• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt
  • Anonym (mr_X)
    Anonym (ni dödar mig mohahaha) skrev 2014-08-12 19:36:19 följande:
    Jag försvarar inte kåkfarare utan personer som du och jag vilket den stora gruppen intärner är "Vanliga svenssons" om jag kör Närmare 300kmh med min hoj på en 110 väg kan jag bli dömd för vårdslöshet i trafik och dömd till fängelse. så visst jag skulle kunnat skaka galler jag med
    Undrar om man fått spjället för den saken och ett helt år.. kanske några månader eller fotboja eller samhällstjänst.. Men ingen expert

Det kanske är skillnad på vad personen sitter inne för... I min lilla inskränkta värld är det så.. Inte säkert så för andra givetvis...
  • Anonym (Kvinna)
    Läs vad som står och inget annat skrev 2014-08-12 18:23:43 följande:

Vilket brott eller hur länge man än sitter på anstalt så har man ju hamnat där av en anledning och kan man inte hantera vad som är rätt och fel här i världen så får man skylla sig själv.

Man gör bäst i att finna en annan bekantskap och som vet vad man får och inte får göra för att inte hamna i ett register, även om denne släpps ut så kommer h*n alltid ha en prick och kommer alltid ha ögonen på sig men....det är ditt val.

Han kommer inte ha en prick för alltid! Den försvinner efter 10 år. Kanske 5 år ibland?

För min del är det 10 år som gäller - tyvärr.

Kan även tillägga att det jag är dömd för är något jag inte någonsin kunde tro skulle vara brottsligt!

Jag kan hantera rätt och fel, men gällande just detta tog jag fel
  • Anonym (v)
    Anonym (Kvinna) skrev 2014-08-12 19:57:54 följande:
    Han kommer inte ha en prick för alltid! Den försvinner efter 10 år. Kanske 5 år ibland?

För min del är det 10 år som gäller - tyvärr.

Kan även tillägga att det jag är dömd för är något jag inte någonsin kunde tro skulle vara brottsligt!

Jag kan hantera rätt och fel, men gällande just detta tog jag fel
    Vad har du gjort egentligen? du är anonym.
  • Anonym (ni dödar mig mohahaha)
    Anonym (mr_X) skrev 2014-08-12 19:53:41 följande:

Undrar om man fått spjället för den saken och ett helt år.. kanske några månader eller fotboja eller samhällstjänst.. Men ingen expert

Det kanske är skillnad på vad personen sitter inne för... I min lilla inskränkta värld är det så.. Inte säkert så för andra givetvis...

Visst har det med personen har gjort för att hamna där han/Hon är. det jag menar är att folk som sitter är nog överlag ganska normala människor. och bara för att någon sitter eller suttit ska varken du eller jag dömma innan man vet varför personen sitter. så komentarer som "Akta dig för kåkfarare" Eller "Det är din begravning" faller på löjlig hyllan när det gäller att ge råd åt personer som ts. lite info om du blir dömd för vårdslöshet i trafik till ett fängelse straff som är lägre än 6 månader kan du ansöka om fotboja. det gäller alla brott som ger mindre än 6 månader om jag fattat rätt
  • Rutgers
    Anonym (kvinna) skrev 2014-08-12 17:08:14 följande:
    Men rent generellt bedöms inte kvinnor annorlunda än män för samma brott tror jag.
    Leif GW pratade om detta i veckans brott en gång. Enl han så får kvinnor ca 4% mildare strafftid. Hurvida kvinnor blir dömda för brott låter jag vara osagt.
  • The past is now

Ingen erfarenhet av någon som sitter inne. Men jag hade absolut dragit öronen åt mig. Jag hade a inte fortsatt att träffa honom..

• Anonym (Helena)

Min man har suttit inne i snart ett år. Han är absolut inte en dålig människa. Nu hade vi till skillnad från er varit gifta i många år innan han åkte in. Man ska inte vara så fördömande det kommer nog gå jättebra. Men ni kan ju alltid vänta med att flytta ihop till lite längre fram. Varför ha bråttom.

• Anonym (mr_X)
    Anonym (ni dödar mig mohahaha) skrev 2014-08-12 20:03:37 följande:
    Visst har det med personen har gjort för att hamna där han/Hon är. det jag menar är att folk som sitter är nog överlag ganska normala människor. och bara för att någon sitter eller suttit ska varken du eller jag dömma innan man vet varför personen sitter. så komentarer som "Akta dig för kåkfarare" Eller "Det är din begravning" faller på löjlig hyllan när det gäller att ge råd åt personer som ts. lite info om du blir dömd för vårdslöshet i trafik till ett fängelse straff som är lägre än 6 månader kan du ansöka om fotboja. det gäller alla brott som ger mindre än 6 månader om jag fattat rätt
    När någon säger fängelse, så är det säkert ganska vanligt att man tänker på kriminella. Så därför blir nog också den automatiska och spontana reaktionen "akta dig för kåkfarare"  Lite av en instinkt bara..

Du har givetvis rätt i att det också finns människor som sitter på kåken av helt andra orsaker. Dock gemensamt oftast att de ej klarade av att hålla sig de regler som gäller för alla..

Sen vet inte jag, varför någon fällde kommentaren.. begravning.. Det kan ha att göra med upplevelser såklart..

Det kanske är så med fotboja..  med 6månader..  Tror på dig tills motsatsen är bevisad!
  • Anonym (...)
    Anonym (mr_X) skrev 2014-08-12 21:08:08 följande:
    När någon säger fängelse, så är det säkert ganska vanligt att man tänker på kriminella. Så därför blir nog också den automatiska och spontana reaktionen "akta dig för kåkfarare"  Lite av en instinkt bara..

Du har givetvis rätt i att det också finns människor som sitter på kåken av helt andra orsaker. Dock gemensamt oftast att de ej klarade av att hålla sig de regler som gäller för alla..

Sen vet inte jag, varför någon fällde kommentaren.. begravning.. Det kan ha att göra med upplevelser såklart..

Det kanske är så med fotboja..  med 6månader..  Tror på dig tills motsatsen är bevisad!
    Ja, vad ska man annars tänka på ? Det ÄR kriminella som hamnar i fängelse.
  • Anonym (ni dödar mig mohahaha)
    Anonym (...) skrev 2014-08-13 10:26:54 följande:

Ja, vad ska man annars tänka på ? Det ÄR kriminella som hamnar i fängelse.

Allt är svart och vitt? Röstar man på sd är man rasist? Om en tjej kysser en annan tjej är hon bi/Homo. Tycker du alexander bard är snygg har du dålig smak? Mm mm
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt