• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt
  • Anonym (bror)

Har en bror som suttit på en öppen anstalt "säkerhetsklass 3"...  tyvärr så hann han bara vara ute i det "fria" i ca 3 månader innan han satt på en anstalt med "säkerhetsklass 1"

Jag tror att det är rätt vanligt att när man väl är inne i systemet så är det svårt att komma ur det om man säger så...

• Anonym (ickeinskränkt)
    Anonym (bror) skrev 2014-08-16 12:37:42 följande:

Har en bror som suttit på en öppen anstalt "säkerhetsklass 3"...  tyvärr så hann han bara vara ute i det "fria" i ca 3 månader innan han satt på en anstalt med "säkerhetsklass 1"

Jag tror att det är rätt vanligt att när man väl är inne i systemet så är det svårt att komma ur det om man säger så...

och till stor del beror nog det på just samhällets syn på och fördomar på de som

suttit inne. "en gång kriminell alltid kriminell"

det blir som en självuppfyllande profetia.

hade det inte funnits några få öppensinnade människor, som ger folk andra chanser hade vi ju lika gärna kunna ha dödsstraff, även på mindre brott än mord, för har man suttit inne är man ju ändå fucked, right?
  • Anonym (bror)
    Anonym (ickeinskränkt) skrev 2014-08-16 13:46:57 följande:
    och till stor del beror nog det på just samhällets syn på och fördomar på de som
    suttit inne. "en gång kriminell alltid kriminell"
    det blir som en självuppfyllande profetia.

hade det inte funnits några få öppensinnade människor, som ger folk andra chanser hade vi ju lika gärna kunna ha dödsstraff, även på mindre brott än mord, för har man suttit inne är man ju ändå fucked, right?
    hehe jag lovar dig att min bror fick alla chanser man kunde få... han fucka upp själv utan någon annans hjälp el fördomar!

Andra gången han kom ut som fullblodskriminell fick han även den gången all hjälp... han starta t o m eget... det gick skitbra men vid sidan av kunde han lixom inte släppa det kriminella livet el lite av det iaf....  han har tänket kvar... det finns kvar i hans skalle tyvärr.... vi får se hur länge det håller... vi i familjen är hela tiden beredda på att krisen kommer att komma...  för vi ALLA krisar ordentligt varje gång!
  • Anonym (o)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-10 21:07:53 följande:
    Är ju egentligen inte relevant, men misshandel i självförsvar. Han blev friad från 4 av 5 punkter. 
    Varning Ts! Han dömdes inte för misshandel i självförsvar. Så långt straff får man INTE då.
  • Anonym (o)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-11 08:09:02 följande:

Åter igen, INTE min pojkvän som knivdödat någon, de va en parantes  i tråden bara..
    Ja, jag vet all fakta och har tagit reda på ALLT själv, jag har till och med pratat direkt med anstalten på min egna ort, där jag har en bekant som arbetar.

Jag är inte dum, vilka många tycks tro bara för att DE inte skulle välja en sån här situation. 

JAG väljer ju, precis så som du skriver...Jag bad bara om en erfarenhet i tråden, vilken INGEN har gett mig än, utan alla pratar bara ur sitt dömande skal.

Du kan inte ha gjort det då du verkar tro att han åkt in för misshandel i självförsvar. Sen har din vän sekretess och får inte snacka med dig om din nye pojkvän...
    Anonym (o) skrev 2014-08-16 13:52:10 följande:

Har du läst hans dom/domar?

Domen är läst och jag har skrivit om det i tråden.....Allt han berättat för mig, samma sak står i domen. 
  • Anonym (o)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-16 14:06:19 följande:
    Domen är läst och jag har skrivit om det i tråden.....Allt han berättat för mig, samma sak står i domen. 
    Problemet är att man inte får så långt straff för misshandel i självförsvar..
    Anonym (o) skrev 2014-08-16 14:02:10 följande:
    Du kan inte ha gjort det då du verkar tro att han åkt in för misshandel i självförsvar. Sen har din vän sekretess och får inte snacka med dig om din nye pojkvän...

Nu har du svarat på fler inlägg utan att läsa hela tråden...börja läs hela tråden, så behöver du inte citera mig på allt....

Det är INTE min pojkvän hon pratat om, det är HUR det går till rent allmänt. Man kan typ Googla på det till och med.

Hon jobbar på anstalten i min hemstad...å han sitter typ 70 mil härifrån...så att...Läs tråden.

Anonym (o) skrev 2014-08-16 14:07:50 följande:
    Problemet är att man inte får så långt straff för misshandel i självförsvar..
    ÄN en gång...läs tråden, jag har skrivit om det också tidigare...det va lite mer än "bara" det....
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt