• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt
    Anonym (Hellman) skrev 2014-08-16 11:48:00 följande:
    Jo man får visst sitta och titta in i en vägg, eller möjligtvis en TV, strafftiden ut. Om du hamnar på särskild avdelningar. Öpnna anstalter får ju folk kila ner till sjön och bada och fiska och sånt, det går inte jämföra med ett fängelse.

Eh, nää...på öppen anstalt är du instängd. Du har en gård att gå ut på, fritt inomhus, då de har självförsörjning med matlagning osv..

Öppen anstalt är fängelse det med. Det är inräkning 3 ggr om dagen, du ska va på rummet en tid när kvällen kommer...

Däremot, har du möjlighet till permission om du sköter dig, som min pojkvän...han kommer varannan helg ...

Och det jag skrev om att sitta och titta ini en vägg, menade jag med att du sitter inte där hela strafftiden UTAN att INTE få hjälp och stöd! Men som någon annan skrev, Den intagne väljer Själv, om han/hon vill ha det stödet. Sen kan stödet ingå i domen. Ett krav som ställs under strafftiden.

• Anonym (Hellman)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-16 11:56:41 följande:

Eh, nää...på öppen anstalt är du instängd. Du har en gård att gå ut på, fritt inomhus, då de har självförsörjning med matlagning osv..

Öppen anstalt är fängelse det med. Det är inräkning 3 ggr om dagen, du ska va på rummet en tid när kvällen kommer...

Däremot, har du möjlighet till permission om du sköter dig, som min pojkvän...han kommer varannan helg ...

Och det jag skrev om att sitta och titta ini en vägg, menade jag med att du sitter inte där hela strafftiden UTAN att INTE få hjälp och stöd! Men som någon annan skrev, Den intagne väljer Själv, om han/hon vill ha det stödet. Sen kan stödet ingå i domen. Ett krav som ställs under strafftiden.

hur fan vet du hur det är att sitta i fängelse? Jag har suttit i ca 10 år sammanlagt runt på olika ställen. snacka inte
  • Anonym (x)
    Anonym (...) skrev 2014-08-16 11:48:33 följande:
    Hur är du inte kriminell om du suttit inne ? Är du feldömd och har fått skadestånd för det ? 
    Arbetat där kanske?
  • Anonym (Hellman)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-16 11:56:41 följande:

"hjälp och stöd" haha

Jag snackar inte! Jag utgår från det min kille berättar. 
    Tagga ner!

Sen finns det olika säkerhetsnivåer, det vet du också då i sådana fall, 1 , 2 och 3...han sitter på 3..öppen anstalt, lägsta säkerhetsklassen.

Men inte fan får de gå å fiska iaf! 

Sen vad var och en anstalt har för regler vet jag inte, men kan knappast tro att det är olika, säkerhetsklasserna är de samma överallt...

Anonym (Hellman) skrev 2014-08-16 12:10:36 följande:
    hur fan vet du hur det är att sitta i fängelse? Jag har suttit i ca 10 år sammanlagt runt på olika ställen. snacka inte
    Missade taggen...

Jag snackar inte! Jag utgår från det min kille berättar. 
    Tagga ner!

Sen finns det olika säkerhetsnivåer, det vet du också då i sådana fall, 1 , 2 och 3...han sitter på 3..öppen anstalt, lägsta säkerhetsklassen.

Men inte fan får de gå å fiska iaf! 

Sen vad var och en anstalt har för regler vet jag inte, men kan knappast tro att det är olika, säkerhetsklasserna är de samma överallt..
    Anonym (Hellman) skrev 2014-08-16 12:16:24 följande:
    "hjälp och stöd" haha
    Men ärligt, bara för att du har taskig erfarenhet av alla dina turer, betyder det ju inte att alla andra har det också..JAG utgår från det JAG vet i den situation jag befinner mig i just nu!!

Sen kanske inte du har velat haft hjälp, med tanke på att du fart in och ut hela tiden...10 år....NÅN hjälp har du säkert blivit erbjuden, eller behandling av nåt slag..har svårt att tro annat.

Om inte, kanske man känner själv ATT man behöver det och tar tag i det själv!!
  • Anonym (...)
    Anonym (x) skrev 2014-08-16 12:14:18 följande:
    Arbetat där kanske?
    Hon skriver ju tidigare att hon suttit inne..
  • Anonym (Hellman)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-16 12:20:28 följande:
    Men ärligt, bara för att du har taskig erfarenhet av alla dina turer, betyder det ju inte att alla andra har det också..JAG utgår från det JAG vet i den situation jag befinner mig i just nu!!

Sen kanske inte du har velat haft hjälp, med tanke på att du fart in och ut hela tiden...10 år....NÅN hjälp har du säkert blivit erbjuden, eller behandling av nåt slag..har svårt att tro annat.

Om inte, kanske man känner själv ATT man behöver det och tar tag i det själv!!
    Jag vet allt, och visst, det går inte fiska på alla öppna anstalter, jag har bara varit på en öppen, det var Sörbyn utanför Umeå, där får du fiska, bada och springa på elljusspå. Jag var där i 5 timmar, sen stack jag, så det är min erfarenhet av öppna anstalter. Men tex Svartsjö rår du fiska på och ett antal fler., Sen visst, om du tycker att alla fåniga program som erbjuds är hjälp och stöd så visst finns det. Arbetet där inne kanske också räknas som hjälp och stöd? att spika ihop en fågelholk, eller packa en låda skruv? Haha, jag menade inte att vara spydig. Klart att det finns olika erfarenheter av kåken, så är det ju. Och jag var inte någon mönsterfånge heller. Ha en bra dag. Jag måste göra lite nytta nu.
    Anonym (Hellman) skrev 2014-08-16 12:25:39 följande:
    Jag vet allt, och visst, det går inte fiska på alla öppna anstalter, jag har bara varit på en öppen, det var Sörbyn utanför Umeå, där får du fiska, bada och springa på elljusspå. Jag var där i 5 timmar, sen stack jag, så det är min erfarenhet av öppna anstalter. Men tex Svartsjö rår du fiska på och ett antal fler., Sen visst, om du tycker att alla fåniga program som erbjuds är hjälp och stöd så visst finns det. Arbetet där inne kanske också räknas som hjälp och stöd? att spika ihop en fågelholk, eller packa en låda skruv? Haha, jag menade inte att vara spydig. Klart att det finns olika erfarenheter av kåken, så är det ju. Och jag var inte någon mönsterfånge heller. Ha en bra dag. Jag måste göra lite nytta nu.

Som sagt...olika kanske på olika anstalter.

Gällande alla program/stöd/samtal, vad det nu är..så handlar det nog mycket om en själv med, HUR mottaglig man är, VILL du ha hjälp!

Man kan ju knappast lasta samhället för ALLA saker man inte är nöjd med...ta sig i kragen och göra nåt bra av det..

Inte spydig jag heller, men man måste ju för fasen kolla själv, hur fan ser mitt liv UT egentligen..vad kan JAG göra för att förändra det..

Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt