• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-13 12:18:39 följande:

Jag har läst domen nu och kan meddela att jag tänker fortsätta det förhållande jag har med den här mannen.
    Det han har berättat för mig stämmer och han är  inte dömd sedan tidigare.
    Fel ställe vid fel tidpunkt, tråkiga omständigheter.

I domen står även att mannen har ett ordnat liv för övrigt osv osv...

Men, jag tänker inte, som jag skrev innan, skiva ut exakt vad som står, utan talar bara om att han är mannen i mitt liv! Så, that's it!

Det måste vara en EXTREM otur han haft som fick så hårt straff när han är ostraffad tidigare. Det är väldigt hårt för någon som inte är straffad, hoppas du inser det?
  • Anonym (Kvinna)

Jag har läst domen nu och kan meddela att jag tänker fortsätta det förhållande jag har med den här mannen.

Men, jag tänker inte, som jag skrev innan, skiva ut exakt vad som står, utan talar bara om att han är mannen i mitt liv! Så, that's it!

Det måste vara en EXTREM otur han haft som fick så hårt straff när han är ostraffad tidigare. Det är väldigt hårt för någon som inte är straffad, hoppas du inser det?
  • Anonym (...)

Men ts du måste ju förstå skillnaden på brott och brott.

Visst är både en skattebrottsling och en misshandlare brottslingar, men det finns faktiskt en skillnad.
    ÄVEN om straffen kanske är lika långa eller tom längre för skattebrottslingen.

Vid misshandel så saknas något viktigt liksom. Man har ondskefullhet i sig.

• Anonym (-Kärleken övervinner allt-)

Blir så jävla trött på folk som är så dömande och kan påpeka vad alla andra gör för fel och vad dom är dvs kriminella hit och dåliga människor dit men oftast mår man bättre på att klaga på andra så slipper man tänka på hur man själv är och hur man behandlar andra osv. Hur orkar man dra alla över en kam, inte konstigt att samhället ser ut som det gör!

Jag önskar dig all lycka och lyssna på ditt hjärta och din magkänsla men bli inte blind MEN låt bli att lyssna på andras negativa tankar! Dom hjälper inte dig, rensa ut dom isf. Det gjorde jag och det både hjälpte o stärkte mig att stå upp för något man tror på!

Tänk om detta nu är ditt livs kärlek men du väljer att lyssna på andras snack hur man ska leva och inte och så om 10år tänker du fortfarande på tänk om jag gett det en chans och följt det jag trodde på och vad mitt hjärta sa till mig!

• Anonym (.)
    elmadumle skrev 2014-08-14 20:03:17 följande:

Så han är en "bra" människa som suttit inne i ett år? han har begått ett brott!

Ja, och mitt ex fick en dom på många år. Han gjorde något fruktansvärt hemskt, en handling som kommer påverka honom livet ut- men definierar inte för fem öre vem han är!!

Sen så har jag ett annat ex som slog mig blå och gul dagligen, fick min självrespekt och självkänsla att störtdyka- även efter jag lämnat honom har jag men för livet. knarkade och söp vid sina barn, och slog varenda tjej han annars haft- för det fick han ingenting, och med tanke på ditt resonemang så måste han ju vara en bra människa- för han fick ju inget straff för det.. -.-' sen som ett annat solklart exempel- har även blivit våldtagen, han gav mig samtidigt klamydia, vilket resulterade i totalförstöring av min livmoder och äggledare, jag kommer aldrig at bli mamma pga honom. Han fick inte heller något straff, ostraffad sen innan- han måste vara helt dunder-genom-yllekofta-mjukis-svensson, för han har aaaaaaaaldrig suttit i fängels.
    Anonym (-Kärleken övervinner allt-) skrev 2014-08-14 21:01:14 följande:

Blir så jävla trött på folk som är så dömande och kan påpeka vad alla andra gör för fel och vad dom är dvs kriminella hit och dåliga människor dit men oftast mår man bättre på att klaga på andra så slipper man tänka på hur man själv är och hur man behandlar andra osv. Hur orkar man dra alla över en kam, inte konstigt att samhället ser ut som det gör!

Jag önskar dig all lycka och lyssna på ditt hjärta och din magkänsla men bli inte blind MEN låt bli att lyssna på andras negativa tankar! Dom hjälper inte dig, rensa ut dom isf. Det gjorde jag och det både hjälpte o stärkte mig att stå upp för något man tror på!

Tänk om detta nu är ditt livs kärlek men du väljer att lyssna på andras snack hur man ska leva och inte och så om 10år tänker du fortfarande på tänk om jag gett det en chans och följt det jag trodde på och vad mitt hjärta sa till mig!

Skulle inte falla mig in att lyssna på andra. Tråden skapades pga av att jag ville se olika ERFARENHETER...Det enda jag läst och mest fått är olika DÖMANDEN och egna tycken å tänk .. Å de kvittar =)

Sen att folk reagerar, säger jag inget om...alla har rätt till SIN sak..men att tala OM för nån, hur man ska göra...betackar jag mig för Glad

Tack för just Dina ord! de värmer ! {#emotions_dlg.flower}

Anonym (...) skrev 2014-08-14 20:37:53 följande:

Men ts du måste ju förstå skillnaden på brott och brott.

Visst är både en skattebrottsling och en misshandlare brottslingar, men det finns faktiskt en skillnad.
    ÄVEN om straffen kanske är lika långa eller tom längre för skattebrottslingen.

Vid misshandel så saknas något viktigt liksom. Man har ondskefullhet i sig.

OM du bara visste hur mycket ondskefullt det finns UTE i samhället!
  • Anonym (ickeinskränkt)
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-15 17:11:02 följande:
    exakt. de allra farligaste är faktiskt de som inte åker fast.
    undrar hur många här som har läst om psykopati, de mest lyckade psykopaterna, och därmed de farligaste, åker inte fast.
    om man vet att någon suttit inne, och för vad, vet man åtminstone vad man har att göra med.
  • puss
    Anonym (Kärlek bakom lås å bom) skrev 2014-08-15 17:11:02 följande:

jaha? vad har det med ämnet att göra?
    cuz i´m a wild wild bitch.
  • Läs vad som står och inget annat

Okej, då tycker jag du bör vända dig till de forum där deras anhöriga/bekanta/familj hänger så hoppas jag du får bra med stöd där.

Många av oss kan bara utgå vad vi själva hade gjort och önskar bara att du bör vara på din vakt MEN  valet är ändå upp till dig.

Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt