Inlägg från: Malinbarre |Visa alla inlägg
  • Malinbarre

BIM September 2014

Pyret 85 skrev 2014-09-11 17:55:42 följande:

<3 kram. Jag var superledsen de första dagarna efter mitt mf och bara grät och grät. Nu känner jag mig mest arg och undrar varför det inte va min tur nu. Skulle dessutom haft inskrivning hos BM igår och efter det skulle vi ju liksom berätta för alla... SÅ orättvist. Precis, jag är också livrädd att det ska bli missfall på missfall.

Hoppas det blir vår tur snart!

Eller hur! Rädslan för en ny graviditet är också där :( men det verkar ju som att det går bra för de flesta att bli gravida fort igen efter missfall och sen också få behålla tredje graviditeten. Man kan ju inget annat än att hoppas! När var det din äl kom igång?
  • Malinbarre
    SecretlyMe skrev 2014-09-11 19:02:52 följande:

När fick du.mf? :( förstår din känsla, jag önskar alla slapp mf och att alla barn kunde födas välskapta..

Jag är på Dag 17 idag (efter missfallet) så jag ger inte upp än jag brukar ha ägglossning på dag 21 :) men det är surt :(
  • Malinbarre

Tjejer! Kan vi inte skriva oktober i listan istället för bättre lycka? Då känns det lixom mer som att vi alla håller ihop! :) eller vad säger ni ? :)

• Malinbarre
    Pyret 85 skrev 2014-09-12 08:26:40 följande:

tänkte på en sak. Eftersom vi alla ändå stannar i tråden så hade väl en BF-lista varit på sin plats? 

Ja bra där :) nån som kan göra den? :)
  • Malinbarre
    eagle87 skrev 2014-09-13 17:36:44 följande:

Fick mens idag :(( Undrar om någon kan vara snäll o hjälpa mig.... Behöver lite råd... Tog rosenrot 3 cyklar o fick regelbunden mens typ 31-32 dagars cykel.. Slutade me de för fick mer PMS o ville titta om cykeln rätta till sig.. Då blev den oregelbunden igen första 47 dagar andra 51. Fick mens idag o har tid nu för utredning 1 oktober men om jag får äl i tid så har jag äl ca 28-30 sept. Så alltså vårt sista försök innan utredning, har gjort blodprov o mannen spermieprov. Vill så gärna plussa o slippa få hjälp... Ja blev ju inte gravid me rosenrot trots att jag fick regelbunden mens o använde äl test. Nu undrar jag är de bättre att gynekologen ser som det är utan rosenrot, agnus castus eller ska jag go all in sista försöket? Undrar även en annan grej jag Tempade denna cykel men testade inte med äl test pga oregelbunden cykel.... Vi hade sex på fredan den 29/8 och jag fick mens idag tror ni de va försent? Hade såklart sex andra dagar men detta va närmast äl. Så tacksam för svar....

Mitt största tips är (har oregelbunden) är att köra med ägglossningstest (då lite dyrare så som CB dubbel) och CB:s glidmedel, jsg har blivit gravid två gånger senaste halvåret och vi har kört på varannan dag fram tills ägglossning och när jsg har fått positovt på äl test så har vi kört tre dagar i rad. Inga extra tabletter mer än extra folsyra och vitaminer typ mitt val gravid/kvinna. Jag tror att det är bättre inför utredningen att inte ha massa annat i kroppen. Men det är bara en wannabe barnmorskas tips! :)
  • Malinbarre
    Carerra skrev 2014-09-13 18:12:23 följande:

Hallå brudar!! Nu på kvällen testade jag med CB ägglossningstest och fick en glad gubbe (inte blinkande) Trodde ju att min ägglossning var i onsdags efter att min monitor flippat men blev misstänksam när det gjorde så ont idag. Så HJÄLP mig, kan det hända att det är för sent nu?? Eller har inte ägget släppt när den glada gubben dyker upp, vet ju att den blinkar först :)

Nej kör ett par dagar i rad nu :) inte försent!
  • Malinbarre

Tjejer, bli inte irriterade på alla bara för att ingen av oss hinner se och skriva in er på bim listan. Vi är jätte många som skriver och vi är många i tråden. Vi struntar inte i er, det är bara att vi inte är så många som kan kopiera in namn i listan pga att ex mobilen oftast inte kan dela upp utan det blir bara en massa kladd. Det är ingen som struntar i er och alla är jätte välkomna! Jag fick också kopiera mitt inlägg ett par gånger innan någon snappade upp mitt inlägg :) NI är välkomna och vi alla håller tummarna för varandra!

• Malinbarre
    eagle87 skrev 2014-09-13 23:29:19 följande:

Hej tack för rådet.. Har aldrig provat cbs glidmedel men har provat cbs lila äl test. Är bara så jävla trött på de här o vill att de ska ta sig o vill gå all in sista försöket innan utredning o därför ta rosenrot då vet jag att jag får äl i tid... Tror du att de gör ngt att man har naturläkemedel i kroppen? Ja vill ju ha rätt diagnos o rätt medecin om de inte tar sig denna gång. Men samtidigt skulle ja bli överlycklig om vi fixa de själva... Ja har blivit diagnoserad med pco förrut i Sve men sen har ja haft regelbunden mens i några år o mina äggstockar har sett bra ut.. Men sen nu i våras när vi börja försöka så krångla de igen o me hjälp av rosenrot blev de bättre men vart dåligt igen när ja sluta.....

Ne, det ska nog egentligen inte förstöra något i din utredning, jag kan inte så mycket om rosenrot men jag tror inte att vi alla ska exprimentera så mycket med våra kroppar :) men jag vet inte, kanske du kan fråga en Gyn? Jag hoppas att allt löser sig för er! Håller tummar och tår!
Svar på tråden BIM September 2014