• Anonym (Kärlek bakom lås å bom)

Min pojkvän sitter på öppen anstalt

För drygt 6 månader sedan fick jag kontakt med min kille på nätet. Vad jag inte visste då, var att han hade permission och va under den helgen hos sin familj.

När helgen va slut ville han ringa mig och berätta en sak...Ok, han hade blivit vansinnigt intresserad av mig och jag hade absolut fattat intresse för honom med!

Vi synkade i Allt! Tänk, intellekt..allt!

I alla fall, han tog tjuren vid hornen, ringde upp mig och berättade att han satt dömd för ett mindre brott och ska bli fri i december. Han har möjlighet till utslussning nu i sep-okt med ev fotboja.

Vi har setts ett ex antal ggr, då han haft permission hemma hos mig, vi skriver brev 4-5 ggr i veckan, vi ringer till varandra ett par ggr i veckan. Allt är SÅ förbannat bra och vi verkligen älskar varandra! Han är den absolut bästa som hänt mig!

Vid utslussning, kommer han bo hos mig, vi har redan tidigt, planerat att bli sambo när han släpps fri i dec, men desto tidigare, desto bättre..

Problemet är...Jag har EN vän, som vet om detta, att han sitter dömd. Jag har fått hitta på historier och det är skitjobbigt! Mina andra vänner, tror jag skulle döma honom och skrika på mig, att är du inte klok...

Min familj vet absolut inte om det, för jag vill att de ska lära känna Honom, Han som person...vet man att han sitter frihetsberövad nu, får de en helt annan syn på honom!

Har någon erfarenhet av pojkvänner/män i fängelse? Dela gärna med er...så jobbigt att inte kunna dela känslorna med någon. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-08-10 21:04
    Kan tillägga att vi inte är några ungdomar, vi är båda 44 år...
  • Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt
  • Anonym (x)
    Rolleek82 skrev 2014-08-16 16:41:29 följande:
    Att vara smart har inget med att hålla sig utanför murarna att göra. den retro mentaliteten kan du hålla för dig själv. som jag sa borde alla få sitta inne på obestämd tid för att se vilka som är mentalt starka nog att inte bryta ihop..
    Nope, du har fel,
    Att hamna innanför murarna tyder på svaghet och lite sämre intelligens, dom smarta hamnar inte där.
    Det är inget mandomsprov, det är dumskallarnas sammansvärjning snarare.
    Loosers i samhället, verkligen inget att se upp till, den retromentaliteten kan du hålla för dig själv.
    Den är så passe.
  • Anonym (mr_X)
    Rolleek82 skrev 2014-08-16 16:43:54 följande:
    Som ett mandomsprov.. Och som jag sa skulle nog nästan alla här inne inte klara av det!
    mandomsprov.. OK haha
  • Anonym (Hellman)
    Anonym (mr_X) skrev 2014-08-16 16:44:08 följande:

ni som suttit inne, och vill framställa det som stor merit... får väl skriva det i ert CV eller nåt..
    Jag är inte imponerad av de som gjort hard-time

Varför skulle man framställa det som en merit? det är ju bara vad det är.
  • Kpax

Som ett mandomsprov.. Och som jag sa skulle nog nästan alla här inne inte klara av det!

Men och?

Det där känns ju lika smart som "jag slår vad om att majoriteten här inte skulle våga tatuera in FUCK LIFE på knogarna! Se det som ett mandomsprov."
  • Rolleek82
    Anonym (x) skrev 2014-08-16 16:47:45 följande:

Nope, du har fel,

Att hamna innanför murarna tyder på svaghet och lite sämre intelligens, dom smarta hamnar inte där.

Det är inget mandomsprov, det är dumskallarnas sammansvärjning snarare.

Loosers i samhället, verkligen inget att se upp till, den retromentaliteten kan du hålla för dig själv.

Den är så passe.

Jag har inte sagt att det är ett mandomsprov jag säger att alla bör känna hur det är att sitta inne. veka personer skulle bryta ihop ganska fort. sedan är det inye smart att begå brott även man inte åker dit
  • Kpax

Du säger ju visst att det är ett mandomsprov.
  • Anonym (mr_X)
    Rolleek82 skrev 2014-08-16 17:06:54 följande:
    Jag har inte sagt att det är ett mandomsprov jag säger att alla bör känna hur det är att sitta inne. veka personer skulle bryta ihop ganska fort. sedan är det inye smart att begå brott även man inte åker dit
    Förutom att du faktiskt själv använt ordet "mandomsprov" och att du skrev exakt..
    Som ett mandomsprov !!

Så ska man nu tolka dig som att tillhöra den icke klena skaran eller?
  • Anonym (x)
    Anonym (Hellman) skrev 2014-08-16 16:40:39 följande:
    Många är det ja. Men många inte. Har du aldrig suttit så har du väl ingen koll på hur "smarta" människor som sitter är.
    Såhär då, den som har lite innanför pannbenet gör inte val som försätter en i den sitsen, man ägnar sig helt enkelt inte åt brottslighet, då hamnar man heller inte innanför murarna.
    Den smarte fattar att brott inte är ett bra sätt att skaffa pengar på.
    Dom som hamnar där har gjort mer korkade val det gör dom till mindre smarta.
    Ofta är det också trasiga människor och trasiga människor är svaga människor.
    Är man en stark trygg människa så överväger man aldrig ens att börja med brott, man kan fantisera om det, men man gör det inte, för man vet att man har bättre chanser till ett bra liv om man låter bli.
    Visst finns det undantag från regeln, det gör det alltid, men generellt så ser det ut såhär.

Jag tycker inte om när man glorifierar att vara kåkfarare som Rolleeek gjorde.
    Det är inget att eftersträva att hamna på kåken, för att visa sin manlighet.
    Och männen och kvinnorna som sitter där är inte dom starka trygga ledarfigurer som Rolleeek vill ge sken av att dom är.
  • jaghopparhögt
    Rolleek82 skrev 2014-08-16 16:41:29 följande:
    Att vara smart har inget med att hålla sig utanför murarna att göra. den retro mentaliteten kan du hålla för dig själv. som jag sa borde alla få sitta inne på obestämd tid för att se vilka som är mentalt starka nog att inte bryta ihop..
    Retromentaliteten?
  • jaghopparhögt
    Alltså är du på riktigt? Du måste skämta?
Svar på tråden Min pojkvän sitter på öppen anstalt