägg eftersom det inte egentligen ger något :) kanske är du gravid, kanske inte. Men jag ska ändå berätta hur det var för mig. Innan jag visste hur det kändes att vara gravid så ställde jag den här frågan varje månad till mig själv. Och molvärk hade jag, varje månad! Men när jag sen blev gravid (båda gångerna) så har det lixom känts annorlunda! Molvärken har varit av en annan karaktär med ilningar i underlivet ut mot ljumskarna och en annorlunda "mensvärk". Men båda dom gångerna jag har varit gravid så har jag skrivit på äl+7-8 att det har tagit sig! Det har varit en känsla i kroppen som lixom bara har funnits där! Plus andra symtom som har varit annorlunda från "icke gravida" cykler!
Svar på tråden BIM September 2014