Inlägg från: Malinbarre |Visa alla inlägg
  • Malinbarre

BIM September 2014

NILE90 skrev 2014-09-15 10:47:55 följande:

Jag har inte heller några (synliga) ÄL-flytningar så jag tror stenhårt på det här glidmedlet. Vi har tidigare använt saliv, men det är ju inte så tändande och har dessutom läst att det snarare kan göra det svårare för spermierna. 

Såg att du fått MF två gånger tidigare, beklagar! Håller tummarna för att det går hela vägen denna gång :) Hur länge hade ni försökt innan du blev gravid första gången? 

Jo jag har också hört att saliv inte är bra om man försöker bli gravid :) fel PH. vi slutade med det så fort vi hörde det och gick över till CB glidmedel :) så himla "naturligt" känns den! :) dock lite dyrt :(

jo, vi försöker ju nu få till en tredje graviditet, väntar på att ägglossningen ska komma igång men den är sen. Troligtvis så får jag inte ens någon ägglossning denna gång. Synd att det ska bli så utdraget efter ett missfall. Vi hade faktiskt inte försökt något innan, utan det tog sig på 1:a försöket :) blev då gravid med tvillingar men som slutade i ett MA i vecka 11 :( fick ta cytotec. Blev gravid två månader efter och den graviditeten slutade i missfall nu i aug, var i vecka 8. :( så jag hoppas att det ska gå fort för oss att bli gravida igen och att vi då får behålla graviditeten. Själv?
  • Malinbarre
    NILE90 skrev 2014-09-15 11:28:36 följande:

Jaa dyrt är det men det är det väl värt i slutändan. :) 

Usch ved hemskt att höra vad du gått igenom. Håller tummarna för dig. :)

Vi har försökt sen maj med diverse metoder men inget har hänt än. Regelbunden mens och ÄL. Mannen har även gjort ett spermietest hemma som var positivt så vi hoppas väl mest bara på att det ska bli våran tur nu. Har lite på känn att glidmedlet kommer göra susen och att vi får se ett plus i början av oktober :) 

Tack så jätte mycket! <3. Ja men gud det är värt allt, varje litet öre på test och diverse hjälpmedel :) jag kör med progesterall också :) den om nått är dyrt men det är det värt, om det kan hjälpa mig att gå behålla graviditet. Ni har nog bara jävulskt med otur och denna gång ska det absolut gå för er!

Jag håller tummar och tår! :) jag önskar verkligen att alla vi som önskar så mycket kunde få ett plus och efterlängtade barn!
  • Malinbarre
    carolinheiner skrev 2014-09-15 11:35:18 följande:

Vi kör med rfsu glidmedel då ja nästan aldrig blir våt till en början ;) hoppas de tar sig denna månaden..

Lider med dig malinbarre.. Vi förlorade vår son i v 22+5.. Levde när han kom ut å levde i 15 min ungefär.. :'( förstår din sorg :(

Åh vännen!! Då har jag verkligen inte fått gå igenom smärta emot vad ni har! :( Åh jag hoppas för allt i världen att ni ska få bli gravida på nytt med ett nytt under <3 OM du vill svara, när hände det här och har ni barn sedan tidigare?
  • Malinbarre
    mrshellstrom skrev 2014-09-15 12:12:22 följande:

Äntligen fick jag stegring på veckorna! :D

hann aldrig komma mer än till 1-2 i augusti innan missfallet.

En yttepytte bit oro har nu försvunnit! :)

Åh Gud vad skönt!! Jag vet känslan! Dock var det att i vecka 8 hade jag inte fått +3 :( hoppas den också kommer om nån vecka och att allt ser bra ut!!
  • Malinbarre
    Pyret 85 skrev 2014-09-17 05:17:22 följande:

Oj vilken "träningsvärk" jag hade igårkväll.. Hade ju likadant sist jag plussade så det verkar ju hoppfullt. Men bara för det så spelar mig kroppen säkert ett spratt! 

Jag tror att du är gravid vännen! :)
  • Malinbarre

Äntligen!! Äl-sekret: check! Äl-smärta: check! Positivt äl-test: Nope! Inte än, men mycket starkare på testen, snart kanske jag äntligen kan få min efterlängtade äl :D Tänk om äl faktiskt kommer igång direkt efter missfallet och inte hoppar över 2 månader!! CD 23.

• Malinbarre
    mrssol skrev 2014-09-17 18:23:01 följande:
    Grattis :) kan du inte lägga ut en bild där inte färgen är fixad? :)
  • Malinbarre
    Pyret 85 skrev 2014-09-17 18:17:16 följande:

Heja heja! Äntligen tecken på ÄL! Mitt positiva ÄL-test kom ju på dag 27.

Ja men precis!! :) det är din äl som har hållit mitt hopp uppe ;) haha! Men ont, jäkligt ont i både äggstockarna och bak i ryggen.
  • Malinbarre
    mrssol skrev 2014-09-17 19:34:58 följande:

Jag ska ta ett nytt test i morrn bitti, då kan jag lägga ut en tydligare bild... Men jag är rättså säker

Ja men det är jag också :). Jag skrev ju grattis :p jag var bara intresserad att se färgen utan trix :p
  • Malinbarre
    Minsko skrev 2014-09-17 20:45:16 följande:

Tror du? Jag ser ju också, men blir ju lite nojjig när det är så svagt :) Här kommer en till bild med blixt!

Solklart pluss ju :)
Svar på tråden BIM September 2014